Rozměr balení: 32x32x4 cm Rozměr šachovnice: 30x30 cm Věk: 6+ Materiál: dřevo Design Ingela P. ArrheniusZobrazit celý popisek

Barevné šachy pro nejmenší s dřevěnými figurkami zvířat. Lehce upoutají pozornost dětí a ty si tak snadněji osvojí princip hry. Figurky jsou uloženy v látkovém pytlíku. Balení obsahuje 32 dílků. Ilustrováno Ingelou P. Arrhenius.
Dokumentace:
Návod hry Moje první šachy
Obsah hry:
Dva hráči, "černý" a "bílý" mají vedle svého krále 15 dalších figurek: dámu, 2 střelce, 2 jezdce, 2 věže a 8 pěšců.
Startovní pozice:
Na začátku hry se dílky rozestaví jako na obrázku č. 1, který naleznete v originálním návodu v balení.
Král vždy stojí na poli D, královna na poli E. Začíná bílý hráč, poté se hráči na tahu střídají po jednom tahu. Hráč se nikdy nemůže svého tahu vzdát. Žádným tahem se figurka nesmí přesunout na políčko, na kterém již stojí jiná figurka stejné barvy. Figurky se pohybují vždy na prázdná místa, výjimkou je jen braní soupeřovy figurky. V tomto případě hráč postaví svou figurku na místo vzaté figurky soupeře. Jezdec je jediná figurka, která může přeskakovat ostatní figurky.
Braní soupeřovy figurky spočívá v tom, že se tato figurka odstraní políčka a na stejné políčko se postaví figurka, která ji vzala.
Cílem hry je dát šach-mat králi oponenta.
Šach nastává, když nějakým tahem napadnete soupeřova krále, tzn. přesunete figurku tak, že by potenciálně příštím tahem mohla krále brát, tomuto se říká šach. Pokud taková situace nastane, je soupeř povinen hrát tak, aby tuto hrozbu odvrátil. Např. táhnout králem na políčko, které není napadeno nebo před krále postavit jinou figurku a tím odvrátit útok nebo napadající kámen sebrat.
Pokud neexistuje žádný tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat neboli šach-mat, tzn. konec hry a vítězství hráče, který dal mat. Podle pravidel se figurka krále nedá vzít, při šach-matu se proto pokládá ležmo na hrací desku.
Jak se pohybují jednotlivé dílky:
Hra je zajímavá tím, že se každá figurka pohybuje jinak.
Král
Může se pohybovat o jedno políčko do všech směrů, samozřejmě ne na políčka, která jsou ohrožována figurkami spoluhráče. Dva králové nikdy nemohou být na sousedních polích. Cílem hry je dát šach králi protihráče. Král nemůže být nikdy vzatý. Pokud některý hráč napadá oponentova krále, musí ho upozornit vyřknutím slova “šach”.
Dáma
Je nejsilnější figurkou, protože se může pohybovat do všech stran, o libovolný počet polí. Nesmí při tom ale přeskočit jinou figurku.
Jezdec
Jezdec se nepohybuje v přímce, jako ostatní figurky, ale z jednoho políčka na druhé, ve tvaru písmena L. Může přeskakovat vlastní i oponentovy figurky. Při pohybu se nejprve posune o dvě políčka dopředu, dozadu, doleva nebo doprava a poté o jedno políčko doleva, doprava, nahoru nebo dolů, aby tak okopíroval svým pohybem písmeno L. Nikdy však diagonálně. Viz obrázek v návodu.
Střelec
Pohybuje se a bere figurky v diagonálách. Může se pohybovat o kolik polí chce, ale při každém tahu jen v jednom směru. Nesmí přeskakovat figurky. Z pohybu po diagonálách vyplývá, že žádným tahem nelze změnit barvu políčka, na kterém střelec stojí.
Věž
Pohybuje se horizontálně a vertikálně v jakékoliv vzdálenosti. Ze svého políčka se může přesunout na takové, které je buď ve stejné řadě nebo stejném sloupci. Nesmí však přeskočit žádnou figurku, která by stála v cestě.
Pěšec
Pohybuje se o jedno políčko vpřed, kromě prvního tahu, kdy se může, pokud chce, posunout o dvě políčka vpřed. Pěšec se pohybuje pouze vertikálně, výjimkou je braní soupeřových figurek, tehdy se pohybuje diagonálně, jako střelec. Vždy však o jedno políčko. Jakmile se pěšec dostane na 8. políčko – soupeřovu základnu, musí se "proměnit" v jinou figurku, dle rozhodnutí hráče, a to v takovou figurku, která byla vzata soupeřem. Královna je nejlepší volbou, pokud již byla vzata.
Švédská umělkyně Ingela Peterson Arrhenius se narodila v roce 1967. Umění a design měly vždy místo v jejím životě a než začala její kariéra ilustrátorky, Ingela pracovala jako umělecká vedoucí ve Stockholmu. Poté studovala reklamní a grafický design na umělecké škole také ve Stockholmu. V roce 1992 začala podnikat jako ilustrátorka na volné noze a pracovala mezinárodně napříč reklamou, designem, nakladatelstvím… V minulosti vytvářela tiskové vzory pro tkaniny, tapety, papírnictví, také pracovala na obalech, produktovém designu, bytových doplňcích a hračkách. Její plakáty a designové hračky najdete po celém světě. Má vášeň pro retro styl, což je jasně vidět na jejich dílech a také v jejím nadšení pro typografii a barvy. Nyní žije ve Stockholmu s manželem a 2 syny.
| Parametry | |
|---|---|
| Materiál: | dřevo |
| Věk: | 6+ |
| Pohlaví: | univerzální |
| Barva: | mix barev |
| Počet v kartonu: | 4 |
| Design: | Ingela P. Arrhenius |
Barevné šachy pro nejmenší s dřevěnými figurkami zvířat. Lehce upoutají pozornost dětí a ty si tak snadněji osvojí princip hry. Figurky jsou uloženy v látkovém pytlíku. Balení obsahuje 32 dílků. Ilustrováno Ingelou P. Arrhenius.
Dokumentace:
Návod hry Moje první šachy
Obsah hry:
Dva hráči, "černý" a "bílý" mají vedle svého krále 15 dalších figurek: dámu, 2 střelce, 2 jezdce, 2 věže a 8 pěšců.
Startovní pozice:
Na začátku hry se dílky rozestaví jako na obrázku č. 1, který naleznete v originálním návodu v balení.
Král vždy stojí na poli D, královna na poli E. Začíná bílý hráč, poté se hráči na tahu střídají po jednom tahu. Hráč se nikdy nemůže svého tahu vzdát. Žádným tahem se figurka nesmí přesunout na políčko, na kterém již stojí jiná figurka stejné barvy. Figurky se pohybují vždy na prázdná místa, výjimkou je jen braní soupeřovy figurky. V tomto případě hráč postaví svou figurku na místo vzaté figurky soupeře. Jezdec je jediná figurka, která může přeskakovat ostatní figurky.
Braní soupeřovy figurky spočívá v tom, že se tato figurka odstraní políčka a na stejné políčko se postaví figurka, která ji vzala.
Cílem hry je dát šach-mat králi oponenta.
Šach nastává, když nějakým tahem napadnete soupeřova krále, tzn. přesunete figurku tak, že by potenciálně příštím tahem mohla krále brát, tomuto se říká šach. Pokud taková situace nastane, je soupeř povinen hrát tak, aby tuto hrozbu odvrátil. Např. táhnout králem na políčko, které není napadeno nebo před krále postavit jinou figurku a tím odvrátit útok nebo napadající kámen sebrat.
Pokud neexistuje žádný tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat neboli šach-mat, tzn. konec hry a vítězství hráče, který dal mat. Podle pravidel se figurka krále nedá vzít, při šach-matu se proto pokládá ležmo na hrací desku.
Jak se pohybují jednotlivé dílky:
Hra je zajímavá tím, že se každá figurka pohybuje jinak.
Král
Může se pohybovat o jedno políčko do všech směrů, samozřejmě ne na políčka, která jsou ohrožována figurkami spoluhráče. Dva králové nikdy nemohou být na sousedních polích. Cílem hry je dát šach králi protihráče. Král nemůže být nikdy vzatý. Pokud některý hráč napadá oponentova krále, musí ho upozornit vyřknutím slova “šach”.
Dáma
Je nejsilnější figurkou, protože se může pohybovat do všech stran, o libovolný počet polí. Nesmí při tom ale přeskočit jinou figurku.
Jezdec
Jezdec se nepohybuje v přímce, jako ostatní figurky, ale z jednoho políčka na druhé, ve tvaru písmena L. Může přeskakovat vlastní i oponentovy figurky. Při pohybu se nejprve posune o dvě políčka dopředu, dozadu, doleva nebo doprava a poté o jedno políčko doleva, doprava, nahoru nebo dolů, aby tak okopíroval svým pohybem písmeno L. Nikdy však diagonálně. Viz obrázek v návodu.
Střelec
Pohybuje se a bere figurky v diagonálách. Může se pohybovat o kolik polí chce, ale při každém tahu jen v jednom směru. Nesmí přeskakovat figurky. Z pohybu po diagonálách vyplývá, že žádným tahem nelze změnit barvu políčka, na kterém střelec stojí.
Věž
Pohybuje se horizontálně a vertikálně v jakékoliv vzdálenosti. Ze svého políčka se může přesunout na takové, které je buď ve stejné řadě nebo stejném sloupci. Nesmí však přeskočit žádnou figurku, která by stála v cestě.
Pěšec
Pohybuje se o jedno políčko vpřed, kromě prvního tahu, kdy se může, pokud chce, posunout o dvě políčka vpřed. Pěšec se pohybuje pouze vertikálně, výjimkou je braní soupeřových figurek, tehdy se pohybuje diagonálně, jako střelec. Vždy však o jedno políčko. Jakmile se pěšec dostane na 8. políčko – soupeřovu základnu, musí se "proměnit" v jinou figurku, dle rozhodnutí hráče, a to v takovou figurku, která byla vzata soupeřem. Královna je nejlepší volbou, pokud již byla vzata.
Švédská umělkyně Ingela Peterson Arrhenius se narodila v roce 1967. Umění a design měly vždy místo v jejím životě a než začala její kariéra ilustrátorky, Ingela pracovala jako umělecká vedoucí ve Stockholmu. Poté studovala reklamní a grafický design na umělecké škole také ve Stockholmu. V roce 1992 začala podnikat jako ilustrátorka na volné noze a pracovala mezinárodně napříč reklamou, designem, nakladatelstvím… V minulosti vytvářela tiskové vzory pro tkaniny, tapety, papírnictví, také pracovala na obalech, produktovém designu, bytových doplňcích a hračkách. Její plakáty a designové hračky najdete po celém světě. Má vášeň pro retro styl, což je jasně vidět na jejich dílech a také v jejím nadšení pro typografii a barvy. Nyní žije ve Stockholmu s manželem a 2 syny.
| Parametry | |
|---|---|
| Materiál: | dřevo |
| Věk: | 6+ |
| Pohlaví: | univerzální |
| Barva: | mix barev |
| Počet v kartonu: | 4 |
| Design: | Ingela P. Arrhenius |
Chcete si pořídit autodráhu Carrera a nejste si jistí, jakou zvolit? Sepsali jsme vám přehled nejdůležitějších parametrů, který vám určitě pomůže vybrat tu nejlepší autodráhu Carrera.
Chcete si vybrat autodráhu a nejste si jistí jakou vybrat velikost, jaký materiál nebo jaké příslušenství? Možností je mnoho a my vám přinášíme přehled nejdůležitějších parametrů, které vám s výběrem pomohou.
Když se listí zbarvuje a vítr sílí, nastává ideální čas pro létající draky. Poradíme vám, jaké rozdíly jsou mezi jednotlivými typy draků a jak vybrat toho nejvhodnějšího.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.
Modelcentrum v Pardubicích se změnilo na RCprofi. Naprostá většina věcí však zůstává při starém. Stejný tým, stejné nadšení, stejný sortiment. Přečtěte si víc ve vyjádření jednatele společnosti.
Světoznámá značka RC modelů Losi se věnovala tři a půl roku vývoji RC motorky Losi Promoto-MX. Model jsme nechali otestovat a přinášíme vám exkluzivní informace o tom, jak se mu dařilo v terénu.