Plastikový model Airfix A08014 - letadlo Douglas C-47 A/D Skytrain v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 142 dílků, rozpětí křídel 400 mm, obtížnost 2.Zobrazit celý popisek

Plastikový model Airfix A08014 - letadlo Douglas C-47 A/D Skytrain v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 142 dílků, rozpětí křídel 400 mm, obtížnost 2.
Plastikový model Airfix A08014 - letadlo Douglas C-47 A/D Skytrain v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 142 dílků, rozpětí křídel 400 mm, obtížnost 2.
Letoun Douglas DC3, respektive jeho vojenskou verzi C-47 Skytrain (v RAF označovanou jako Dakota), popsal generál Eisenhower jako jednu ze čtyř zbraní, jež spojencům pomohly vyhrát druhou světovou válku. Dnes je tento stroj okamžitě rozpoznatelným symbolem jak letecké přeravy jako takové, tak osvobozování okupovaných území, tolik charakteristických prvků druhé světové války.
Verze DC3 byla vyvinuta z čistě civilní platformy DC2. Poprvé vzlétla na oblohu v roce 1935, její vojenský protějšek si dal chvíli načas a objevil se teprve na konci roku 1941, tedy krátce po japonském útoku na Pearl Harbor. Když DC3 vstoupil na konci 30. let do služby u leteckých společností, způsobil v letecké přepravě opravdovou revoluci, neboť při cestách napříč Spojenými státy drasticky zkrátil cestovní časy. A dokonce i dnes, téměř 80 let po prvním letu tohoto stroje, zůstávají stovky z nich v civilní i vojenské podobě ve službě po celém světě. Za svou neuvěřitelnou dlouhověkost vděčí své spolehlivosti a schopnostem při přepravě nákladu i pasažérů.
Bylo to ale teprve ve zmíněném vojenském hávu, kdy tento letoun skutečně našel své pravé poslání. Byl velkou pomocí při invazi do Francie v roce 1944 a v průběhu války vysadil na zem nejen tisíce vojáků, ale také doručil stovky tisíc tun zásob, které tak zoufale potřebovaly nejen vojenské jednotky, ale zejména civilní obyvatelstvo v obležení nepřátelských armád. Na západní frontě sloužil jak u britského, tak u amerického letectva, některé pod licencí vyráběné stroje pak sloužily i v sovětské armádě a potkat ho bylo možné i na Dálném východě, kde podnikal nebezpečné zásobovací mise do Číny, při kterých musel překonávat i Himaláje. Využíván byl také pro dopravování vozidel, jako např. džípů, k předsunutým základnám. Po skončení války pokračoval C47 i nadále ve své kariéře zásobovacího letadla, podílel se například na zásobování Berlína jako součást leteckého mostu a s ližinami místo klasického podvozku plnil i nebezpečné úkoly za polárním kruhem. Později se dokonce účastnil i války ve Vietnamu jako plně vyzbrojený bojový letoun, tehdy si vysloužil přezdívku ‘Puff, the Magic Dragon’. Je až neuvěřitelné, že tento stroj setrvává ve službě u některých vzdušných sil dodnes, řada z nich však dostala do výbavy lepší, turbovrtulové motory.
Plastikový model Airfix A08014 - letadlo Douglas C-47 A/D Skytrain v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 142 dílků, rozpětí křídel 400 mm, obtížnost 2.
Plastikový model Airfix A08014 - letadlo Douglas C-47 A/D Skytrain v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 142 dílků, rozpětí křídel 400 mm, obtížnost 2.
Letoun Douglas DC3, respektive jeho vojenskou verzi C-47 Skytrain (v RAF označovanou jako Dakota), popsal generál Eisenhower jako jednu ze čtyř zbraní, jež spojencům pomohly vyhrát druhou světovou válku. Dnes je tento stroj okamžitě rozpoznatelným symbolem jak letecké přeravy jako takové, tak osvobozování okupovaných území, tolik charakteristických prvků druhé světové války.
Verze DC3 byla vyvinuta z čistě civilní platformy DC2. Poprvé vzlétla na oblohu v roce 1935, její vojenský protějšek si dal chvíli načas a objevil se teprve na konci roku 1941, tedy krátce po japonském útoku na Pearl Harbor. Když DC3 vstoupil na konci 30. let do služby u leteckých společností, způsobil v letecké přepravě opravdovou revoluci, neboť při cestách napříč Spojenými státy drasticky zkrátil cestovní časy. A dokonce i dnes, téměř 80 let po prvním letu tohoto stroje, zůstávají stovky z nich v civilní i vojenské podobě ve službě po celém světě. Za svou neuvěřitelnou dlouhověkost vděčí své spolehlivosti a schopnostem při přepravě nákladu i pasažérů.
Bylo to ale teprve ve zmíněném vojenském hávu, kdy tento letoun skutečně našel své pravé poslání. Byl velkou pomocí při invazi do Francie v roce 1944 a v průběhu války vysadil na zem nejen tisíce vojáků, ale také doručil stovky tisíc tun zásob, které tak zoufale potřebovaly nejen vojenské jednotky, ale zejména civilní obyvatelstvo v obležení nepřátelských armád. Na západní frontě sloužil jak u britského, tak u amerického letectva, některé pod licencí vyráběné stroje pak sloužily i v sovětské armádě a potkat ho bylo možné i na Dálném východě, kde podnikal nebezpečné zásobovací mise do Číny, při kterých musel překonávat i Himaláje. Využíván byl také pro dopravování vozidel, jako např. džípů, k předsunutým základnám. Po skončení války pokračoval C47 i nadále ve své kariéře zásobovacího letadla, podílel se například na zásobování Berlína jako součást leteckého mostu a s ližinami místo klasického podvozku plnil i nebezpečné úkoly za polárním kruhem. Později se dokonce účastnil i války ve Vietnamu jako plně vyzbrojený bojový letoun, tehdy si vysloužil přezdívku ‘Puff, the Magic Dragon’. Je až neuvěřitelné, že tento stroj setrvává ve službě u některých vzdušných sil dodnes, řada z nich však dostala do výbavy lepší, turbovrtulové motory.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.
Modelcentrum v Pardubicích se změnilo na RCprofi. Naprostá většina věcí však zůstává při starém. Stejný tým, stejné nadšení, stejný sortiment. Přečtěte si víc ve vyjádření jednatele společnosti.
Světoznámá značka RC modelů Losi se věnovala tři a půl roku vývoji RC motorky Losi Promoto-MX. Model jsme nechali otestovat a přinášíme vám exkluzivní informace o tom, jak se mu dařilo v terénu.
Chtěli jste si někdy zastřílet z tanku? Naše žhavá novinka vám tuto možnost nabízí. Pořiďte si airsoftový RC tank a zažijte „opravdovou“ bitvu.
Zajímá vás, jak to dopadne, když se zapálený modelář pustí do stavby legendárního automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napsal, jak jeho stavba probíhala. Čtěte dál, abyste zjistili, jak se s takovým úkolem „popral“!
Jak se jezdí s RC autem Traxxas Maxx Slash? Je opravdu tak skvělé, jak slibuje výrobce? Vyzkoušeli jsme to za vás a o naše dojmy se s vámi podělíme v naši recenzi.