RC letadlo Sky Climber 3G

RC letadlo Sky Climber 3G
RC letadlo Sky Climber 3G
RC letadlo Sky Climber 3G
RC letadlo Sky Climber 3G
RC letadlo Sky Climber 3G
RC letadlo Sky Climber 3G
Doprava zdarma

RC set větroně z EPP o rozpětí 2008mm s gyroskopickou stabilizací a poloautomatickým řízením. Střídavý motor s regulátorem, 4 serva, 8-k. RC souprava 2,4GHz, Lipo 11,1V 1800mAh, nabíječ. Automatický vzlet a přistání, návrat domů.Zobrazit celý popisek

  • E-shop0 ks
    -Odešlemenení známo
  • Prodejna Pardubice0 ks
    -K vyzvednutínení známo
  • Prodejna Chrudim0 ks
    -K vyzvednutínení známo
7 490 KčS DPH
DOPRAVA ZDARMA
Záruka
24 měsíců
Kód produktu
PM-NE4241
EAN
6943481798667
99 % zákazníků nás doporučuje
3 591 recenzí
Štěpán Šídlo
Štěpán Šídlopo–pá: 8–16 h

SKY CLIMBER 3G je novou verzí osvědčeného motorového větroně z pěnového EPP ze stáje firmy Nine Eagles, který jste si oblíbili pro výborné letové vlastnosti a odolnou konstrukci. Zatímco drak modelu zůstal beze změny, zcela se proměnila RC souprava a palubní elektronika, kterou se model ovládá. Nový přijímač s integrovaným 3G letovým řídícím systémem nabízí celou řadu funkcí, s nimiž jste se doposud setkávali jen u multikoptér – poloautomatické řízení “fly-by-wire” s automatickou stabilizací náklonu, gyroskopickou stabilizaci, automatický vzlet, automatické přistání, automatický návrat domů!

Tři letové režimy 1) s poloautomatickým řízením, 2) s gyroskopickou stabilizací a 3) s ručním řízením umožňují projít postupně od poloautomatického ovládání, přes létání s pomocnou gyroskopickou stabilizací až po ruční řízení, kdy pilot ovládá model zcela sám a bez pomoci chytré elektroniky.

  • Poloautomatické řízení (do jisté míry by se dalo přirovnat k režimu ATTI u multikoptér) je speciálně určeno pro začátečníky. Při klasickém ručním řízení jsou výchylky kormidel letadla úměrné výchylkám ovladačů na vysílači, bez ohledu na aktuální polohu modelu. Tj. pokud pilot dává správné povely, je vše v pořádku – ale pokud tomu tak není, snadno může model uvést do nebezpečné situace. Sky Climber 3G v režimu poloautomatického řízení ovládá jednotlivá kormidla s ohledem na skutečnou polohu modelu. Pilot dává vychýlením ovladačů na vysílači modelu najevo, že si např. přeje letět ve stoupavé zatáčce doprava – inteligentní řídící elektronika ale sama vychýlí kormidla tak, aby model tímto způsobem stabilně letěl s ohledem na omezení aerodynamická (např. aby rychlost modelu neklesla pod pádovou rychlost), výkonová (max. úhel stoupání modelu je omezen poměrem tahu vrtule k hmotnosti modelu) a vnější vlivy (vítr atd.). Pokud pilot vrátí ovladače do středové polohy, model poletí vodorovně v přímém směru. Začínající pilot díky tomu může zvládnout létání s modelem velmi snadno. V tomto režimu ale není možné provádět akrobatické obraty, jako jsou přemety nebo výkruty.
  • Řízení s gyroskopickou stabilizací je určeno pro pilota, který již zvládl létání v poloautomatickém režimu. Tříosý gyroskop snímá pohyby modelu a pomáhá pilotovi udržovat stabilní let. Pokud pilot vrátí ovladače do středu, model se bude snažit pokračovat v letu v poloze tomu předcházející (tj. pokud je např. v náklonu 20°doleva, bude se snažit tak letět i nadále), nevrátí se automaticky do vodorovného přímého letu jako při poloautomatickém řízení. Gyro pomáhá např. vyrovnávat silnější poryvy větru, které by nezkušeného pilota mohly zaskočit. Díky tomu je v tomto režimu pro začátečníka mnohem těžší model uvést do nebezpečné polohy, ale již je umožněno provádění základních akrobatických obratů.
  • Ruční řízení poskytuje pilotovi přímou kontrolu modelu bez asistence palubní elektroniky. Sky Climber 3G poletí tak dobře, jak dobře jej budete pilotovat. V tomto režimu můžete provádět všechny akrobatické obraty, jakých je model tohoto typu s daným výkonem motoru schopen.

Automatické funkce dostupné v režimu poloautomatického řízení pomáhají překonat nebezpečí číhající na začínajícího pilota ve třech nebezpečných fázích letu: 1) při vzletu, 2) pokud se model vzdálí natolik, že nezkušený pilot jej není schopen správně řídit a 3) při přistání.

  • Automatický vzlet vypadá přesně tak, jak by měl vzlet správně vypadat: pilot dá plný plyn a pilot nebo pomocník vypustí model proti větru s mírným švihem s křídlem ve vodorovné poloze a přídí mírně zvednutou vzhůru. Model způsobně nastoupá do bezpečné výšky, stáhne plyn a přejde do vodorovného letu. To vše bez potřeby zásahu pilota – odpadá tak boj s potlačováním vrozené tendence motorových větroňů vzpínat silně příď v motorovém letu; pro zkušeného pilota je to hračka, ale začátečníka to dovede pořádně vystrašit. Automatický vzlet můžete kdykoliv přerušit vychýlením ovladače výškovky a převzít řízení.
  • Automatický návrat nepoužívá GPS jako u multikoptér, ale je založen na použití kompasů (magnetometrů) vestavěných v modelu a ve vysílači. Po úvodní kalibraci na zemi (“taneček s modelem” ve vodorovné a svislé rovině, jaký znáte od multikoptér) je model připraven. Pokud se vám model vzdálí tak, že už nejste schopni rozpoznat jeho polohu ve vzduchu a správně jej řídit, stačí v režimu poloautomatického řízení zapnout funkci automatického návratu a namířit anténu vysílače směrem na model. Magnetický azimut, v němž míří vysílač, se přenáší do modelu, který se po aktivaci automatického návratu vydá v přesně opačném kursu – tj. směrem k vám. Při návratu můžete nejen řídit rychlost návratu pomocí ovladače plynu, ale je plně zachováno i ruční řízení ostatních funkcí, takže se můžete snadno vyhýbat jakýmkoliv překážkám. Jakmile ovladače uvolníte, model dále pokračuje v opačném kursu, než míří anténa vysílače. Funkce pracuje samozřejmě jen v dosahu RC soupravy – pokud byste model nechali odlétnout mimo dosah vysílače, už se automaticky vrátit nemůže.
  • Automatické přistání: Než funkci automatického přistání zapnete, je třeba model přivést do blízkosti místa přistání a ovladač plynu stáhnout zcela dolů. Potom model přejde po přepnutí příslušného přepínače do režimu automatického přistání, při němž bude v kluzu stabilně a plynule sestupovat, až dosedne na zem. Během přistání můžete model dále řídit křidélky a směrovkou, abyste se např. vyhnuli překážkám. Úhel, pod nímž model sestupuje, můžete doladit pomocí ovladače výškovky. Pokud myslíte, že úhel sestupu je příliš strmý, na moment přitáhnete ovladač výškovky. Model potom nejen zmenší úhel sestupu, ale toto nastavení je zapsáno do paměti, a úhel klesání bude nadále menší. Nebo naopak větší, pokud výškovku na moment potlačíte. Jakmile model již téměř přistál (nachází se ve výšce cca 1 metru), ovladač výškovky ještě jednou na moment přitáhnete. Díky tomu dojde k perfektnímu přistání se závěrečným podrovnáním. Pokud chcete přistávací manévr přerušit, stačí přidat plyn.

SKY CLIMBER je výkonný motorový větroň z vysoce odolného extrudovaného polypropylenu EPP poháněný střídavým motorem. Trup s namontovaným motorem (s rotačním pláštěm, C2835, 1050 ot./min na V), regulátorem 30 A a servy výškovky a směrovky je vylisován z pěnového EPP. Kryt kabiny je odnímací s mechanickým uzávěrem, přístup k přijímači a dobré chlazení umožňuje i další žebrovaný kryt na spodní straně trupu. Dvoudílné křídlo je rovněž vylisováno z EPP, křidélka jsou ovládána 2 servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Poloviny křídla se spojují uhlíkovou trubkovou spojkou, proti vysunutí se zjišťují důvtipnými plastovými pojistkami. Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z EPP, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. Velmi elegantně je řešeno upevnění vodorovné ocasní plochy vetknuté do kýlovky - je snadno demontovatelná díky unikátnímu plastovému "zámku". Vrtule je sklopná s kuželem upevňovaným na hřídel dvojicí stavěcích šroubů. Chlazení motoru, regulátoru a akumulátoru napomáhají vstupy chladícího vzduchu na bocích přídě, nezbytné výstupní otvory pro ohřátý vzduch jsou na spodní straně trupu v prostoru pod křídlem.

Příprava k letu zahrnuje pouze zasunutí vodorovné ocasní plochy, nasazení polovin křídla, připojení pohonného akumulátoru a přezkoušení funkce palubní elektroniky. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.

K ovládání modelu slouží osmikanálový počítačový vysílač J6-C 2.4GHz FHSS (kompatibilní se systémem FUTABA FHSS) s křížovými ovladači, digitálními trimy a přepínači dvojích výchylek, letových režimů a dalších inteligentních letových funkcí - automatický návrat, automatické přistání, kamera (zatím se nevyužívá). Šest kanálů vysílače slouží pro ovládání modelu a přepínání letových režimů a pomocných funkcí, sedmý kanál je vyhražen pro požití s doplňkovými zařieními a osmý slouží pro přenos údajů kompasu. Jak už je u Nine Eagles tradicí, mód křížových ovladačů je možné snadno měnit - v tomto případě pomocí pákového přepínače uloženého pod krytkou na zadní straně vysílače můžete volit Mód 1 nebo 2. Vysílač je vybaven je rovněž nabíjecím konektorem pro nabíjení akumulátorů (vhodné nabíječe jsou např. Hitec CG-S32). Pro napájení vysílače budete potřebovat 8 AA (tužkových) alkalických baterií nebo akumulátorů (nejsou součástí RC setu).

Programové vybavení vysílače (s pamětí pro 10 modelů) umožňuje nastavovat smysly výchylek serv v kanálech 1-6, velikosti výchylek a dvojí výchylky pro kanály křidélek, výškovky a směrovky a programovat mix flaperony pro křidélka (ovládaná dvěma servy) a mixovaná jako vztlakové klapky nebo aerodynamické brzdy - což je funkce, kterou u motorového větroně opravdu oceníte.

Model je možno ovládat také pomocí aspoň šestikanálového vysílače FUTABA se systémem FHSS – v takovém případě ale není k dispozici funkce automatického návratu (vyžaduje kompas vestavěný ve vysílači).

SKY CLIMBER 3G je dodáván s Li-poly akumulátorem 11,1 V 1800 mAh (zatížitelnost 20C), model bez problémů "uveze" tříčlánky až do cca 3300 mAh.

RC set obsahuje: trup vylisovaný z EPP s namontovaným střídavým motorem, sklopnou vrtulí, regulátorem otáček 30A, osmikanálovým 2.4GHz FHSS přijímačem a 2 servy, křídlo vylisované z EPP s instalovanými 2 servy, vodorovnou ocasní plochu z EPP, uhlíkovou trubkovou spojku křídla, osmikanálový vysílač J6-C FHSS, pohonný akumulátor Li-poly 11,1 V 1800 mAh (20C), 12 V rychlonabíječ a podrobný návod ke stavbě a létání.

Rozpětí [mm]2008
Délka [mm]1210
Hmotnost [g]950
Plocha křídla [dm2]38.5
Ovládané funkceS,V,K(2),M
Stavební náročnostS0
Náročnost pilotážeP1,P2

Doporučený pohon a RC vybavení:

RelaxDlouhá výdrž
Motor*C2835 - 1050KV
Regulátor*30A
Akumulátor*11,1 V 1800 mAhRAY G3 11,1 V 3250 mAh
Vrtule (listy)*9x6"
Serva*4x 9g mikroservo
RC souprava*8-kanálová J6-C 2.4GHz FHSS
*) Součást RC setu

Související články

Recenze RC letadla RMT Redwings 498 | RCprofi.cz

Recenze RC letadla RMT Redwings 498

30. ledna 2024

Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.

Zobrazit celý článek
Recenze Kavan Beta | RCprofi.cz

Recenze Kavan Beta 1400

07. června 2023

Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.

Zobrazit celý článek
První dojmy z RC letadla Sky King F959

První dojmy z RC letadla Sky King F959

01. března 2023

Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?

Zobrazit celý článek
Recenze Kavan 304TS TwinShark | RCprofi.cz

Recenze Kavan 304TS TwinShark

11. července 2022

Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.

Zobrazit celý článek
Recenze Kavan Alpha 1500V2 | RCprofi.cz

Recenze Kavan Alpha 1500V2

14. června 2022

Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.

Zobrazit celý článek
Nový e-shop RCprofi | RCprofi.cz

Nový e-shop RCprofi

14. října 2025

Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.

Zobrazit celý článek
Recenze RC auta RGT Shooter 1:10 | RCprofi.cz

Recenze RC auta RGT Shooter 1:10

29. července 2025

Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.

Zobrazit celý článek
Recenze RC auta RMT Dominator Monster | RCprofi.cz

Recenze RC auta RMT Dominator Monster

27. června 2025

RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.

Zobrazit celý článek
Elektroodpad do popelnice nepatří | RCprofi.cz

Elektroodpad do popelnice nepatří

24. června 2025

Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.

Zobrazit celý článek
Recenze RC auta DF-4S PRO | RCprofi.cz

Recenze RC auta DF-4S PRO

02. května 2025

Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.

Zobrazit celý článek
Recenze Traxxas TRX-4 Land Rover Defender | RCprofi.cz

Recenze Traxxas TRX-4 Land Rover Defender

31. března 2025

RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!

Zobrazit celý článek
Svolávací akce TRAXXAS pro koncové spotřebitele | RCprofi.cz

Svolávací akce TRAXXAS pro koncové spotřebitele

21. října 2024

Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.

Zobrazit celý článek
Digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o.

Digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o.

16. září 2024

Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.

Zobrazit celý článek
Modelcentrum už je součástí RCprofi – co bude dál?

Modelcentrum už je součástí RCprofi – co bude dál?

15. srpna 2024

Modelcentrum v Pardubicích se změnilo na RCprofi. Naprostá většina věcí však zůstává při starém. Stejný tým, stejné nadšení, stejný sortiment. Přečtěte si víc ve vyjádření jednatele společnosti.

Zobrazit celý článek
Recenze RC motorky Losi Promoto-MX | RCprofi.cz

Recenze RC motorky Losi Promoto-MX

03. července 2024

Světoznámá značka RC modelů Losi se věnovala tři a půl roku vývoji RC motorky Losi Promoto-MX. Model jsme nechali otestovat a přinášíme vám exkluzivní informace o tom, jak se mu dařilo v terénu.

Zobrazit celý článek
Žhavá novinka v našem sortimentu – airsoftové RC tanky | RCprofi.cz

Žhavá novinka: airsoftové RC tanky

26. června 2024

Chtěli jste si někdy zastřílet z tanku? Naše žhavá novinka vám tuto možnost nabízí. Pořiďte si airsoftový RC tank a zažijte „opravdovou“ bitvu.

Zobrazit celý článek