























Toužíte po stavbě vlastního inovativního Crawleru? Postavte si lehký, vysoce nastavitelný podvozek Pro Comp Scaler 1:10 4WD, který je optimalizován pro maximální stoupání, strmé sjezdy a stabilní jízdu. Stačí přidat svou oblíbenou elektroniku, karosérii a kola.Zobrazit celý popisek

Toužíte po stavbě vlastního inovativního Crawleru? Postavte si lehký, vysoce nastavitelný podvozek Pro Comp Scaler 1:10 4WD, který je optimalizován pro maximální stoupání, strmé sjezdy a stabilní jízdu. Stačí přidat svou oblíbenou elektroniku, karosérii a kola.
V balení je stavebnice RC modelu auta typu Crawler, SCX10 Pro Kit. Součásti jsou přehledně baleny v sáčcích, stavbou vás povede obrazový manuál krok za krokem, k dispozici je i explozivní výkres: vícejazyčný manuál v angličtině, němčině, francouzštině a italštině, explozivní výkres a návod v češtině.
Toužíte po stavbě vlastního inovativního Crawleru? Postavte si lehký, vysoce nastavitelný podvozek Pro Comp Scaler 1:10 4WD, který je optimalizován pro maximální stoupání, strmé sjezdy a stabilní jízdu. Skvělá konstrukce podvozku, převodovky, hnacích hřídelů, náprav, tlumičů a dalších. Stačí přidat svou oblíbenou elektroniku, karosérii a kola.
S modelem SCX10 Pro 4WD v měřítku 1:10 odpovídá Axial volání po kvalitním a výkonném podvozku pro špičkový crawling. Každá součástka navržená ve stavebnici, vám pomůže vyhrát soutěže a těžkém a náročném terénu. Auto stabilně sleduje vámi zvolený směr přes svahy a strmá skalní stoupání a zároveň dodává vyšší sebevědomí pro stále náročnější terén. SCX10 Pro 4WD se skvěle osvědčila vítězstvím a umístěním v Little Rock City Scale Nationals, Clash of the Four Cardinals, SuperShafty Fall Crawl a dalších akcích.
Konstruktéři účelně rozmístili komponenty modelu pro optimální funkci pohonu a co nejnižší polohu těžiště. Držák motoru umístil motor nízko a dopředu pro lepší rozložení hmotnosti. Převodovka umožňuje změnu převodového poměru (UNDERDRIVE) mezi přední a zadní nápravou ručně nebo s pomocí serva. Servo řízení může být namontované na podvozku (CMS) nebo na nápravě (AMS). Podvozek pro Comp je lehčí, nižší a lépe nastavitelný než běžné RTR sety.
Přední a zadní náprava má stejný převodový poměr mezi nápravami a kola se točí stejnou obvodovou rychlostí. To je samozřejmě ideální při běžné jízdě. Ale v situacích, kdy potřebujte vyjet velmi prudký svah či překážku, je vhodnější aby se přední náprava točila mírně vyšší rychlostí (UNDERDRIVE). Když potřebujete slézat strmý svah, přenáší se hmotnost auta vícena zadní kola a zvyšuje jejich trakci ve srovnání s předními koly. A samozřejmě, čím strměji je model nakloněn, tím blíže se nachází bodu překlopení. Přidáním plynu se přenese ještě větší hmotnost na zadní pneumatiky, čímž se ještě zvýší jejich trakce a zůstane jen velmi malá přilnavost pro přední. Proto se volí vyšší otáčky na přední nápravě, která pomáhá vytáhnout model do svahu a odlehčuje tím zadní nápravě.
Podvozek byl optimalizován praktickým vývojem na soutěžích a proto je lehčí, má níže položené těžiště a lze jej nastavit. Základ tvoří hliníkové bočnice šasi SCX10 Pro 4WD, které vytváří základní kostru. Pro montáž tlumičů se můžete vybrat pozici, která vám bude vyhovovat. 3-bodové a 4-bodové zavěšení, nové hliníkové tlumiče plněné olejem a kompletní kuličková ložiska, udržují stálý a konzistentní výkon.
Vícedílné nápravy s nosnými ocelovými trubkami mohou obsahovat servo namontované na nápravě (AMS) nebo servo namontované na podvozku (CMS) pro lepší maketový vzhled.
Držák motoru uloží vámi vybraný motor nízko a dopředu v šasi, pro výhodné rozložení hmotnosti a poskytuje rovnováhu potřebnou k tomu, abyste se nepřevrátili při zdolávání strmých stoupání.
Převodovka umožňuje změnit převodový poměr mezi přední a zadní nápravu o 40% a to manuálně pákou na převodovce nebo pomocí vysílače servem. Pohon tak umožňuje menší poloměr otáčení a snižuje zatížení náprav ve stoupáních.
Odstraněním pružiny tlumiče a límce z vnějšku těla tlumiče, má hliníkové hladké tělo tlumiče naplněné olejem, větší využití výhody většího úhlu řízení SCX10 Pro. Délka tlumičů od oka k oku je 96 mm a používají pružiny o průměru 12 mm. Spodní krytka tlumiče s dvojitým O-kroužkem funguje jako horní držák pružiny, zatímco spodní miska tlumiče má vestavěnou zarážku, kterou lze seříznout pro jemné doladění odpružení.
Pokud se rozhodnete pro stavbu speciálu Pro Comp Scaler 1:10 4WD, budete potřebovat k dokončení tyto komponenty:
Více informací k doporučenému příslušenství naleznete na stránce Příslušenství.
Pro běžný provoz RC auta Axial potřebujete lepidlo na pneumatiky, lepidlo na šrouby, sadu nářadí a silikonový olej do tlumičů. Z našeho sortimentu doporučujeme cenově dostupnou sadu nářadí pro RC auta.
Lepidlem na pneumatiky se lepí pneumatiky k ráfku disku. Vždy je nutné, aby pneumatika byla po celém obvodu pevně přilepena k ráfku kola! Pokud pneumatika nebude přilepena po celém obvodu, může dojít k jejímu roztržení. Lepidlo na pneumatiky má speciální složení, které je schopno lepit materiály jako guma či nylon a současně po zatvrdnutí je lepidlo pružné. Z naší nabídky doporučujeme lepidlo Robitronic Tire Glue.
Občas je třeba doplňovat silikonový olej do tlumičů modelu a měnit olej v diferenciálech. Běžným provozem dochází jen k nepatrným únikům silikonového oleje po pístnicích tlumiče. V případě, že povrch pístnic tlumičů nebo stav těsnění je ve špatné stavu, únik oleje může být velký. Pro tyto případy se dodávají opravné sady či jednotlivé díly.
Pro běžnou údržbu je potřeba lepidlo na šrouby. Šrouby zašroubované v kovovém materiálu (např. šrouby v motoru, šervík v pastorku) musí být proti povolení tímto lepidlem zajištěny.
Ochranné obaly jsou určeny k omezení rizika spojeného s přepravou a nabíjením akumulátorů. LiPo akumulátory dokáží, při zachování malých rozměrů a nízké hmotnosti, poskytnou vysoké vybíjecí proudy a disponují velkou kapacitou pro dlouhý jízdní čas. Naopak LiPo akumulátor je náchylný především na mechanické poškození.
Toužíte po stavbě vlastního inovativního Crawleru? Postavte si lehký, vysoce nastavitelný podvozek Pro Comp Scaler 1:10 4WD, který je optimalizován pro maximální stoupání, strmé sjezdy a stabilní jízdu. Stačí přidat svou oblíbenou elektroniku, karosérii a kola.
V balení je stavebnice RC modelu auta typu Crawler, SCX10 Pro Kit. Součásti jsou přehledně baleny v sáčcích, stavbou vás povede obrazový manuál krok za krokem, k dispozici je i explozivní výkres: vícejazyčný manuál v angličtině, němčině, francouzštině a italštině, explozivní výkres a návod v češtině.
Toužíte po stavbě vlastního inovativního Crawleru? Postavte si lehký, vysoce nastavitelný podvozek Pro Comp Scaler 1:10 4WD, který je optimalizován pro maximální stoupání, strmé sjezdy a stabilní jízdu. Skvělá konstrukce podvozku, převodovky, hnacích hřídelů, náprav, tlumičů a dalších. Stačí přidat svou oblíbenou elektroniku, karosérii a kola.
S modelem SCX10 Pro 4WD v měřítku 1:10 odpovídá Axial volání po kvalitním a výkonném podvozku pro špičkový crawling. Každá součástka navržená ve stavebnici, vám pomůže vyhrát soutěže a těžkém a náročném terénu. Auto stabilně sleduje vámi zvolený směr přes svahy a strmá skalní stoupání a zároveň dodává vyšší sebevědomí pro stále náročnější terén. SCX10 Pro 4WD se skvěle osvědčila vítězstvím a umístěním v Little Rock City Scale Nationals, Clash of the Four Cardinals, SuperShafty Fall Crawl a dalších akcích.
Konstruktéři účelně rozmístili komponenty modelu pro optimální funkci pohonu a co nejnižší polohu těžiště. Držák motoru umístil motor nízko a dopředu pro lepší rozložení hmotnosti. Převodovka umožňuje změnu převodového poměru (UNDERDRIVE) mezi přední a zadní nápravou ručně nebo s pomocí serva. Servo řízení může být namontované na podvozku (CMS) nebo na nápravě (AMS). Podvozek pro Comp je lehčí, nižší a lépe nastavitelný než běžné RTR sety.
Přední a zadní náprava má stejný převodový poměr mezi nápravami a kola se točí stejnou obvodovou rychlostí. To je samozřejmě ideální při běžné jízdě. Ale v situacích, kdy potřebujte vyjet velmi prudký svah či překážku, je vhodnější aby se přední náprava točila mírně vyšší rychlostí (UNDERDRIVE). Když potřebujete slézat strmý svah, přenáší se hmotnost auta vícena zadní kola a zvyšuje jejich trakci ve srovnání s předními koly. A samozřejmě, čím strměji je model nakloněn, tím blíže se nachází bodu překlopení. Přidáním plynu se přenese ještě větší hmotnost na zadní pneumatiky, čímž se ještě zvýší jejich trakce a zůstane jen velmi malá přilnavost pro přední. Proto se volí vyšší otáčky na přední nápravě, která pomáhá vytáhnout model do svahu a odlehčuje tím zadní nápravě.
Podvozek byl optimalizován praktickým vývojem na soutěžích a proto je lehčí, má níže položené těžiště a lze jej nastavit. Základ tvoří hliníkové bočnice šasi SCX10 Pro 4WD, které vytváří základní kostru. Pro montáž tlumičů se můžete vybrat pozici, která vám bude vyhovovat. 3-bodové a 4-bodové zavěšení, nové hliníkové tlumiče plněné olejem a kompletní kuličková ložiska, udržují stálý a konzistentní výkon.
Vícedílné nápravy s nosnými ocelovými trubkami mohou obsahovat servo namontované na nápravě (AMS) nebo servo namontované na podvozku (CMS) pro lepší maketový vzhled.
Držák motoru uloží vámi vybraný motor nízko a dopředu v šasi, pro výhodné rozložení hmotnosti a poskytuje rovnováhu potřebnou k tomu, abyste se nepřevrátili při zdolávání strmých stoupání.
Převodovka umožňuje změnit převodový poměr mezi přední a zadní nápravu o 40% a to manuálně pákou na převodovce nebo pomocí vysílače servem. Pohon tak umožňuje menší poloměr otáčení a snižuje zatížení náprav ve stoupáních.
Odstraněním pružiny tlumiče a límce z vnějšku těla tlumiče, má hliníkové hladké tělo tlumiče naplněné olejem, větší využití výhody většího úhlu řízení SCX10 Pro. Délka tlumičů od oka k oku je 96 mm a používají pružiny o průměru 12 mm. Spodní krytka tlumiče s dvojitým O-kroužkem funguje jako horní držák pružiny, zatímco spodní miska tlumiče má vestavěnou zarážku, kterou lze seříznout pro jemné doladění odpružení.
Pokud se rozhodnete pro stavbu speciálu Pro Comp Scaler 1:10 4WD, budete potřebovat k dokončení tyto komponenty:
Více informací k doporučenému příslušenství naleznete na stránce Příslušenství.
Pro běžný provoz RC auta Axial potřebujete lepidlo na pneumatiky, lepidlo na šrouby, sadu nářadí a silikonový olej do tlumičů. Z našeho sortimentu doporučujeme cenově dostupnou sadu nářadí pro RC auta.
Lepidlem na pneumatiky se lepí pneumatiky k ráfku disku. Vždy je nutné, aby pneumatika byla po celém obvodu pevně přilepena k ráfku kola! Pokud pneumatika nebude přilepena po celém obvodu, může dojít k jejímu roztržení. Lepidlo na pneumatiky má speciální složení, které je schopno lepit materiály jako guma či nylon a současně po zatvrdnutí je lepidlo pružné. Z naší nabídky doporučujeme lepidlo Robitronic Tire Glue.
Občas je třeba doplňovat silikonový olej do tlumičů modelu a měnit olej v diferenciálech. Běžným provozem dochází jen k nepatrným únikům silikonového oleje po pístnicích tlumiče. V případě, že povrch pístnic tlumičů nebo stav těsnění je ve špatné stavu, únik oleje může být velký. Pro tyto případy se dodávají opravné sady či jednotlivé díly.
Pro běžnou údržbu je potřeba lepidlo na šrouby. Šrouby zašroubované v kovovém materiálu (např. šrouby v motoru, šervík v pastorku) musí být proti povolení tímto lepidlem zajištěny.
Ochranné obaly jsou určeny k omezení rizika spojeného s přepravou a nabíjením akumulátorů. LiPo akumulátory dokáží, při zachování malých rozměrů a nízké hmotnosti, poskytnou vysoké vybíjecí proudy a disponují velkou kapacitou pro dlouhý jízdní čas. Naopak LiPo akumulátor je náchylný především na mechanické poškození.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Zajímá vás, jak to dopadne, když se zapálený modelář pustí do stavby legendárního automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napsal, jak jeho stavba probíhala. Čtěte dál, abyste zjistili, jak se s takovým úkolem „popral“!
Jak se jezdí s RC autem Traxxas Maxx Slash? Je opravdu tak skvělé, jak slibuje výrobce? Vyzkoušeli jsme to za vás a o naše dojmy se s vámi podělíme v naši recenzi.
Vyzkoušeli jsme za vás co všechno zvládne RC auto Rock Buster od RMT models. Tento crawler je oblíbený hlavně mezi dětmi, takže jsme tentokrát do našeho testovacího týmu přizvali a testera právě z dětských řad.
Jaká je jízda s RC autem Monster truck XLH 9125 v terénu? Zvládne model různé povrchy a překážky? Vyzkoušeli jsme to za vás. Přečtěte si naši recenzi.
Otestovali jsme RC auto SUV Legend 4x4 1:12. Mrkněte na podrobnou recenzi novinky od M N Model - věrnou zmenšeninu legendárního Cherokee.
Nabídli jsme zkušenému modeláři Romanu Hanelovi k přestavbě RC auto Tatra 603 od české značky Abrex. Roman sepsal krátkou reportáž z celé úpravy. Podívejte se, jak přestavba probíhala a jak to celé dopadlo.
Co umí a co zvládne RC expediční speciál Traxxas TRX-4M? Vyzkoušeli jsme to za vás a přinášíme vám detailní recenzi.
Jak se jezdí s RC auty Land Rover od RMT models? Co všechno umí a zvládnou? Vyzkoušeli jsme to za vás. Přečtěte si naši recenzi.
Jak se jezdí s prvním dostupným offroad RC kamionem? Nechali jsme obrovský model Traxxas TRX-6 Ultimate RC Hauler 6×6 otestovat zkušeným „jezdcem“. Podívejte se, jaký na něho udělal dojem.
Jak prostředník mezi akumulátorem a motorem funguje? Jak regulátor vybrat? Jaké jsou nejčastější poruchy regulátorů? Pojďte se dozvědět víc.
Víte, jak se elektromotory rozdělují, jak se různé typy motorů chovají v terénu, jaká se používají označení motorů a co může motor vašeho RC auta definitivně poškodit?