Stavebnice obsahující téměř hotový model letounu PIPER J-3 Cub z EPP o rozpětí 1400mm se střídavým motorem s regulátorem a osazenými 4 servy. Ovládaná křidélka, směrovka, výškovka. Prosklená kabina, odpružený podvozek.Zobrazit celý popisek

To, co pro automobilovou dopravu představoval Ford T, pro sportovní letectví představuje Piper J-3 Cub. Samozřejmě je tu zásadní rozdíl: Mr. Ford říkával: "Ford T můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to černá," zatímco motto Mr. Pipera bylo: "Piper Cub můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to žlutá." Od roku 1937 do vstupu USA do války se vyrobilo přes 3000 kusů J-3, s příchodem vojenských objednávek, pro něž bylo nutné žlutou zaměnit za olivovou, se tempo výroby zvýšilo na jeden L-4 Grasshoper (jak znělo armádní označení) každých 20 minut. A stovky jich létají dodnes...
Našeho nového Pipera z takřka nezničitelného pěnového EPP na obloze díky rozpětí 1400 mm rozhodně nepřehlédnete, ale určitě vás potěší i při pohledu zblízka. Máme tu prosklenou kabinu (včetně "střešního okna") s palubní deskou a soustředěně se tvářící figurínou pilota, propracovaný odpružený podvozek a křídlo s charakteristickými vzpěrami. Velké rozměry, atraktivní vzhled, maketové detaily, příjemné letové vlastnosti - prostě ideální rekreační model pro každého, kdo už zvládnul pilotáž školních modelů, jako jsou Pioneer, Beta 1400, Alpha 1500...
Trup modelu z pěnového EPP je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm (třídy AXI 2814 nebo RAY C3536), s osazeným střídavým regulátorem a servy směrovky a výškovky. Ve spodní části trupu se nachází prostor pro akumulátory snadno přístupný díky odnímatelné plastové krytce. Odnímatelné je rovněž "střešní okno" umožňující snadné propojování prodlužovacích kabelů serv křidélek. Pro Pipera budete potřebovat Li-poly tříčlánky aspoň 1800 mAh se zatížitelností 20C, ale "uveze" i větší tříčlánky 2000-2600 mAh (max. šířka sady 40 mm), s nimiž se doba letu náležitě prodlouží. Plastový motorový kryt z EPP je snímatelný, upevněný šrouby po stranách.
Ocasní plochy z EPP se upevňují k trupu pomocí šroubů. Serva směrovky a výškovky jsou přístupná po sejmutí krytky s magnetickým uzávěrem na spodní straně trupu za kabinou.
Křídlo rovněž z pěnového EPP s modifikovaným profilem Clark-Y je dvoudílné, spojované trubkovou uhlíkovou spojkou. K trupu se obě poloviny upevňují vpředu a vzadu 2 šrouby. Křidélka jsou ovládána dvěma servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Před připojením táhel doporučujeme kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo.
Dvoukolový podvozek s ovládanou ostruhou je drátový, s plastovými maketovými kryty doplňky. Ovládána jsou křidélka, směrovka (se spřaženou ostruhou), výškovka a otáčky motoru.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou, ale raději aspoň pětikanálovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání a nastavování serv křidélek. V tom případě můžete nastavit diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 10-20% - tj. výchylka křidélka dolů je poněkud menší ve srovnání s výchylkou nahoru. Tímto způsobem se zpříjemní ovládání modelu, který bude mít menší tendenci vyplavávat ze zatáčky. Podobného účinku můžete dosáhnout i pomocí mixu křidélka-směrovka, popř. lze kombinovat obojí - s mixem křidélka-směrovka "podchytíte" úvodní přechod do zatáčky, diferenciace vylepší vlastní průlet zatáčkou.
Piper Cub je určen pro mírně pokročilé modeláře. Model, jakožto polomaketa sportovního "bednovitého" hornoplošníku, vás seznámí s některými vlastnostmi, které jsou pro podobné stroje typické - bude po vás požadováno správné koordinované ovládání modelu směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Hezky si zvykejte, že kniply na vysílači nejsou pro ozdobu, ale na to, aby se správným způsobem a ve správnou chvíli používaly. Je to od nás kruté, ale později nám za to budete vděční. Jeho doménou je samozřejmě klidné poletování, které dá vám i kolegům na letišti dost času na vychutnání legendární "piperovské" tvary, ale po menším "rozjetí" spolehlivě zvládá přemet, souvratové zatáčky a sudový výkrut. Prostě sportovní hornoplošník, jak má být!
ARF stavebnice obsahuje: hotový model se střídavým motorem, dvoulistou vrtulí s kuželem, regulátorem otáček a 4 servy, sada drobného příslušenství a návod.
| Rozpětí [mm] | 1400 |
| Délka [mm] | 0 |
| Hmotnost [g] | 1340 |
| Plocha křídla [dm2] | 28.9 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
| Stavební náročnost | S1 |
| Náročnost pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavení:
| ARF stavebnice | |
| Motor | *CX3536-KV900 |
| Regulátor | *střídavý 30A |
| Vrtule | *11x7" |
| Akumulátor | RAY G3 11,1 V 1800 mAh |
| Serva | *4x mikro |
| RC souprava | min. 4 kanály |
| *) Součást ARF stavebnice | |
To, co pro automobilovou dopravu představoval Ford T, pro sportovní letectví představuje Piper J-3 Cub. Samozřejmě je tu zásadní rozdíl: Mr. Ford říkával: "Ford T můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to černá," zatímco motto Mr. Pipera bylo: "Piper Cub můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to žlutá." Od roku 1937 do vstupu USA do války se vyrobilo přes 3000 kusů J-3, s příchodem vojenských objednávek, pro něž bylo nutné žlutou zaměnit za olivovou, se tempo výroby zvýšilo na jeden L-4 Grasshoper (jak znělo armádní označení) každých 20 minut. A stovky jich létají dodnes...
Našeho nového Pipera z takřka nezničitelného pěnového EPP na obloze díky rozpětí 1400 mm rozhodně nepřehlédnete, ale určitě vás potěší i při pohledu zblízka. Máme tu prosklenou kabinu (včetně "střešního okna") s palubní deskou a soustředěně se tvářící figurínou pilota, propracovaný odpružený podvozek a křídlo s charakteristickými vzpěrami. Velké rozměry, atraktivní vzhled, maketové detaily, příjemné letové vlastnosti - prostě ideální rekreační model pro každého, kdo už zvládnul pilotáž školních modelů, jako jsou Pioneer, Beta 1400, Alpha 1500...
Trup modelu z pěnového EPP je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm (třídy AXI 2814 nebo RAY C3536), s osazeným střídavým regulátorem a servy směrovky a výškovky. Ve spodní části trupu se nachází prostor pro akumulátory snadno přístupný díky odnímatelné plastové krytce. Odnímatelné je rovněž "střešní okno" umožňující snadné propojování prodlužovacích kabelů serv křidélek. Pro Pipera budete potřebovat Li-poly tříčlánky aspoň 1800 mAh se zatížitelností 20C, ale "uveze" i větší tříčlánky 2000-2600 mAh (max. šířka sady 40 mm), s nimiž se doba letu náležitě prodlouží. Plastový motorový kryt z EPP je snímatelný, upevněný šrouby po stranách.
Ocasní plochy z EPP se upevňují k trupu pomocí šroubů. Serva směrovky a výškovky jsou přístupná po sejmutí krytky s magnetickým uzávěrem na spodní straně trupu za kabinou.
Křídlo rovněž z pěnového EPP s modifikovaným profilem Clark-Y je dvoudílné, spojované trubkovou uhlíkovou spojkou. K trupu se obě poloviny upevňují vpředu a vzadu 2 šrouby. Křidélka jsou ovládána dvěma servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Před připojením táhel doporučujeme kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo.
Dvoukolový podvozek s ovládanou ostruhou je drátový, s plastovými maketovými kryty doplňky. Ovládána jsou křidélka, směrovka (se spřaženou ostruhou), výškovka a otáčky motoru.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou, ale raději aspoň pětikanálovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání a nastavování serv křidélek. V tom případě můžete nastavit diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 10-20% - tj. výchylka křidélka dolů je poněkud menší ve srovnání s výchylkou nahoru. Tímto způsobem se zpříjemní ovládání modelu, který bude mít menší tendenci vyplavávat ze zatáčky. Podobného účinku můžete dosáhnout i pomocí mixu křidélka-směrovka, popř. lze kombinovat obojí - s mixem křidélka-směrovka "podchytíte" úvodní přechod do zatáčky, diferenciace vylepší vlastní průlet zatáčkou.
Piper Cub je určen pro mírně pokročilé modeláře. Model, jakožto polomaketa sportovního "bednovitého" hornoplošníku, vás seznámí s některými vlastnostmi, které jsou pro podobné stroje typické - bude po vás požadováno správné koordinované ovládání modelu směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Hezky si zvykejte, že kniply na vysílači nejsou pro ozdobu, ale na to, aby se správným způsobem a ve správnou chvíli používaly. Je to od nás kruté, ale později nám za to budete vděční. Jeho doménou je samozřejmě klidné poletování, které dá vám i kolegům na letišti dost času na vychutnání legendární "piperovské" tvary, ale po menším "rozjetí" spolehlivě zvládá přemet, souvratové zatáčky a sudový výkrut. Prostě sportovní hornoplošník, jak má být!
ARF stavebnice obsahuje: hotový model se střídavým motorem, dvoulistou vrtulí s kuželem, regulátorem otáček a 4 servy, sada drobného příslušenství a návod.
| Rozpětí [mm] | 1400 |
| Délka [mm] | 0 |
| Hmotnost [g] | 1340 |
| Plocha křídla [dm2] | 28.9 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
| Stavební náročnost | S1 |
| Náročnost pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavení:
| ARF stavebnice | |
| Motor | *CX3536-KV900 |
| Regulátor | *střídavý 30A |
| Vrtule | *11x7" |
| Akumulátor | RAY G3 11,1 V 1800 mAh |
| Serva | *4x mikro |
| RC souprava | min. 4 kanály |
| *) Součást ARF stavebnice | |
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.