







Polomaketa sovětského těžkého tanku z 2. světové války s elektrickým pohonem, funkčním air-soft kanonem, zvukovým a kouřovým modulem. RC set 2,4GHz s akumulátorem a nabíječem.Zobrazit celý popisek

Na konci srpna 1941, u obce Krasnogvardějsk (dříve - a nyní opět - Gatčino) velitel roty těžkých tanků nadporučík Kolobanov přikázal zakopat čtyři KV-1 v dobře maskovaném věžovém postavení tak, aby mohly ostřelovat cestu, po které se nevyhnutelně musely přibližovat německé tanky. Byla to dokonalá léčka - po obou stranách cesty byl bažinatý terén, takže postupující Němci se nemohli nikam rozvinout, ani snadno ustoupit. Sovětské tanky zahájily palbu, až když celá německá kolona vyjela z vesnice. Hned první výstřely KV-1 zapálily první a poslední německý tank - a poté už to byla pro 76 mm kanony sovětských strojů snadná záležitost. Nadporučík Kolobanov si připsal na svoje konto 22 zničených tanků, jeho podřízení dalších 16. Ale německé Panzery III a IV nedaly svoji kůži lacino - jen na Kolobanově tanku bylo po boji napočítáno 152 zásahů, které ovšem mocný pancíř KV-1 neprorazily - pouze zničily periskop a zaklínily věž.
Těžký tank KV-1 vznikl jako "vedlejší produkt" soutěže na náhradu monstrózních pětivěžových tanků T-35 - modely nových supertěžkých třívěžových tanků byly předloženy samotnému Stalinovi, který si během výkladu konstruktérů krátil dlouhou chvíli hraním s jejich věžemi. Vyptával se přitom, jaký důsledek by mělo sejmutí věží - čehož využil přítomný konstruktér Kotin, jenž si byl vědom bezperspektivnosti vícevěžových tanků, aby prosadil projekt tanku s jednou věží, byť z počátku se 2 kanony. Protože Kotinovi nechyběla odvaha ani "tlačenka" na nejvyšších místech (byl zetěm mocného maršála Klimenta Vorošilova), tank KV-1 se posléze dostal do sériové výroby a spolu se středním T-34 tvořil teoreticky nepřekonatelnou dvojici, jíž se tehdy ani zdaleka nemohl rovnat žádný jiný stroj. Boužel, celá ta obrovská masa tanků (přes 11 000 tanků všech typů během prvních 6 týdnů bojů, tj. více tanků, než měly všechny ostatní armády světa dohromady) byla doslova promrhána v nepřipravených útocích bez podpory pěchoty a letectva. Nebo ztracena v důsledku poruch, při přesunech v bažinatém terénu, pod zřícenými mosty nebo jenom pro nedostatek paliva, protože bojové jednotky sice měly tisíce tanků, ale skoro žádné vyprošťovací vozy, pojízdné dílny, autocisterny... KV-1 mimoto trpěly poddimenzováním některých ústrojí, takže poruchy převodovek, spálené brzdy a spojky byly nebezpečně časté. Zastarávající tank byl posléze nahrazen daleko mohutnějším IS-2. (Pokud by vám zkratky v názvech připadaly povědomé, ano, KV-1 se jmenoval po Klimentu Vorošilovovi a IS-2 po samotném Iosifu Stalinovi...)
Tank KV-1 se v letech 1940-1943 vyráběl v několika provedeních, se třemi různými 76 mm kanony, s odlévanou věží nebo - jak znázorňuje náš model - s věží svařovanou z rovných ocelových plechů, které mohly být doplněny přídavnými deskami ("ekranami") připevněnými obrovskými šrouby. Hmotnost tanku byla (dle provedení) 42,5 až 47,5 tuny, dieselový motor o 600 HP dával monstru maximální rychlost cca 35 km/h na silnici.
Na podvozku KV-1 se vyráběl nepříliš úspěšný supertank KV-2 s houfnicí 152 mm v obrovské věži a naopak velmi úspěšné samohybné dělo SU-152 "Zvěroboj" (Zabiják zvířat), které svoji přezdívku získalo díky vítězstvím nad německými stroji se zvířecími jmény - Panther, Tiger, Nashorn... Takže, pokud vás KV-1 omrzí, můžete si zamodelařit a postavit si svoji vlastní originální nástavbu!
RC model KV-1 s elektrickým pohonem věrně provádí většinu funkcí skutečného tanku. Je vybaven realistickým podvozkem s funkčními pásy, hnacími, pojezdovými a napínacími koly, které umožňují jízdu vpřed i vzad, zatáčení vlevo a vpravo při jízdě vpřed i vzad. Nechybí ryze tanková "vychytávka" - otáčení na místě pomocí protiběžného pohybu pásů. Dálkově je ovládáno i otáčení věže (v úhlu 320º) a náměr děla (spouštění a zvedání hlavně). A nejen to - model doopravdy střílí! Jeho kanón není jen imitace, ale je to vzduchové dělo s motorickým pohonem (air-soft) a automatickým nabíjením vystřelující 6 mm plastové BB kuličky. "Munice" je uložena v zásobníku ve věži; díky systému udělujícímu projektilům dodatečnou rotaci, což pomáhá omezovat vliv zemské přitažlivosti na dráhu střely, je dostřel děla až 25 m. Pro nácvik střelby je s modelem dodáván papírový terč se stojánkem.
Simulace skutečného tanku tímto nekončí, zvukový modul (s nastavitelnou hlasitostí) imituje zvuk motoru, střelbu z kulometu a kanónu. Výstřel z kanónu může být doprovázen simulací zpětného rázu „cuknutím“ modelu vzad. Realismus „projevu“ dále zvyšuje generátor kouře, který doplňuje i čichový vjem.
Pro ovládání modelu slouží vysílač se dvěma křížovými ovladači (levý ovládá otáčení věže, náměr kanónu a střelbu; pravý ovládá pohyb tanku vpřed, vzad a do stran). Tlačítka na vysílači slouží pro spouštění simulace startování motoru, imitace zvuku kulometné střelby, zvuku střelby z kanónu, zapínání generátoru kouře a nastavování hlasitosti zvukových efektů modelu. RC souprava ovládající model pracuje v pásmu 2,4GHz, což dovoluje současný provoz více tanků najednou.
Vysílač je napájen šesti tužkovými (AA) bateriemi nebo akumulátory (nejsou součástí), model je napájen z lithiumiontové dvoučlánkové sady 7,4 V 1800 mAh 8dodávané s modelem spolu se síťovým nabíječem.
Model je určen k jízdě v místnosti, v žádném případě s ním nejezděte ve vodě, v kalužích, blátě, písku, ve vysoké trávě, na veřejných komunikacích a jiných místech (např. parkoviště) s automobilovým provozem. Nevhodným povrchem jsou také vysoké "chlupaté" koberce.
Stavebnice obsahuje: téměř hotový model připravený k jízdě, maketové doplňky, aršík samolepek, vysílač, Li-ion pohonný akumulátor 7,4 V, 1 balení BB kuliček, síťový nabíječ.
| Délka vč. kanónu [mm] | 425 |
| Šířka [mm] | 206 |
| Výška [mm] | 180 |
Na konci srpna 1941, u obce Krasnogvardějsk (dříve - a nyní opět - Gatčino) velitel roty těžkých tanků nadporučík Kolobanov přikázal zakopat čtyři KV-1 v dobře maskovaném věžovém postavení tak, aby mohly ostřelovat cestu, po které se nevyhnutelně musely přibližovat německé tanky. Byla to dokonalá léčka - po obou stranách cesty byl bažinatý terén, takže postupující Němci se nemohli nikam rozvinout, ani snadno ustoupit. Sovětské tanky zahájily palbu, až když celá německá kolona vyjela z vesnice. Hned první výstřely KV-1 zapálily první a poslední německý tank - a poté už to byla pro 76 mm kanony sovětských strojů snadná záležitost. Nadporučík Kolobanov si připsal na svoje konto 22 zničených tanků, jeho podřízení dalších 16. Ale německé Panzery III a IV nedaly svoji kůži lacino - jen na Kolobanově tanku bylo po boji napočítáno 152 zásahů, které ovšem mocný pancíř KV-1 neprorazily - pouze zničily periskop a zaklínily věž.
Těžký tank KV-1 vznikl jako "vedlejší produkt" soutěže na náhradu monstrózních pětivěžových tanků T-35 - modely nových supertěžkých třívěžových tanků byly předloženy samotnému Stalinovi, který si během výkladu konstruktérů krátil dlouhou chvíli hraním s jejich věžemi. Vyptával se přitom, jaký důsledek by mělo sejmutí věží - čehož využil přítomný konstruktér Kotin, jenž si byl vědom bezperspektivnosti vícevěžových tanků, aby prosadil projekt tanku s jednou věží, byť z počátku se 2 kanony. Protože Kotinovi nechyběla odvaha ani "tlačenka" na nejvyšších místech (byl zetěm mocného maršála Klimenta Vorošilova), tank KV-1 se posléze dostal do sériové výroby a spolu se středním T-34 tvořil teoreticky nepřekonatelnou dvojici, jíž se tehdy ani zdaleka nemohl rovnat žádný jiný stroj. Boužel, celá ta obrovská masa tanků (přes 11 000 tanků všech typů během prvních 6 týdnů bojů, tj. více tanků, než měly všechny ostatní armády světa dohromady) byla doslova promrhána v nepřipravených útocích bez podpory pěchoty a letectva. Nebo ztracena v důsledku poruch, při přesunech v bažinatém terénu, pod zřícenými mosty nebo jenom pro nedostatek paliva, protože bojové jednotky sice měly tisíce tanků, ale skoro žádné vyprošťovací vozy, pojízdné dílny, autocisterny... KV-1 mimoto trpěly poddimenzováním některých ústrojí, takže poruchy převodovek, spálené brzdy a spojky byly nebezpečně časté. Zastarávající tank byl posléze nahrazen daleko mohutnějším IS-2. (Pokud by vám zkratky v názvech připadaly povědomé, ano, KV-1 se jmenoval po Klimentu Vorošilovovi a IS-2 po samotném Iosifu Stalinovi...)
Tank KV-1 se v letech 1940-1943 vyráběl v několika provedeních, se třemi různými 76 mm kanony, s odlévanou věží nebo - jak znázorňuje náš model - s věží svařovanou z rovných ocelových plechů, které mohly být doplněny přídavnými deskami ("ekranami") připevněnými obrovskými šrouby. Hmotnost tanku byla (dle provedení) 42,5 až 47,5 tuny, dieselový motor o 600 HP dával monstru maximální rychlost cca 35 km/h na silnici.
Na podvozku KV-1 se vyráběl nepříliš úspěšný supertank KV-2 s houfnicí 152 mm v obrovské věži a naopak velmi úspěšné samohybné dělo SU-152 "Zvěroboj" (Zabiják zvířat), které svoji přezdívku získalo díky vítězstvím nad německými stroji se zvířecími jmény - Panther, Tiger, Nashorn... Takže, pokud vás KV-1 omrzí, můžete si zamodelařit a postavit si svoji vlastní originální nástavbu!
RC model KV-1 s elektrickým pohonem věrně provádí většinu funkcí skutečného tanku. Je vybaven realistickým podvozkem s funkčními pásy, hnacími, pojezdovými a napínacími koly, které umožňují jízdu vpřed i vzad, zatáčení vlevo a vpravo při jízdě vpřed i vzad. Nechybí ryze tanková "vychytávka" - otáčení na místě pomocí protiběžného pohybu pásů. Dálkově je ovládáno i otáčení věže (v úhlu 320º) a náměr děla (spouštění a zvedání hlavně). A nejen to - model doopravdy střílí! Jeho kanón není jen imitace, ale je to vzduchové dělo s motorickým pohonem (air-soft) a automatickým nabíjením vystřelující 6 mm plastové BB kuličky. "Munice" je uložena v zásobníku ve věži; díky systému udělujícímu projektilům dodatečnou rotaci, což pomáhá omezovat vliv zemské přitažlivosti na dráhu střely, je dostřel děla až 25 m. Pro nácvik střelby je s modelem dodáván papírový terč se stojánkem.
Simulace skutečného tanku tímto nekončí, zvukový modul (s nastavitelnou hlasitostí) imituje zvuk motoru, střelbu z kulometu a kanónu. Výstřel z kanónu může být doprovázen simulací zpětného rázu „cuknutím“ modelu vzad. Realismus „projevu“ dále zvyšuje generátor kouře, který doplňuje i čichový vjem.
Pro ovládání modelu slouží vysílač se dvěma křížovými ovladači (levý ovládá otáčení věže, náměr kanónu a střelbu; pravý ovládá pohyb tanku vpřed, vzad a do stran). Tlačítka na vysílači slouží pro spouštění simulace startování motoru, imitace zvuku kulometné střelby, zvuku střelby z kanónu, zapínání generátoru kouře a nastavování hlasitosti zvukových efektů modelu. RC souprava ovládající model pracuje v pásmu 2,4GHz, což dovoluje současný provoz více tanků najednou.
Vysílač je napájen šesti tužkovými (AA) bateriemi nebo akumulátory (nejsou součástí), model je napájen z lithiumiontové dvoučlánkové sady 7,4 V 1800 mAh 8dodávané s modelem spolu se síťovým nabíječem.
Model je určen k jízdě v místnosti, v žádném případě s ním nejezděte ve vodě, v kalužích, blátě, písku, ve vysoké trávě, na veřejných komunikacích a jiných místech (např. parkoviště) s automobilovým provozem. Nevhodným povrchem jsou také vysoké "chlupaté" koberce.
Stavebnice obsahuje: téměř hotový model připravený k jízdě, maketové doplňky, aršík samolepek, vysílač, Li-ion pohonný akumulátor 7,4 V, 1 balení BB kuliček, síťový nabíječ.
| Délka vč. kanónu [mm] | 425 |
| Šířka [mm] | 206 |
| Výška [mm] | 180 |
Chtěli jste si někdy zastřílet z tanku? Naše žhavá novinka vám tuto možnost nabízí. Pořiďte si airsoftový RC tank a zažijte „opravdovou“ bitvu.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.
Modelcentrum v Pardubicích se změnilo na RCprofi. Naprostá většina věcí však zůstává při starém. Stejný tým, stejné nadšení, stejný sortiment. Přečtěte si víc ve vyjádření jednatele společnosti.
Světoznámá značka RC modelů Losi se věnovala tři a půl roku vývoji RC motorky Losi Promoto-MX. Model jsme nechali otestovat a přinášíme vám exkluzivní informace o tom, jak se mu dařilo v terénu.
Zajímá vás, jak to dopadne, když se zapálený modelář pustí do stavby legendárního automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napsal, jak jeho stavba probíhala. Čtěte dál, abyste zjistili, jak se s takovým úkolem „popral“!
Jak se jezdí s RC autem Traxxas Maxx Slash? Je opravdu tak skvělé, jak slibuje výrobce? Vyzkoušeli jsme to za vás a o naše dojmy se s vámi podělíme v naši recenzi.