Polomaketa akrobatického dvojplošníku o rozpětí 1092mm v rozsypu pro dvoutakt 6,5-7,5ccm nebo čtyřtakt 8-12ccm. Klasická konstrukce balsa/lehká překližka s předseknutými díly. Ovládaná křidélka, směrovka, výškovka.Zobrazit celý popisek

Ultimate patří mezi nejznámější amatérské letouny všech dob. Původně byl zkonstruován bývalým pilotem kanadského letectva Gordonem Pricem na základě zkušeností z přestaveb další "garážové" klasiky, akrobatického dvojplošníku Pitts Special. Svou roli hrálo také to, co se autor naučil na modelářském letišti - Gordon býval mj. rozhodčím na známém TOC - Tournament of Champions. Nejprve v roce 1980 zkonstruoval vlastní "Ultimate Wing" ("nepřekonatelná křídla") pro Pitts Special a poté v polovině osmdesátých let vznikl celý nový letoun. Do roku 1989, kdy jeho firma zanikla, bylo vyrobeno několik desítek stavebnic pro domácí stavitele, ale opravdovou slávu Ultimatu přineslo až modelářské zpracování. Dodnes patří k nejrozšířenějším (polo)maketám - od malých slow- a shock-flyerů z deskového polystyrenu, až po obří modely s benzínovými motory.
Stavebnice amerického amatérského akrobatického letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 6,5-8,5 ccm nebo čtyřtaktem 8-13 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 2826. Ultimate je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub, Piper 1:6 apod.) a spolehlivě zvládá létání s akrobatickými modely. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; jeho "jádro tvoří jednoduchá "bedničková" konstrukce s balsovými bočnicemi a překližkovými přepážkami, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevnou a nezkroucenou konstrukci věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje. Motor se montuje na stavitelné plastové lože na překližkovou přepážku; kryt motoru je plastový. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad spodním křídlem.
Jednodílná křídla se souměrným profilem jsou klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem torzní skříně. Stavbu velmi usnadňují přípravky dodávané ve stavebnici, kterými se podkládá odtoková hrana. Spodní křídlo je k trupu upevněno polyamidovými šrouby, horní křídlo je šrouby upevněno k duralovým vzpěrám baldachýnu zakotveným do trupu a dřevěné mezikřídelní vzpěry se zasouvají do šachet v křídlech - model je díky tomu skladný a v případě potřaby rychle demontovatelný. Křidélka po celém rozpětí spřažená do páru táhly jsou ovládána prostřednictvím torzních náhonůi jedním servem umístěným v centroplánu spodního křídla. I když vás to možná bude svádět k "naplnění křídel servy", řešení dle stavebního plánu je velmi jednoduché a funkční - vzhledem k malým rozměrům modelu nevyžaduje ani nějaké extrémně silné servo.
Ocasní plochy jsou deskové, lepené z balsových nosníků a předseknutých dílů.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má duralové hlavní nohy a plastové aerodynamické kryty kol.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - naše nabídka nažehlovacích fólií MonoKote a samolepících fólií MonoKote Trim vám umožní snadno uskutečnit i to nejdivočejší zbarvení zajišťující co nejlepší "čitelnost" modelu při různých polohách.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm, divočejší akrobaté mohou volit silnější servo pro křidélka.
Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastové kryt motoru a kol, průhledný kryt kabiny, sadu příslušenství, duralový podvozek, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod
| Rozpětí [mm] | 1092 |
| Délka [mm] | 1213 |
| Hmotnost [g] | 2500 - 2950 |
| Plocha křídla [dm2] | 48 |
| Ovládané funkce | S,V,K,M |
| Stavební náročnost | S3 |
| Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Sport 2T | SuperSport 2T | Sport 4T | SuperSport 4T | |
| Motor | ASP S46A | ASP S52A | ASP FS-61AR | ASP FS-70AR |
| Vrtule | MA 11x6" S-2 | MA 12x5" S-2 | MA 12x6" S-2 | MA 13x6" S-2 |
| Nádrž (ccm) | 200-300 | 250-350 | 250-300 | 300-350 |
| Serva | 4x HS-422 popř. 1xHS-645MG (K) nebo HS-430BH | |||
| RC souprava | min. 4 kanály | |||
Ultimate patří mezi nejznámější amatérské letouny všech dob. Původně byl zkonstruován bývalým pilotem kanadského letectva Gordonem Pricem na základě zkušeností z přestaveb další "garážové" klasiky, akrobatického dvojplošníku Pitts Special. Svou roli hrálo také to, co se autor naučil na modelářském letišti - Gordon býval mj. rozhodčím na známém TOC - Tournament of Champions. Nejprve v roce 1980 zkonstruoval vlastní "Ultimate Wing" ("nepřekonatelná křídla") pro Pitts Special a poté v polovině osmdesátých let vznikl celý nový letoun. Do roku 1989, kdy jeho firma zanikla, bylo vyrobeno několik desítek stavebnic pro domácí stavitele, ale opravdovou slávu Ultimatu přineslo až modelářské zpracování. Dodnes patří k nejrozšířenějším (polo)maketám - od malých slow- a shock-flyerů z deskového polystyrenu, až po obří modely s benzínovými motory.
Stavebnice amerického amatérského akrobatického letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 6,5-8,5 ccm nebo čtyřtaktem 8-13 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 2826. Ultimate je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub, Piper 1:6 apod.) a spolehlivě zvládá létání s akrobatickými modely. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; jeho "jádro tvoří jednoduchá "bedničková" konstrukce s balsovými bočnicemi a překližkovými přepážkami, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevnou a nezkroucenou konstrukci věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje. Motor se montuje na stavitelné plastové lože na překližkovou přepážku; kryt motoru je plastový. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad spodním křídlem.
Jednodílná křídla se souměrným profilem jsou klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem torzní skříně. Stavbu velmi usnadňují přípravky dodávané ve stavebnici, kterými se podkládá odtoková hrana. Spodní křídlo je k trupu upevněno polyamidovými šrouby, horní křídlo je šrouby upevněno k duralovým vzpěrám baldachýnu zakotveným do trupu a dřevěné mezikřídelní vzpěry se zasouvají do šachet v křídlech - model je díky tomu skladný a v případě potřaby rychle demontovatelný. Křidélka po celém rozpětí spřažená do páru táhly jsou ovládána prostřednictvím torzních náhonůi jedním servem umístěným v centroplánu spodního křídla. I když vás to možná bude svádět k "naplnění křídel servy", řešení dle stavebního plánu je velmi jednoduché a funkční - vzhledem k malým rozměrům modelu nevyžaduje ani nějaké extrémně silné servo.
Ocasní plochy jsou deskové, lepené z balsových nosníků a předseknutých dílů.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má duralové hlavní nohy a plastové aerodynamické kryty kol.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - naše nabídka nažehlovacích fólií MonoKote a samolepících fólií MonoKote Trim vám umožní snadno uskutečnit i to nejdivočejší zbarvení zajišťující co nejlepší "čitelnost" modelu při různých polohách.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm, divočejší akrobaté mohou volit silnější servo pro křidélka.
Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastové kryt motoru a kol, průhledný kryt kabiny, sadu příslušenství, duralový podvozek, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod
| Rozpětí [mm] | 1092 |
| Délka [mm] | 1213 |
| Hmotnost [g] | 2500 - 2950 |
| Plocha křídla [dm2] | 48 |
| Ovládané funkce | S,V,K,M |
| Stavební náročnost | S3 |
| Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Sport 2T | SuperSport 2T | Sport 4T | SuperSport 4T | |
| Motor | ASP S46A | ASP S52A | ASP FS-61AR | ASP FS-70AR |
| Vrtule | MA 11x6" S-2 | MA 12x5" S-2 | MA 12x6" S-2 | MA 13x6" S-2 |
| Nádrž (ccm) | 200-300 | 250-350 | 250-300 | 300-350 |
| Serva | 4x HS-422 popř. 1xHS-645MG (K) nebo HS-430BH | |||
| RC souprava | min. 4 kanály | |||
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.