Nepřekonatelný "bavič" z nerozbitného ELAPORu. ARF set s osazeným motorem, regulátorem a servy. Vzlétá skoro z místa a odkudkoliv díky obřím kolům a vztlak. klapkám, lze dokoupit plováky. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka.Zobrazit celý popisek

Multiplexu se opět povedlo dříve nepředstavitelné - v jednom jediném modelu sloučit vlastnosti a schopnosti, které se v mnohém blíží 3D modelům a přitom zachovat možnost používat FunCub jako školní a cvičný model i pro úplné začátečníky. Proto také v našem hodnocení pilotní náročnosti najdete neobvyklý údaj P1-3 - FunCub je při příslušném nastavení vhodný pro začátečníky, pro rekreační piloty i ostřílené borce, kteří naplno využijí jeho "Fun" potenciál. Podívejme se blíže, jak je tohle možné...
FunCub zachováná dnes již tradiční "multiplexáckou" konstrukci z vysoce odolné pěnové hmoty ELAPOR, která zajišťuje snadnou a rychlou stavbu, nízkou hmotnost, pevnost a odolnost v provozu i snadnou opravitelnost v případě, že se pilotovi něco nepovede. Od svého předchůdce, osvědčeného školního a cvičného EasyCubu, přebírá ocasní plochy a trup, který má ovšem zesílené motorové lože pro montáž podstatně výkonnějšího motoru Himax C3516-0840 (třídy AXI 2814) a možnost doplnění vypínacího háčku pro aerovlek. Zcela nové je křídlo s ovládanými křidélky a štěrbinovými vztlakovými klapkami. Nápadnou novinkou jsou obří "balonová" podvozková kola z ELAPORu. Kupodivu, tento zdánlivě "nerealistický" prvek má pevnou oporu ve skutečných Piperech pro "bush flying" létajících rovněž s obřími koly, která jsou k nezaplacení v podmínkách létání třeba na Aljašce. 6-7 mikroserv na palubě samozřejmě znamená, že je třeba použít regulátor otáček s dostatečně dimenzovaným BEC stabilizátorem napájení MULTIcont BL-40 S-BEC.
Přebytek výkonu, vysoce účinné a vztlakové klapky a obří kola jsou právě tím, co z FunCubu dělá "baviče". Díky nim dokáže vzlétat i přistávat doslova na pětníku, zavisí si na vrtuli, vzlétá a přistává i z vyšší trávy nebo nerovného terénu, odkub by jiný model "operovat" nemohl. Pro letní pobyt u vody můžete dokoupit plováky - nadbytek výkonu motoru a přesné řízení s křidélky a klapkami opět umožní bezproblémový provoz hydroplánu i pilotům bez předchozí praxe u námořního letectva.
Doplnit můžete také vlečný háček (lze jej nainstalovat kdykoliv, i dodatečně do hotového a létaného modelu) a FunCub proměnit ve vlečnou, která spolehlivě dostane do výšky i dvoumetrovku, jako je Easy Glider.
Pokud s létáním teprve začínáte, nemusíte se těchto schopností FunCubu děsit - pro začátek nemusíte ovládat klapky, ale hlavně nastavíte menší, "katolické" velikosti výchylek kormidel. A hle, máte prvotřídní stabilní a hodný cvičný hornoplošník s ovládanými křidélky - velký a dobře viditelný, který není hříčkou každého slabého vánku, jako tomu bývá u menších modelů.
Dvoudílné křídlo z Elaporu s imitací konstrukce a prověšeného plátěného potahu na horní straně má profil s rovnou spodní stranou, je vyztuženo dvojicí laminátových nosníků a k trupu se upevňuje dvěma polyamidovými šrouby M5. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy dvěma servy Nano-S. Do kořene pravé poloviny křídla je možno nainstalovat mikroservo ovládající mechanismus vlečného háčku pro aerovlek.
Trup klasicky „multiplexácky“ promyšlené konstrukce z Elaporu nabízí výborný přístup k palubnímu RC vybavení. Snadnou výměnu pohonného akumulátoru zajišťuje odnímatelný kryt kabiny, stavitelné motorové lože zaručuje snadnou montáž a seřízení správného vyosení motoru. Trupem prochází kanál zajišťující dokonalý přístup chladícího vzduchu k motoru, regulátoru i pohonnému akumulátoru.
Ocasní plochy jsou rovněž Elaporové, s naznačeným „žebrováním“ a prověšením potahu. Pro ovládání směrovky a výškovky slouží dvojice servTiny-S, uložených v šachtách na bocích trupu.
Hlavní podvozek je dvoukolový, drátový, uchycený do plastového držáku (podobně jako u modelů MiniMag, Gemini nebo AcroMaster). Ostruha je řiditelná, její konzole ukotvená do zádi trupu tvoří jeden celek zároveň se spodním závěsem a pákou směrovky. Kola jsou velká "balonová" s pneumatikami z černě probarveného ELAPORu.
Stavebnice obsahuje: trup, křídlo a ocasních plochy z Elaporu s nainstalovaným motorem, regulátorem a servy, laminátové nosníky křídla, drobné příslušenství, drátový hlavní podvozek, drátovou ostruhu, lehká kola z EPP, velký arch samolepících obtisků a podrobný návod ke stavbě a létání.
Tip: Pro FunCub je k dispozici sada plováků (kat. č. 73 3063) s níž si užijete spoustu zábavy také u vody. Doplnit můžete rovněž funkční poziční světla (kat. č. 7 3020).
| Rozpětí [mm] | 1400 |
| Délka [mm] | 980 |
| Hmotnost [g] | 1130 |
| Plocha křídla [dm2] | 38 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavební náročnost | S2 |
| Náročnost pilotáže | P2 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| MPX Fun | |
| Motor | *Himax C3516-0840 |
| Regulátor | *MULTIcont BL-40 S-BEC |
| Pohonný akumulátor | RAY 11,1 V 2200 mAh |
| Vrtule | *APC 13x4"E |
| Serva | *2x Tiny-S (S+V), 4xNano-S (K+F) |
| RC souprava | min. 6 kanálů, ale raději 7 |
| *) Součást ARF setu. | |
Multiplexu se opět povedlo dříve nepředstavitelné - v jednom jediném modelu sloučit vlastnosti a schopnosti, které se v mnohém blíží 3D modelům a přitom zachovat možnost používat FunCub jako školní a cvičný model i pro úplné začátečníky. Proto také v našem hodnocení pilotní náročnosti najdete neobvyklý údaj P1-3 - FunCub je při příslušném nastavení vhodný pro začátečníky, pro rekreační piloty i ostřílené borce, kteří naplno využijí jeho "Fun" potenciál. Podívejme se blíže, jak je tohle možné...
FunCub zachováná dnes již tradiční "multiplexáckou" konstrukci z vysoce odolné pěnové hmoty ELAPOR, která zajišťuje snadnou a rychlou stavbu, nízkou hmotnost, pevnost a odolnost v provozu i snadnou opravitelnost v případě, že se pilotovi něco nepovede. Od svého předchůdce, osvědčeného školního a cvičného EasyCubu, přebírá ocasní plochy a trup, který má ovšem zesílené motorové lože pro montáž podstatně výkonnějšího motoru Himax C3516-0840 (třídy AXI 2814) a možnost doplnění vypínacího háčku pro aerovlek. Zcela nové je křídlo s ovládanými křidélky a štěrbinovými vztlakovými klapkami. Nápadnou novinkou jsou obří "balonová" podvozková kola z ELAPORu. Kupodivu, tento zdánlivě "nerealistický" prvek má pevnou oporu ve skutečných Piperech pro "bush flying" létajících rovněž s obřími koly, která jsou k nezaplacení v podmínkách létání třeba na Aljašce. 6-7 mikroserv na palubě samozřejmě znamená, že je třeba použít regulátor otáček s dostatečně dimenzovaným BEC stabilizátorem napájení MULTIcont BL-40 S-BEC.
Přebytek výkonu, vysoce účinné a vztlakové klapky a obří kola jsou právě tím, co z FunCubu dělá "baviče". Díky nim dokáže vzlétat i přistávat doslova na pětníku, zavisí si na vrtuli, vzlétá a přistává i z vyšší trávy nebo nerovného terénu, odkub by jiný model "operovat" nemohl. Pro letní pobyt u vody můžete dokoupit plováky - nadbytek výkonu motoru a přesné řízení s křidélky a klapkami opět umožní bezproblémový provoz hydroplánu i pilotům bez předchozí praxe u námořního letectva.
Doplnit můžete také vlečný háček (lze jej nainstalovat kdykoliv, i dodatečně do hotového a létaného modelu) a FunCub proměnit ve vlečnou, která spolehlivě dostane do výšky i dvoumetrovku, jako je Easy Glider.
Pokud s létáním teprve začínáte, nemusíte se těchto schopností FunCubu děsit - pro začátek nemusíte ovládat klapky, ale hlavně nastavíte menší, "katolické" velikosti výchylek kormidel. A hle, máte prvotřídní stabilní a hodný cvičný hornoplošník s ovládanými křidélky - velký a dobře viditelný, který není hříčkou každého slabého vánku, jako tomu bývá u menších modelů.
Dvoudílné křídlo z Elaporu s imitací konstrukce a prověšeného plátěného potahu na horní straně má profil s rovnou spodní stranou, je vyztuženo dvojicí laminátových nosníků a k trupu se upevňuje dvěma polyamidovými šrouby M5. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy dvěma servy Nano-S. Do kořene pravé poloviny křídla je možno nainstalovat mikroservo ovládající mechanismus vlečného háčku pro aerovlek.
Trup klasicky „multiplexácky“ promyšlené konstrukce z Elaporu nabízí výborný přístup k palubnímu RC vybavení. Snadnou výměnu pohonného akumulátoru zajišťuje odnímatelný kryt kabiny, stavitelné motorové lože zaručuje snadnou montáž a seřízení správného vyosení motoru. Trupem prochází kanál zajišťující dokonalý přístup chladícího vzduchu k motoru, regulátoru i pohonnému akumulátoru.
Ocasní plochy jsou rovněž Elaporové, s naznačeným „žebrováním“ a prověšením potahu. Pro ovládání směrovky a výškovky slouží dvojice servTiny-S, uložených v šachtách na bocích trupu.
Hlavní podvozek je dvoukolový, drátový, uchycený do plastového držáku (podobně jako u modelů MiniMag, Gemini nebo AcroMaster). Ostruha je řiditelná, její konzole ukotvená do zádi trupu tvoří jeden celek zároveň se spodním závěsem a pákou směrovky. Kola jsou velká "balonová" s pneumatikami z černě probarveného ELAPORu.
Stavebnice obsahuje: trup, křídlo a ocasních plochy z Elaporu s nainstalovaným motorem, regulátorem a servy, laminátové nosníky křídla, drobné příslušenství, drátový hlavní podvozek, drátovou ostruhu, lehká kola z EPP, velký arch samolepících obtisků a podrobný návod ke stavbě a létání.
Tip: Pro FunCub je k dispozici sada plováků (kat. č. 73 3063) s níž si užijete spoustu zábavy také u vody. Doplnit můžete rovněž funkční poziční světla (kat. č. 7 3020).
| Rozpětí [mm] | 1400 |
| Délka [mm] | 980 |
| Hmotnost [g] | 1130 |
| Plocha křídla [dm2] | 38 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavební náročnost | S2 |
| Náročnost pilotáže | P2 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| MPX Fun | |
| Motor | *Himax C3516-0840 |
| Regulátor | *MULTIcont BL-40 S-BEC |
| Pohonný akumulátor | RAY 11,1 V 2200 mAh |
| Vrtule | *APC 13x4"E |
| Serva | *2x Tiny-S (S+V), 4xNano-S (K+F) |
| RC souprava | min. 6 kanálů, ale raději 7 |
| *) Součást ARF setu. | |
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.