Prakticky hotový model školního motorového větroně z téměř nezničitelného extrudovaného pěnového polypropylenu (EPP) se střídavým motorem. Ovládaná směrovka, výškovka a křidélka. Osazen střídavý motor, regulátor a 4 serva.Zobrazit celý popisek

FUNTIC je spolehlivý školní a cvičný dříč zkonstruovaný od A do Z pro začínající piloty, které provede od úvodního otloukání přistávací plochy až k základním akrobatickým obratům a termickému plachtění. Stejně tak potěší rekreační víkendové letce, kterým poskytne skladný a snadno přepravitelný model pro dokonale relaxační polétání. Prostorná přední část trupu navíc umožňuje umístění „užitečného zatížení“, jako je kamera, která bude mít volný výhled před model nerušený otáčející se vrtulí.
FUNTIC je školní a cvičný motorový větroň z vysoce odolného extrudovaného polypropylenu EPP poháněný střídavým motorem. Díky své koncepci s motorem uloženým na pylonu za křídlem velmi dobře odolává hrubšímu zacházení a snáší i tvrdší "čuchometrické" zapíchnutí přídě do rodné hroudy, které by u klasických modelů s motorem přídi vedly přinejmenším k poškození vrtule.
Trup s namontovaným střídavým motorem (s rotačním pláštěm, C2830 s 1200 ot./min na V) uloženým v pylonu za křídlem se sklopnou vrtulí, osazeným programovatelným 30 A regulátorem Hobbywing a servy směrovky a výškovky je vylisován z pěnového EPP. Kryt kabiny je odnímací s magnetickým uzávěrem vzadu a pěnovým čepem vpředu. Dvoudílné křídlo je rovněž vylisováno z EPP, křidélka jsou ovládána 2 servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Poloviny křídla se spojují uhlíkovou trubkovou spojkou; uvolnění polovin křídla za letu brání zajišťovací šrouby na spodní straně křídla. Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z EPP, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. Chlazení motoru napomáhá vstup chladícího vzduchu v náběžné části pylonu, chladící vzduch proudí kanály okolo pláště motoru.
Příprava k letu zahrnuje pouze přišroubování ocasních ploch, nasazení polovin křídla, zapojení přijímače a připojení pohonného akumulátoru. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou RC soupravu. V tom případě se obě serva křidélek zapojují pomocí Y-kabelu do jednoho kanálu. Při zapojování přijímače se řiďte návodem k obsluze vaší RC soupravy. Ideální je, pokud máte aspoň šestikanálovou počítačovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání serv křidélek a ovládání otočného držáku kamery. V tom případě můžete nastavit diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 50% - tj. výchylka křidélka dolů je poloviční ve srovnání s výchylkou nahoru. Užitečné je také je mixovat křidélka tak, aby se současně vychylovala vzhůru ve funkci aerodynamické brzdy pro usnadnění přistání. To oceníte na menších přistávacích plochách a zvláště při létání na svahu. Při nastavování aerodynamických brzd dbejte na to, aby i při plném vychýlení křidélek nahoru ve funkci brzdy byla zachována možnost jejich plné výchylky nahoru v roli křidélek.
Tip: Jako tuningové příslušenství můžete dokoupit držák pro kamery GoPro (kat. č. 4ST1493-S12). Umisťuje se do přední části kabiny a díky vestavěnému servu umožňuje dálkově ovládat otáčení kamery ve vodorovné rovině. Náklon kamery ve svislé rovině je ručně nastavitelný na zemi.
FUNTIC je určen pro začátečníky -jako vždy dodáváme - pod dohledem zkušeného pilota, stejně jako pro každého, kdo si chce jen tak hezky rekreačně polétat. Jeho letové vlastnosti jsou příjemné a nezáludné. Model vás seznámí s plnohodnotným řízením modelu okolo všech tří os; se správným koordinovaným ovládáním směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Změnou poměru délek pák na servech a kormidlech můžete nastavovat velikosti výchylek ve velkém rozmezí. Začátečník začne s malými výchylkami, bezpečnými i při nadměrném "kormidlování"; zkušený pilot si nastaví velké, umožňující i trošku té základní větroňové akrobacie - přemety, sudové výkruty, souvratové zatáčky jdou Funticu docela dobře! Výkon motoru je dostatečný pro živé stoupání a případné nesení lehké kamery, model přitom není nadměrně přemotorovaný, což by mohlo činit potíže začínajícím pilotům. FUNTIC umí využít i nepříliš silnou termiku a na obloze dokáže vydržet "celé věky".
Pro napájení Funticu budete potřebovat tříčlánkový Li-poly akumulátor 11.1 V s kapacitou aspoň 1300 mAh (zatížitelnost 20C). Model ale bez problémů "uveze" tříčlánky až do cca 1800-2200 mAh.
ARF set obsahuje: trup vylisovaný z EPP s namontovaným střídavým motorem, sklopnou vrtulí 8x6", regulátorem otáček 30A a 2 servy, křídlo vylisované z EPP s instalovanými 2 servy, ocasní plochy z EPP, uhlíkovou trubkovou spojku křídla a podrobný návod ke stavbě a létání.
| Rozpětí [mm] | 1630 |
| Délka [mm] | 1185 |
| Hmotnost [g] | 930 - 970 |
| Plocha křídla [dm2] | 31.9 |
| Ovládané funkce | S,V(2),K,M |
| Stavební náročnost | S0 |
| Náročnost pilotáže | P1,P2 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Motor | *C2830 - 1200KV |
| Regulátor | *Skywalker 30 A (lineární BEC 5 V/2 A) |
| Akumulátor | FOXY G2 11,1 V 1300 mAh |
| Vrtule | *8x6” sklopná |
| Serva | *4x 9g |
| RC souprava | aspoň čtyřkanálová |
| *) Součást ARF setu | |
FUNTIC je spolehlivý školní a cvičný dříč zkonstruovaný od A do Z pro začínající piloty, které provede od úvodního otloukání přistávací plochy až k základním akrobatickým obratům a termickému plachtění. Stejně tak potěší rekreační víkendové letce, kterým poskytne skladný a snadno přepravitelný model pro dokonale relaxační polétání. Prostorná přední část trupu navíc umožňuje umístění „užitečného zatížení“, jako je kamera, která bude mít volný výhled před model nerušený otáčející se vrtulí.
FUNTIC je školní a cvičný motorový větroň z vysoce odolného extrudovaného polypropylenu EPP poháněný střídavým motorem. Díky své koncepci s motorem uloženým na pylonu za křídlem velmi dobře odolává hrubšímu zacházení a snáší i tvrdší "čuchometrické" zapíchnutí přídě do rodné hroudy, které by u klasických modelů s motorem přídi vedly přinejmenším k poškození vrtule.
Trup s namontovaným střídavým motorem (s rotačním pláštěm, C2830 s 1200 ot./min na V) uloženým v pylonu za křídlem se sklopnou vrtulí, osazeným programovatelným 30 A regulátorem Hobbywing a servy směrovky a výškovky je vylisován z pěnového EPP. Kryt kabiny je odnímací s magnetickým uzávěrem vzadu a pěnovým čepem vpředu. Dvoudílné křídlo je rovněž vylisováno z EPP, křidélka jsou ovládána 2 servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Poloviny křídla se spojují uhlíkovou trubkovou spojkou; uvolnění polovin křídla za letu brání zajišťovací šrouby na spodní straně křídla. Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z EPP, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. Chlazení motoru napomáhá vstup chladícího vzduchu v náběžné části pylonu, chladící vzduch proudí kanály okolo pláště motoru.
Příprava k letu zahrnuje pouze přišroubování ocasních ploch, nasazení polovin křídla, zapojení přijímače a připojení pohonného akumulátoru. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou RC soupravu. V tom případě se obě serva křidélek zapojují pomocí Y-kabelu do jednoho kanálu. Při zapojování přijímače se řiďte návodem k obsluze vaší RC soupravy. Ideální je, pokud máte aspoň šestikanálovou počítačovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání serv křidélek a ovládání otočného držáku kamery. V tom případě můžete nastavit diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 50% - tj. výchylka křidélka dolů je poloviční ve srovnání s výchylkou nahoru. Užitečné je také je mixovat křidélka tak, aby se současně vychylovala vzhůru ve funkci aerodynamické brzdy pro usnadnění přistání. To oceníte na menších přistávacích plochách a zvláště při létání na svahu. Při nastavování aerodynamických brzd dbejte na to, aby i při plném vychýlení křidélek nahoru ve funkci brzdy byla zachována možnost jejich plné výchylky nahoru v roli křidélek.
Tip: Jako tuningové příslušenství můžete dokoupit držák pro kamery GoPro (kat. č. 4ST1493-S12). Umisťuje se do přední části kabiny a díky vestavěnému servu umožňuje dálkově ovládat otáčení kamery ve vodorovné rovině. Náklon kamery ve svislé rovině je ručně nastavitelný na zemi.
FUNTIC je určen pro začátečníky -jako vždy dodáváme - pod dohledem zkušeného pilota, stejně jako pro každého, kdo si chce jen tak hezky rekreačně polétat. Jeho letové vlastnosti jsou příjemné a nezáludné. Model vás seznámí s plnohodnotným řízením modelu okolo všech tří os; se správným koordinovaným ovládáním směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Změnou poměru délek pák na servech a kormidlech můžete nastavovat velikosti výchylek ve velkém rozmezí. Začátečník začne s malými výchylkami, bezpečnými i při nadměrném "kormidlování"; zkušený pilot si nastaví velké, umožňující i trošku té základní větroňové akrobacie - přemety, sudové výkruty, souvratové zatáčky jdou Funticu docela dobře! Výkon motoru je dostatečný pro živé stoupání a případné nesení lehké kamery, model přitom není nadměrně přemotorovaný, což by mohlo činit potíže začínajícím pilotům. FUNTIC umí využít i nepříliš silnou termiku a na obloze dokáže vydržet "celé věky".
Pro napájení Funticu budete potřebovat tříčlánkový Li-poly akumulátor 11.1 V s kapacitou aspoň 1300 mAh (zatížitelnost 20C). Model ale bez problémů "uveze" tříčlánky až do cca 1800-2200 mAh.
ARF set obsahuje: trup vylisovaný z EPP s namontovaným střídavým motorem, sklopnou vrtulí 8x6", regulátorem otáček 30A a 2 servy, křídlo vylisované z EPP s instalovanými 2 servy, ocasní plochy z EPP, uhlíkovou trubkovou spojku křídla a podrobný návod ke stavbě a létání.
| Rozpětí [mm] | 1630 |
| Délka [mm] | 1185 |
| Hmotnost [g] | 930 - 970 |
| Plocha křídla [dm2] | 31.9 |
| Ovládané funkce | S,V(2),K,M |
| Stavební náročnost | S0 |
| Náročnost pilotáže | P1,P2 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Motor | *C2830 - 1200KV |
| Regulátor | *Skywalker 30 A (lineární BEC 5 V/2 A) |
| Akumulátor | FOXY G2 11,1 V 1300 mAh |
| Vrtule | *8x6” sklopná |
| Serva | *4x 9g |
| RC souprava | aspoň čtyřkanálová |
| *) Součást ARF setu | |
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.