Stavebnice vysokovýkonného termického větroně/motorového větroně o rozpětí 2540 mm pro pohon 300-450W střídavým elektromotorem. Velmi lehká klasická celobalsová konstrukce z CNC vyřezávaných dílů, trup s laminátovou gondolou a uhlíkovým ocasním nosníkem. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka a výškovka. Stavebnice obsahuje díly trupu pro verzi větroň i elektrolet.Zobrazit celý popisek

Staří větroňáři říkávali, že pořádný model začíná od rozpětí dva a půl metru neboli 100 palců...S Cumulem 100 se můžete snadno přesvědčit, že měli naprostou pravdu!
Výkonný termický větroň patří v hangáru rekreačního modeláře k těm nejvděčnějším strojům - nic se nevyrovná poklidným relaxačním letům za mírných podmínek, kroužení v termice pod obláčky, tichému poletování v podvečerním klidu, kdy se můžete posadit a přihlížet tomu, jak váš elegantní model létá skoro sám... CUMUL 100 ale umí daleko více - díky plně mechanizovanému křídlu s křidélky a klapkami se můžete důkladně vyřádit při jeho nastavování a plně využít možnosti vaší počítačové RC soupravy. Letové režimy pro zvýšení pronikavosti při vyhledávání termiky nebo pro zvýšení vztlaku při kroužení ve stoupavém proudu, úžasně účinná butterfly brzda pro přistání „na pětníku“ - to je jen pár možností, jak si létání s Cumulem 100 opravdu užít. A pokud máte v sobě soutěživého ducha, CUMUL 100 vyhovuje pravidlům mezinárodní kategorie FAI F5J nebo národních tříd RCEP/RCEN/RCEV.
Model CUMUL 100 byl zkonstruován a vyrábí se v České republice.
Stavebnice vysokovýkonného termického větroně klasické velmi lehké celobalsové konstrukce v rozsypu, který můžete také snadno upravit pro pohon střídavým elektromotorem třídy KAVAN C2836/AXI 2217. CUMUL 100 je ideálním projektem pro modeláře, který si chce postavit opravdu výkonný model pro rekreační i soutěžní létání. Díky promyšlené konstrukci s CNC vyřezávanými díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno. S Cumulem 100 se neztratíte v soutěžích kategorie F5J nebo v různých „enduro“ třídách. Stavebnice obsahuje díly trupu pro čistý větroň i elektrolet. Stavba jde hezky rychle a není jí příliš mnoho – CUMUL 100 je pořád relativně jednoduchý model, ale není určen pro začátečníky.
Přední část trupu tvoří laminátová gondola s odnímatelným krytem pro dokonalý přístup k servům směrovky a výškovky uloženým v překližkovém loži, přijímači a popř. motoru, regulátoru a pohonnému akumulátoru. Pro snadnou úpravu gondoly pro instalaci elektromotoru je součástí stavebnice i překližkový přípravek pro odříznutí špičky trupu. Ocasní část trupu tvoří nosník z uhlíkové trubky s vlepeným pylonem s jádrem z lehké překližky plátovaným balsou pro upevnění vodorovné ocasní plochy. Součástí stavebnice je i nastavitelný vlečný háček.
Trojdílné křídlo s profilem AG 40-42 je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem torzní skříně. Hlavní nosník je tvořen pásnicemi ze smrkových lišt s balsovou stojinou, což zaručuje vysokou pevnost kostry při velmi nízké hmotnosti. Uši s elegantními winglety se k centroplánu připojují uhlíkovými spojkami a duralovými vymezovacími kolíky. Klapky a křidélka jsou ovládány nezávisle čtyřmi servy pomocí krátkých drátových táhel. K trupu se křídlo upevňuje dvěma plastovými šrouby.
Ocasní plochy jsou deskové, lepené z CNC vyřezávaných balsových dílů. Pro snadnou přepravu je vodorovná ocasní plocha odnímatelná; upevňuje se 2 plastovými šrouby. Kormidla jsou ovládána drátovými lanovody.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - např. transparentní fólií KAVAN nebo Oracover® pro ryze rekreační létání; pokud stavíte soutěžní stroj, přednost má lehčí fólie Oralight® nebo podobné materiály.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu. Pro rekreační létání vyhoví dobrá 15-20 g mikroserva s kovovými převody a tahem aspoň 2,5 kg.cm; pro sportovní a soutěžní létání byste neměli váhat s instalací silných a rychlých mikroserv, jako jsou KAVAN GO-1023MG pro křidélka a klapky a KAVAN GO-1020MG/GO-1021MG pro směrovku a výškovku (ve stavebnici dodávaná lože jsou „šita na míru“ těmto servům).
Pro napájení palubní elektroniky soutěžního větroně je ideální LiPo dvoučlánek 800-1000 mAh.
Pro pohon elektrické verze budete potřebovat 300-450 W střídavý elektromotor o průměru 28 mm; naše prototypy létají s motory KAVAN C2836-1120 a KAVAN PRO 2836-1050 s vrtulí 10x6“ s 32 mm vrtulovým kuželem a regulátory KAVAN R-40SB Plus nebo KAVAN PRO-40SB s napájením z 3S LiPo akumulátorů 11,1 V 750-850 mAh se zatížitelností aspoň 30C pro rekreační a 40C pro soutěžní létání.
Stavebnice obsahuje: CNC vyřezávané balsové a překližkové díly, nosníky a balsová prkénka na tuhý potah, laminátovou trupovou gondolu, uhlíkový trubkový ocasní nosník, sadu příslušenství, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod.
| Rozpětí [mm] | 2540 |
| Délka [mm] | 1435 |
| Hmotnost od [g] | 750 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Náročnost stavby | S2 |
| Náročnost pilotáže | P1 |
Staří větroňáři říkávali, že pořádný model začíná od rozpětí dva a půl metru neboli 100 palců...S Cumulem 100 se můžete snadno přesvědčit, že měli naprostou pravdu!
Výkonný termický větroň patří v hangáru rekreačního modeláře k těm nejvděčnějším strojům - nic se nevyrovná poklidným relaxačním letům za mírných podmínek, kroužení v termice pod obláčky, tichému poletování v podvečerním klidu, kdy se můžete posadit a přihlížet tomu, jak váš elegantní model létá skoro sám... CUMUL 100 ale umí daleko více - díky plně mechanizovanému křídlu s křidélky a klapkami se můžete důkladně vyřádit při jeho nastavování a plně využít možnosti vaší počítačové RC soupravy. Letové režimy pro zvýšení pronikavosti při vyhledávání termiky nebo pro zvýšení vztlaku při kroužení ve stoupavém proudu, úžasně účinná butterfly brzda pro přistání „na pětníku“ - to je jen pár možností, jak si létání s Cumulem 100 opravdu užít. A pokud máte v sobě soutěživého ducha, CUMUL 100 vyhovuje pravidlům mezinárodní kategorie FAI F5J nebo národních tříd RCEP/RCEN/RCEV.
Model CUMUL 100 byl zkonstruován a vyrábí se v České republice.
Stavebnice vysokovýkonného termického větroně klasické velmi lehké celobalsové konstrukce v rozsypu, který můžete také snadno upravit pro pohon střídavým elektromotorem třídy KAVAN C2836/AXI 2217. CUMUL 100 je ideálním projektem pro modeláře, který si chce postavit opravdu výkonný model pro rekreační i soutěžní létání. Díky promyšlené konstrukci s CNC vyřezávanými díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno. S Cumulem 100 se neztratíte v soutěžích kategorie F5J nebo v různých „enduro“ třídách. Stavebnice obsahuje díly trupu pro čistý větroň i elektrolet. Stavba jde hezky rychle a není jí příliš mnoho – CUMUL 100 je pořád relativně jednoduchý model, ale není určen pro začátečníky.
Přední část trupu tvoří laminátová gondola s odnímatelným krytem pro dokonalý přístup k servům směrovky a výškovky uloženým v překližkovém loži, přijímači a popř. motoru, regulátoru a pohonnému akumulátoru. Pro snadnou úpravu gondoly pro instalaci elektromotoru je součástí stavebnice i překližkový přípravek pro odříznutí špičky trupu. Ocasní část trupu tvoří nosník z uhlíkové trubky s vlepeným pylonem s jádrem z lehké překližky plátovaným balsou pro upevnění vodorovné ocasní plochy. Součástí stavebnice je i nastavitelný vlečný háček.
Trojdílné křídlo s profilem AG 40-42 je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem torzní skříně. Hlavní nosník je tvořen pásnicemi ze smrkových lišt s balsovou stojinou, což zaručuje vysokou pevnost kostry při velmi nízké hmotnosti. Uši s elegantními winglety se k centroplánu připojují uhlíkovými spojkami a duralovými vymezovacími kolíky. Klapky a křidélka jsou ovládány nezávisle čtyřmi servy pomocí krátkých drátových táhel. K trupu se křídlo upevňuje dvěma plastovými šrouby.
Ocasní plochy jsou deskové, lepené z CNC vyřezávaných balsových dílů. Pro snadnou přepravu je vodorovná ocasní plocha odnímatelná; upevňuje se 2 plastovými šrouby. Kormidla jsou ovládána drátovými lanovody.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - např. transparentní fólií KAVAN nebo Oracover® pro ryze rekreační létání; pokud stavíte soutěžní stroj, přednost má lehčí fólie Oralight® nebo podobné materiály.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu. Pro rekreační létání vyhoví dobrá 15-20 g mikroserva s kovovými převody a tahem aspoň 2,5 kg.cm; pro sportovní a soutěžní létání byste neměli váhat s instalací silných a rychlých mikroserv, jako jsou KAVAN GO-1023MG pro křidélka a klapky a KAVAN GO-1020MG/GO-1021MG pro směrovku a výškovku (ve stavebnici dodávaná lože jsou „šita na míru“ těmto servům).
Pro napájení palubní elektroniky soutěžního větroně je ideální LiPo dvoučlánek 800-1000 mAh.
Pro pohon elektrické verze budete potřebovat 300-450 W střídavý elektromotor o průměru 28 mm; naše prototypy létají s motory KAVAN C2836-1120 a KAVAN PRO 2836-1050 s vrtulí 10x6“ s 32 mm vrtulovým kuželem a regulátory KAVAN R-40SB Plus nebo KAVAN PRO-40SB s napájením z 3S LiPo akumulátorů 11,1 V 750-850 mAh se zatížitelností aspoň 30C pro rekreační a 40C pro soutěžní létání.
Stavebnice obsahuje: CNC vyřezávané balsové a překližkové díly, nosníky a balsová prkénka na tuhý potah, laminátovou trupovou gondolu, uhlíkový trubkový ocasní nosník, sadu příslušenství, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod.
| Rozpětí [mm] | 2540 |
| Délka [mm] | 1435 |
| Hmotnost od [g] | 750 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Náročnost stavby | S2 |
| Náročnost pilotáže | P1 |
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.