Maketa amerického bombardéru z II. sv. války. Statický model s vysekávanými balsovými díly a plastovými vakuované. Rozpětí 1232 mm.Zobrazit celý popisek

Consolidated B-24 Liberator vznikl na počátku II. světové války se stejným určením jako B-17 Flying Fortress - jako dálkový denní bombardér, který nebude potřebovat doprovod stíhačů. Oproti staršímu B-17 byl poněkud aerodynamicky pokročilejší díky křídlu o velké štíhlosti s moderním profilem, používal také příďový zatahovací podvozek (příďová noha ze sestřeleného Liberatoru postoužila dokonce jako vzor pro německé proudové stíhačky Me-262 Schwalbe). Ve "srážce s realitou", ve světle těžkých ztrát, jaké přinesl např. nálet na úrovni korun stromů na rafinerie a ropná pole v rumunské Ploješti, se ale ukázala nutnost četných úprav, podobně jako u B-17. Liberatory se poté osvědčily nejenom jako bombardéry (např. u nás v Pardubicích stovka Liberatorů z italských základen srovnala se zemí místní rafinerii, včetně přilehlého nádraží, cukrovaru a legendárního hotelu Veselka), ale také jako dálkové průzkumné stroje s pumovnicí vyplněnou baterií kamer, a především jako nesmírně účinné protiponorkové letouny. Právě takové Liberatory jsou nerozlučně spjaty s historiií 311. československé bombardovací perutě. Kromě několika ponorek byl nejcennějším úlovkem "našeho" Liberatoru německý lamač blokády Alsterufer, rychlá dopravní loď vezoucí z japonska do Říše náklad wolframu, který by stačil na roční výrobu oceli pro německé "panzery". 27. prosince 1943, 500 mil severozápadně od mysu Finisterre, se do útoku na loď skrývající pod nízkou oblačností a ježící se protiletadlovými kanóny vrhl Liberator s posádkou P/O Oldřicha Doležala. Po zásahu dvěma pumami a několika raketami loď zachvátil nezvladatelný požár a začala se pomalu, ale neodvratně potápět...
Stavebnice makety bombardovacího čtyřmotorového hornoplošníku, statický model s propracovanými maketovými detaily v muzejní kvalitě v měřítku 1:28.
Model je klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s předseknutými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu a plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním. Trup je samozřejmě konstruován pravou minimaketářskou technologií s přepážkami a větším množstvím podélníků, které umožňují věrně reprodukovat oblé tvary. Staví ve dvou krocích - díky "rozříznutí" ve svislé rovině postavíte přímo na pracovní desce nejprve jednu polovinu trupu, a k ní poté "dolepíte" polovinu druhou. Tak je zajištěno, že i trup komplikovaných tvarů postavíte rovný a souměrný, bez potřeby jakýchkoliv speciálních přípravků. Křídlo se staví klasicky z žeber a nosníků. Vzhledem k tomu, že jde o model pro pokročilého stavitele, měli byste již mít předchozí zkušenosti s klasickou stavbou.
Stavebnice obsahuje: balsové předseknuté díly, balsové nosníky, vakuově lisované maketové díly (kryt motorů, motory...), čiré acetátové výlisky pilotní kabiny a příďového "skleníku", plastová kola, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, potahový papír, aršík mokrých obtisků, stavební plán.
Tip pro stavbu: Předseknuté díly NEVYLAMUJTE! Prkénko otočte, položte na pracovní desku a lehce přebruste jemným brusným papírem (č. 220 nebo jemnější). Díly je potom možné snadněji oddělit; pokud by stále byly některými vlákny dřeva "vázány" k prkénku, opatrně díl oddělte ostrým modelářským nožem (vhodný je např. nůž Excel č.1 s čepelí č.11).
| Rozpětí [mm] | 1232 |
| Délka [mm] | 737 |
| Ovládané funkce | Žádné |
| Stavební náročnost | S4 |
Consolidated B-24 Liberator vznikl na počátku II. světové války se stejným určením jako B-17 Flying Fortress - jako dálkový denní bombardér, který nebude potřebovat doprovod stíhačů. Oproti staršímu B-17 byl poněkud aerodynamicky pokročilejší díky křídlu o velké štíhlosti s moderním profilem, používal také příďový zatahovací podvozek (příďová noha ze sestřeleného Liberatoru postoužila dokonce jako vzor pro německé proudové stíhačky Me-262 Schwalbe). Ve "srážce s realitou", ve světle těžkých ztrát, jaké přinesl např. nálet na úrovni korun stromů na rafinerie a ropná pole v rumunské Ploješti, se ale ukázala nutnost četných úprav, podobně jako u B-17. Liberatory se poté osvědčily nejenom jako bombardéry (např. u nás v Pardubicích stovka Liberatorů z italských základen srovnala se zemí místní rafinerii, včetně přilehlého nádraží, cukrovaru a legendárního hotelu Veselka), ale také jako dálkové průzkumné stroje s pumovnicí vyplněnou baterií kamer, a především jako nesmírně účinné protiponorkové letouny. Právě takové Liberatory jsou nerozlučně spjaty s historiií 311. československé bombardovací perutě. Kromě několika ponorek byl nejcennějším úlovkem "našeho" Liberatoru německý lamač blokády Alsterufer, rychlá dopravní loď vezoucí z japonska do Říše náklad wolframu, který by stačil na roční výrobu oceli pro německé "panzery". 27. prosince 1943, 500 mil severozápadně od mysu Finisterre, se do útoku na loď skrývající pod nízkou oblačností a ježící se protiletadlovými kanóny vrhl Liberator s posádkou P/O Oldřicha Doležala. Po zásahu dvěma pumami a několika raketami loď zachvátil nezvladatelný požár a začala se pomalu, ale neodvratně potápět...
Stavebnice makety bombardovacího čtyřmotorového hornoplošníku, statický model s propracovanými maketovými detaily v muzejní kvalitě v měřítku 1:28.
Model je klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s předseknutými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu a plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním. Trup je samozřejmě konstruován pravou minimaketářskou technologií s přepážkami a větším množstvím podélníků, které umožňují věrně reprodukovat oblé tvary. Staví ve dvou krocích - díky "rozříznutí" ve svislé rovině postavíte přímo na pracovní desce nejprve jednu polovinu trupu, a k ní poté "dolepíte" polovinu druhou. Tak je zajištěno, že i trup komplikovaných tvarů postavíte rovný a souměrný, bez potřeby jakýchkoliv speciálních přípravků. Křídlo se staví klasicky z žeber a nosníků. Vzhledem k tomu, že jde o model pro pokročilého stavitele, měli byste již mít předchozí zkušenosti s klasickou stavbou.
Stavebnice obsahuje: balsové předseknuté díly, balsové nosníky, vakuově lisované maketové díly (kryt motorů, motory...), čiré acetátové výlisky pilotní kabiny a příďového "skleníku", plastová kola, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, potahový papír, aršík mokrých obtisků, stavební plán.
Tip pro stavbu: Předseknuté díly NEVYLAMUJTE! Prkénko otočte, položte na pracovní desku a lehce přebruste jemným brusným papírem (č. 220 nebo jemnější). Díly je potom možné snadněji oddělit; pokud by stále byly některými vlákny dřeva "vázány" k prkénku, opatrně díl oddělte ostrým modelářským nožem (vhodný je např. nůž Excel č.1 s čepelí č.11).
| Rozpětí [mm] | 1232 |
| Délka [mm] | 737 |
| Ovládané funkce | Žádné |
| Stavební náročnost | S4 |
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.
Modelcentrum v Pardubicích se změnilo na RCprofi. Naprostá většina věcí však zůstává při starém. Stejný tým, stejné nadšení, stejný sortiment. Přečtěte si víc ve vyjádření jednatele společnosti.
Světoznámá značka RC modelů Losi se věnovala tři a půl roku vývoji RC motorky Losi Promoto-MX. Model jsme nechali otestovat a přinášíme vám exkluzivní informace o tom, jak se mu dařilo v terénu.
Chtěli jste si někdy zastřílet z tanku? Naše žhavá novinka vám tuto možnost nabízí. Pořiďte si airsoftový RC tank a zažijte „opravdovou“ bitvu.
Zajímá vás, jak to dopadne, když se zapálený modelář pustí do stavby legendárního automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napsal, jak jeho stavba probíhala. Čtěte dál, abyste zjistili, jak se s takovým úkolem „popral“!
Jak se jezdí s RC autem Traxxas Maxx Slash? Je opravdu tak skvělé, jak slibuje výrobce? Vyzkoušeli jsme to za vás a o naše dojmy se s vámi podělíme v naši recenzi.