





Pánské tričko s potiskem Antonio Live & Fly s motivem HISTORY OF FLIGHT, pro piloty a modeláře. 100% bavlna se silikonovou úpravou je zárukou příjemného pocitu při nošení. Látka 200 g/m², pleteno single jersey, modro šedá barva, luxusní dárkové balení.Zobrazit celý popisek

Pánské tričko s potiskem Antonio Live & Fly s motivem HISTORY OF FLIGHT, pro piloty a modeláře. 100% bavlna se silikonovou úpravou je zárukou příjemného pocitu při nošení. Látka 200 g/m², pleteno single jersey, modro šedá barva, luxusní dárkové balení.
Pánské tričko s potiskem Antonio Live & Fly s motivem HISTORY OF FLIGHT, pro piloty a modeláře. 100% bavlna se silikonovou úpravou je zárukou příjemného pocitu při nošení. Látka 200 g/m², pleteno single jersey, modro šedá barva, luxusní dárkové balení. Design produktu je kombinací tisku a 3D efektu.
Když dnes přijde ve společnosti řeč na první pokusy o létání na stroji těžším než vzduch, který pohání motor, všichni mluví jen o bratrech Wrightových. Ale někdo je předběhl. Slyšeli jste někdy o francouzském inženýru Clémentu Aderovi? Že ne? A přece to byl právě on, kdo zkonstruoval letoun Eole. Z dnešního pohledu bizarní stroj na parní pohon nazval podle řeckého boha větru.
Není divu, že Francouzi považují za otce motorových letadel právě Adera. Ten se se svým letounem připomínajícím netopýra vznesl do vzduchu ji 9. října 1890, tedy třináct let před bratry Wrightovými! Je ovšem pravda, že let byl velmi krátký. Eole, či správně francouzsky Éole, se pyšnil „netopýřími“ křídly z latí potažených hedvábím, která se rozpínala dvanáct metrů do šířky. Do jejich konstrukce Ader promítl výsledky pozorování ptačích křídel – k tomuto účelu choval ve voliéře čápy. Sklon i zakřivení křídel se daly měnit pomocí lanek. Čtyřlistou bambusovou vrtuli poháněl lihem vytápěný parní stroj o výkonu 14 kW. Byl to dvouválec s dvojitou expanzí páry, s trubkovým kotlem a hořáky na alkohol.
Na podzim roku 1890 byl Eole hotov a podle svého tvůrce připraven vznést se do vzduchu. Pro tento mimořádný okamžik si Ader vybral park zámečku Armainvilliér, který patřil jeho přítelkyni paní Pereirové. Ta si slavnou chvilku pochopitelně nemohla nechat ujít, a aby svědků technického zázraku bylo víc, na místě se shromáždilo také několik zahradníků. Eole se po roztočení vrtule za kolébání křídel nalevo i napravo a s řadou poskoků opravdu vznesl! Sice jen o několik decimetrů a po padesáti metrech opět dosedl na kola, ale nemohlo být pochyb o tom, že se odpoutal od země. „Na několik vteřin jsem se ocitl ve stavu nevýslovné blaženosti," vzpomínal po letech Ader. Radost mu nejspíš nepokazilo ani to, že pokus nebyl oficiálně uznán jako let. Požadavky pro let totiž znějí: vzlétnout a pak se vrátit na místo startu.
Francouzské Ministerstvo války nicméně pokus zaujal a rozhodlo se Adlera v další činnosti podpořit. Výsledkem byl další stroj Avion III, který inženýr sestrojil ze dřeva a plátna. Letoun s rozpětím křídel patnáct metrů měly do výšky zvednout dvě tažné čtyřlisté vrtule, z nichž každou poháněl samostatný parní stroj. Ale pokus zvednout letadlo do vzduchu, který Adler podnikl v roce 1897, se nezdařil, dokonce skončil zničením stroje. A to byl konec leteckých snů vynálezce, který naštěstí nezahořkl, protože měl i další oblast zájmu – telefon. Mimochodem, v tomto oboru byl mnohem úspěšnější. Vylepšil původní Bellův přístroj a v roce 1880 dokonce v Paříži zavedl telefonní linky.
Pánské tričko s potiskem Antonio Live & Fly s motivem HISTORY OF FLIGHT, pro piloty a modeláře. 100% bavlna se silikonovou úpravou je zárukou příjemného pocitu při nošení. Látka 200 g/m², pleteno single jersey, modro šedá barva, luxusní dárkové balení.
Pánské tričko s potiskem Antonio Live & Fly s motivem HISTORY OF FLIGHT, pro piloty a modeláře. 100% bavlna se silikonovou úpravou je zárukou příjemného pocitu při nošení. Látka 200 g/m², pleteno single jersey, modro šedá barva, luxusní dárkové balení. Design produktu je kombinací tisku a 3D efektu.
Když dnes přijde ve společnosti řeč na první pokusy o létání na stroji těžším než vzduch, který pohání motor, všichni mluví jen o bratrech Wrightových. Ale někdo je předběhl. Slyšeli jste někdy o francouzském inženýru Clémentu Aderovi? Že ne? A přece to byl právě on, kdo zkonstruoval letoun Eole. Z dnešního pohledu bizarní stroj na parní pohon nazval podle řeckého boha větru.
Není divu, že Francouzi považují za otce motorových letadel právě Adera. Ten se se svým letounem připomínajícím netopýra vznesl do vzduchu ji 9. října 1890, tedy třináct let před bratry Wrightovými! Je ovšem pravda, že let byl velmi krátký. Eole, či správně francouzsky Éole, se pyšnil „netopýřími“ křídly z latí potažených hedvábím, která se rozpínala dvanáct metrů do šířky. Do jejich konstrukce Ader promítl výsledky pozorování ptačích křídel – k tomuto účelu choval ve voliéře čápy. Sklon i zakřivení křídel se daly měnit pomocí lanek. Čtyřlistou bambusovou vrtuli poháněl lihem vytápěný parní stroj o výkonu 14 kW. Byl to dvouválec s dvojitou expanzí páry, s trubkovým kotlem a hořáky na alkohol.
Na podzim roku 1890 byl Eole hotov a podle svého tvůrce připraven vznést se do vzduchu. Pro tento mimořádný okamžik si Ader vybral park zámečku Armainvilliér, který patřil jeho přítelkyni paní Pereirové. Ta si slavnou chvilku pochopitelně nemohla nechat ujít, a aby svědků technického zázraku bylo víc, na místě se shromáždilo také několik zahradníků. Eole se po roztočení vrtule za kolébání křídel nalevo i napravo a s řadou poskoků opravdu vznesl! Sice jen o několik decimetrů a po padesáti metrech opět dosedl na kola, ale nemohlo být pochyb o tom, že se odpoutal od země. „Na několik vteřin jsem se ocitl ve stavu nevýslovné blaženosti," vzpomínal po letech Ader. Radost mu nejspíš nepokazilo ani to, že pokus nebyl oficiálně uznán jako let. Požadavky pro let totiž znějí: vzlétnout a pak se vrátit na místo startu.
Francouzské Ministerstvo války nicméně pokus zaujal a rozhodlo se Adlera v další činnosti podpořit. Výsledkem byl další stroj Avion III, který inženýr sestrojil ze dřeva a plátna. Letoun s rozpětím křídel patnáct metrů měly do výšky zvednout dvě tažné čtyřlisté vrtule, z nichž každou poháněl samostatný parní stroj. Ale pokus zvednout letadlo do vzduchu, který Adler podnikl v roce 1897, se nezdařil, dokonce skončil zničením stroje. A to byl konec leteckých snů vynálezce, který naštěstí nezahořkl, protože měl i další oblast zájmu – telefon. Mimochodem, v tomto oboru byl mnohem úspěšnější. Vylepšil původní Bellův přístroj a v roce 1880 dokonce v Paříži zavedl telefonní linky.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Ochrání Safe bag RMT Models vaše akumulátory během jejich nabíjení, přenášení a skladování? Otestovali jsme nejen to, ale i jaké akumulátory se do něj vejdou a jak se s ním manipuluje.
Nevyznáte se v obrovském množství typů servomotorů? V následujícím článku se dozvíte, co to vlastně serva jsou, jak se dělí, jak se označují a jak se o ně starat.
Víte, co znamenají všechna ta písmenka a čísla v označení Li-pol akumulátorů? Jak se o ně starat nebo jaké mají výhody a nevýhody? To vše zjistíte v našem článku.
Víte, jaké existují typy Ni-MH akumulátorů? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody? Jak je správně nabíjet a starat se o ně? Vše důležité si přečtete v našem článku.
Jak se vyznat v nepřeberném množství konektorů a zdířek? Podívejte se na nejpoužívanější typy, na jejich použitelnost, konektorové redukce, velikosti a také na správné pájení.
Jak prostředník mezi akumulátorem a motorem funguje? Jak regulátor vybrat? Jaké jsou nejčastější poruchy regulátorů? Pojďte se dozvědět víc.
Víte, jak se elektromotory rozdělují, jak se různé typy motorů chovají v terénu, jaká se používají označení motorů a co může motor vašeho RC auta definitivně poškodit?
Ztrácíte se v názvosloví mód 1, mód 2, mód 3 nebo mód 4? Přečtěte si náš článek, kde jednoduše zjistíte, co jsou vysílačové módy a jak vybrat ten správný.
V tomto článku vám vysvětlíme rozdíly mezi jednotlivými typy baterií, jak baterie nabíjet, skladovat a jak je to s bezpečností nabíjení.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.