

Osmičlánková NiMH pohonná akumulátorová sada KAVAN 1100mAh 10C v uspořádání KOSTKAA. Bez konektoru. Rozměry 90x45x34 mm, hmotnost 260 g.Zobrazit celý popisek

NiMH sady KAVAN řady Standard jsou sestaveny z niklmetalhydridových akumulátorů umožňujících rychlé nabíjení i vybíjení. Přijímačové sady jsou opatřeny přívodním/nabíjecím kabelem se standardním konektorem JR/UNI, pohonné sady jsou dodávány bez konektorů. Jsou určeny pro pohon nebo napájení palubní elektroniky menších RC modelů všeho druhu.
INSTALACE AKUMULÁTORU
Akumulátor chraňte před vibracemi a dalšími nárazy a rázy, které se mohou při provozu RC modelů vyskytovat (přijímačový - zabalením do pěnové gumy nebo podobného materiálu). Upevněte jej např. pomocí suchého zipu nebo stahovacích pásek tak, aby za letu nemohlo dojít k jeho uvolnění, na snadno dostupné místo na modelu, kde bude chráněn před proniknutím paliva, spalin a dalších provozních kapalin nebo vody.
POUŽITÍ AKUMULÁTORU
Akumulátory jsou určené pro pohon malých RC modelů nebo napájení palubní elektroniky menších RC modelů, která nevyžaduje vyšší proudovou zátěž. Typická aplikace představuje zapojení obsahující přijímač a 3-4 serva standardní velikosti (tah cca 3-4 kg.cm) nebo menší pro sady z akumulátorů 1050 mAh, resp. 2-4 mikro- nebo pikoserva pro sady z akumulátorů 350 a 650 mAh. Pokud vaše palubní elektronika obsahuje vyšší počet serv nebo serva větší velikosti či s vyšším tahem, použijte, prosím, akumulátory s vyšší proudovou zatížitelností. V opačném případě by akumulátory nemusely být schopné pokrýt případné proudové špičky a pokles jejich napětí při nadměrném zatížení by mohl způsobit výpadek činnosti přijímače s rizikem havárie modelu.
NABÍJENÍ AKUMULÁTORU
Před prvním použitím akumulátor naplno nabijte. Přijímačové akumulátory doporučujeme nabíjet pomalu „přes noc“, proudy na úrovni 0,1C – tj. např. 100 mA pro akumulátor 1050 mAh. V takovém případě je možné akumulátory bezpečně nabíjet, aniž byste je vyjímali z modelu. Pokud trváte z nějakého důvodu na rychlejším nabíjení, akumulátory vždy z modelu pro nabíjení vyjměte. Vzhledem k proudové zatížitelnosti konektoru, kabelu i akumulátorů nedoporučujeme používat vyšší nabíjecí proud než 0,5C. Pohonné akumulátory nenabíjejte větším proudem než 1C. Teplota akumulátoru při nabíjení by neměla překročit 40°C (akumulátor je na dotek teplý, nikoliv horký).
FORMOVÁNÍ AKUMULÁTORŮ
Pro optimální uvedení nového akumulátoru do provozu doporučujeme provést úvodní formování sestávající z 3-5 cyklů zahrnujících pomalé nabití proudem 0,1-0,2C a vybití proudem max. 1C. Velikost nabitého náboje není příliš důležitá, rozhodující je hodnota vybitého náboje – formování ukončete, jakmile se velikost vybitého náboje prakticky nemění (jednotlivé hodnoty jsou v rozmezí cca 5-10%). Stejný postup doporučujeme provést po dlouhodobém (v řádu měsíců) uložení akumulátorů mimo provoz.
VYBÍJENÍ AKUMULÁTORU
Pokud používáte pomalé nabíjení „přes noc“ proudy na úrovni 0,1-0,2C, není třeba akumulátory před každým nabíjením vybíjet. Doporučujeme ale každé 3 měsíce akumulátory plně vybít (na 1,0 V na článek, tj. 4,0 V pro čtyřčlánkovou sadu) a poté opět plně nabít, abyste je udrželi v optimální kondici.
Pokud používáte rychlejší nabíjení, doporučujeme akumulátory před nabíjením nejprve plně vybít (na 1,0 V na článek, tj. 4,0 V pro čtyřčlánkovou sadu). Pokud se akumulátory při vybíjení zahřejí, nechejte je před nabíjením nejprve vychladnout na teplotu okolního prostředí. V provozu by se akumulátory neměly zahřát na více než cca 60°C (akumulátor je na dotek horký, ale ještě je možné jej udržet v ruce). Pokud k tomu dojde, měli byste změnit provozní podmínky akumulátoru (snížit proudový odběr) nebo použít akumulátory s vyšší proudovou zatížitelností.
SKLADOVÁNÍ AKUMULÁTORU
NiMH akumulátory se skladují plně nabité. Pokud víte, že akumulátory nebudete používat po dobu delší než 3-4 týdny, plně je nabijte a uložte na suché místo s běžnou pokojovou teplotou. Při dlouhodobém skladování mimo provoz doporučujeme každé 3 měsíce akumulátory plně vybít (na 1,0 V na článek) a poté opět plně nabít. Pamatujte, prosím, že schopnost akumulátoru udržet nabitý elektrický náboj výrazně závisí na teplotě, při níž je skladován. Zatímco při pokojové teplotě ve správně provozovaném akumulátoru bude po 1 měsíci stále cca 60-70% nabitého náboje, při teplotě 40°C to může být jen 20-30%.
| Kapacita [mAh] | 1100 |
| Napětí [V] | 9.6 |
| Nabíjecí proud [mA] | 110 |
| Max. nabíjecí proud [A] | 1.1 |
| Max. vybíjecí proud [A] | 11 |
| Nízké samovybíjení | Ne |
| Délka [mm] | 90 |
| Šířka [mm] | 45 |
| Výška [mm] | 34 |
| Hmotnost včetně kabelu a konektoru [g] | 260 |
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Ochrání Safe bag RMT Models vaše akumulátory během jejich nabíjení, přenášení a skladování? Otestovali jsme nejen to, ale i jaké akumulátory se do něj vejdou a jak se s ním manipuluje.
Nevyznáte se v obrovském množství typů servomotorů? V následujícím článku se dozvíte, co to vlastně serva jsou, jak se dělí, jak se označují a jak se o ně starat.
Víte, co znamenají všechna ta písmenka a čísla v označení Li-pol akumulátorů? Jak se o ně starat nebo jaké mají výhody a nevýhody? To vše zjistíte v našem článku.
Víte, jaké existují typy Ni-MH akumulátorů? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody? Jak je správně nabíjet a starat se o ně? Vše důležité si přečtete v našem článku.
Jak se vyznat v nepřeberném množství konektorů a zdířek? Podívejte se na nejpoužívanější typy, na jejich použitelnost, konektorové redukce, velikosti a také na správné pájení.
Jak prostředník mezi akumulátorem a motorem funguje? Jak regulátor vybrat? Jaké jsou nejčastější poruchy regulátorů? Pojďte se dozvědět víc.
Víte, jak se elektromotory rozdělují, jak se různé typy motorů chovají v terénu, jaká se používají označení motorů a co může motor vašeho RC auta definitivně poškodit?
Ztrácíte se v názvosloví mód 1, mód 2, mód 3 nebo mód 4? Přečtěte si náš článek, kde jednoduše zjistíte, co jsou vysílačové módy a jak vybrat ten správný.
V tomto článku vám vysvětlíme rozdíly mezi jednotlivými typy baterií, jak baterie nabíjet, skladovat a jak je to s bezpečností nabíjení.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.