Nová, důkladně rekonstruovaná verze nepřekonatelného "baviče" z nerozbitného ELAPORu pro pohon střídavým motorem třídy AXI 2820. Vzlétá skoro z místa, z jakéhokoliv terénu díky obřím kolům a vztlakovým klapkám, lze dokoupit plováky. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka, vlečný háček.Zobrazit celý popisek

V modelech řady FunCub se Multiplexu se povedlo dříve nepředstavitelné - v jednom jediném modelu sloučit vlastnosti a schopnosti, které se v mnohém blíží 3D modelům a přitom zachovat možnost používání jako školního a cvičného modelu i pro úplné začátečníky. Nejnovější přírůstek – FunCub NG je důkladně rekonstruovaná verze původního FunCubu. Model je při příslušném nastavení vhodný pro začátečníky a rekreační piloty, stejně jako pro ostřílené borce, kteří naplno využijí jeho „Fun" potenciál. Podívejme se blíže, jak je tohle možné...
FunCub NG zachovává dnes již tradiční "multiplexáckou" konstrukci z vysoce odolné pěnové hmoty ELAPOR, která zajišťuje snadnou a rychlou stavbu, nízkou hmotnost, pevnost a odolnost v provozu i snadnou opravitelnost v případě, že se pilotovi něco nepovede. Ačkoliv se vzhledově podobá svému předchůdci, má o něco větší rozpětí a prodloužený trup. Vnitřní konstrukce je ovšem zcela nová – motorová přepážka tvořená robustním plastovým výliskem, lože pohonného akumulátoru, držák vzpěr křídla a držák podvozku jsou navlečeny na čtyřhrannou laminátovou trubku tvořící pevnou „páteř“ modelu. Díky tomu je možno montovat podstatně výkonnější motor třídy AXI 2820. Nové je také křídlo s ovládanými křidélky, štěrbinovými vztlakovými klapkami a novým systémem spojek polovin křídla a vzpěr. Zcela nový je také hlavní podvozek – držák je ukotven na „páteřní“ laminátovou trubku, nohy jsou z dvojitého ocelového drátu; zachována zůstala obří „balonová" podvozková kola z ELAPORu. 6-7 mikroserv na palubě samozřejmě znamená, že bude třeba použít regulátor otáček s dostatečně dimenzovaným BEC stabilizátorem napájení - např. RAY R-50SB.
Přebytek výkonu, vysoce účinné vztlakové klapky a obří kola jsou právě tím, co z FunCubu NG dělá „baviče". Díky nim dokáže vzlétat i přistávat doslova na pětníku, zavisí si na vrtuli, vzlétá a přistává i z vyšší trávy nebo nerovného terénu, odkud by jiný model "operovat" nemohl. Pro letní pobyt u vody můžete dokoupit plováky - nadbytek výkonu motoru a přesné řízení s křidélky a klapkami opět umožní bezproblémový provoz hydroplánu i pilotům bez předchozí praxe u námořního letectva.
Doplnit můžete také vlečný háček (lze jej nainstalovat kdykoliv, i dodatečně do hotového a létaného modelu) a FunCub NG proměnit ve vlečnou, která spolehlivě dostane do výšky větroně, jako je EasyGlider, Solius, Heron i FunRay.
Pokud s létáním teprve začínáte, nemusíte se těchto schopností FunCubu NG děsit - pro začátek nemusíte instalovat ovládání klapek (lze je kdykoliv doplnit i na hotový model), namontovat můžete i slabší motor, ale hlavně nastavíte menší, „katolické" velikosti výchylek kormidel. A hle, máte prvotřídní stabilní a hodný cvičný hornoplošník s ovládanými křidélky - velký a dobře viditelný, který není hříčkou každého slabého vánku, jako tomu bývá u menších modelů.
Dvoudílné křídlo z Elaporu má profil s rovnou spodní stranou, je vyztuženo dvojicí předinstalovaných laminátových nosníků a k trupu se upevňuje dvěma polyamidovými šrouby M5. Křidélka a vztlakové klapky jsou ovládány vždy dvěma servy, která se montují do vylisovaných šachet. Do kořene pravé poloviny křídla je možno nainstalovat mikroservo ovládající mechanismus vlečného háčku pro aerovlek. Trup klasicky „multiplexácky“ promyšlené konstrukce je tvořen dvěma Elaporovými výlisky. Výborný přístup k palubnímu RC vybavení a snadnou výměnu pohonného akumulátoru zajišťuje odnímatelný kryt kabiny. Trupem prochází kanál zajišťující dokonalý přístup chladícího vzduchu k motoru, regulátoru i pohonnému akumulátoru. Ocasní plochy jsou rovněž Elaporové. Pro ovládání směrovky a výškovky slouží dvojice serv velikosti HS-65, uložených v předlisovaných šachtách na bocích ocasní části trupu. Hlavní podvozek je dvoukolový, drátový, uchycený do plastového držáku. Ostruha je řiditelná, její konzole ukotvená do zádi trupu tvoří jeden celek zároveň se spodním závěsem a pákou směrovky. Kola jsou velká "balonová" s pneumatikami z černě probarveného ELAPORu.
Pro ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším 6kanálovou RC soupravu, optimální je použití 7- až 9kanálové soupravy umožňující pohodlné naprogramování a ovládání všech funkcí.
Pro napájení budete potřebovat tříčlánkovou LiPo sadu 2600-2700 mAh se zatížitelností aspoň 30C.
Pro FunCub NG se připravuje sada plováků (kat. č. 1-01539) s níž si užijete spoustu zábavy také u vody.
Stavebnice obsahuje: výlisky trupu, křídla a ocasních ploch z Elaporu, páky, táhla a další drobné příslušenství, drátový hlavní podvozek, drátovou ostruhu, lehká kola z Elaporu, velký arch samolepících obtisků a podrobný návod ke stavbě a létání.
| Rozpětí [mm] | 1410 |
| Délka [mm] | 1050 |
| Hmotnost [g] | 1380 |
| Plocha křídla [dm2] | 39.9 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavební náročnost | S2 |
| Náročnost pilotáže | P1,P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| MPX Fun | RAY Fun | FOXY Fun | AXI Fun | |
| Motor | ROXXY BL-O C35-42-930kV | RAY G2 C3542-1000 | FOXY G2 C2820-950 | AXI 2820/12 V2 |
| Regulátor | RAY G2 R-50SB | |||
| Pohonný akumulátor | RAY G4 11,1 V 2700 mAh | RAY G4 11,1 V 2700 mAh | FOXY G3 11,1 V 2600 mAh | FOXY G3 11,1 V 2600 mAh |
| Vrtule | APC 13x4"E | APC 13x4"E | APC 13x4"E | APC 13x4"E |
| Serva | 2x HS-65BB nebo MG (S+V)*, 4-5xHS-55 (K+F) | |||
| RC souprava | min. 6 ale raději 7-9 kanálů | |||
| *) U plovákové verze s vodním kormidlem a pro "bush flying" z vyšší trávy nebo nerovného terénu je vhodnější směrovku osadit servem s kovovými převody. | ||||
V modelech řady FunCub se Multiplexu se povedlo dříve nepředstavitelné - v jednom jediném modelu sloučit vlastnosti a schopnosti, které se v mnohém blíží 3D modelům a přitom zachovat možnost používání jako školního a cvičného modelu i pro úplné začátečníky. Nejnovější přírůstek – FunCub NG je důkladně rekonstruovaná verze původního FunCubu. Model je při příslušném nastavení vhodný pro začátečníky a rekreační piloty, stejně jako pro ostřílené borce, kteří naplno využijí jeho „Fun" potenciál. Podívejme se blíže, jak je tohle možné...
FunCub NG zachovává dnes již tradiční "multiplexáckou" konstrukci z vysoce odolné pěnové hmoty ELAPOR, která zajišťuje snadnou a rychlou stavbu, nízkou hmotnost, pevnost a odolnost v provozu i snadnou opravitelnost v případě, že se pilotovi něco nepovede. Ačkoliv se vzhledově podobá svému předchůdci, má o něco větší rozpětí a prodloužený trup. Vnitřní konstrukce je ovšem zcela nová – motorová přepážka tvořená robustním plastovým výliskem, lože pohonného akumulátoru, držák vzpěr křídla a držák podvozku jsou navlečeny na čtyřhrannou laminátovou trubku tvořící pevnou „páteř“ modelu. Díky tomu je možno montovat podstatně výkonnější motor třídy AXI 2820. Nové je také křídlo s ovládanými křidélky, štěrbinovými vztlakovými klapkami a novým systémem spojek polovin křídla a vzpěr. Zcela nový je také hlavní podvozek – držák je ukotven na „páteřní“ laminátovou trubku, nohy jsou z dvojitého ocelového drátu; zachována zůstala obří „balonová" podvozková kola z ELAPORu. 6-7 mikroserv na palubě samozřejmě znamená, že bude třeba použít regulátor otáček s dostatečně dimenzovaným BEC stabilizátorem napájení - např. RAY R-50SB.
Přebytek výkonu, vysoce účinné vztlakové klapky a obří kola jsou právě tím, co z FunCubu NG dělá „baviče". Díky nim dokáže vzlétat i přistávat doslova na pětníku, zavisí si na vrtuli, vzlétá a přistává i z vyšší trávy nebo nerovného terénu, odkud by jiný model "operovat" nemohl. Pro letní pobyt u vody můžete dokoupit plováky - nadbytek výkonu motoru a přesné řízení s křidélky a klapkami opět umožní bezproblémový provoz hydroplánu i pilotům bez předchozí praxe u námořního letectva.
Doplnit můžete také vlečný háček (lze jej nainstalovat kdykoliv, i dodatečně do hotového a létaného modelu) a FunCub NG proměnit ve vlečnou, která spolehlivě dostane do výšky větroně, jako je EasyGlider, Solius, Heron i FunRay.
Pokud s létáním teprve začínáte, nemusíte se těchto schopností FunCubu NG děsit - pro začátek nemusíte instalovat ovládání klapek (lze je kdykoliv doplnit i na hotový model), namontovat můžete i slabší motor, ale hlavně nastavíte menší, „katolické" velikosti výchylek kormidel. A hle, máte prvotřídní stabilní a hodný cvičný hornoplošník s ovládanými křidélky - velký a dobře viditelný, který není hříčkou každého slabého vánku, jako tomu bývá u menších modelů.
Dvoudílné křídlo z Elaporu má profil s rovnou spodní stranou, je vyztuženo dvojicí předinstalovaných laminátových nosníků a k trupu se upevňuje dvěma polyamidovými šrouby M5. Křidélka a vztlakové klapky jsou ovládány vždy dvěma servy, která se montují do vylisovaných šachet. Do kořene pravé poloviny křídla je možno nainstalovat mikroservo ovládající mechanismus vlečného háčku pro aerovlek. Trup klasicky „multiplexácky“ promyšlené konstrukce je tvořen dvěma Elaporovými výlisky. Výborný přístup k palubnímu RC vybavení a snadnou výměnu pohonného akumulátoru zajišťuje odnímatelný kryt kabiny. Trupem prochází kanál zajišťující dokonalý přístup chladícího vzduchu k motoru, regulátoru i pohonnému akumulátoru. Ocasní plochy jsou rovněž Elaporové. Pro ovládání směrovky a výškovky slouží dvojice serv velikosti HS-65, uložených v předlisovaných šachtách na bocích ocasní části trupu. Hlavní podvozek je dvoukolový, drátový, uchycený do plastového držáku. Ostruha je řiditelná, její konzole ukotvená do zádi trupu tvoří jeden celek zároveň se spodním závěsem a pákou směrovky. Kola jsou velká "balonová" s pneumatikami z černě probarveného ELAPORu.
Pro ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším 6kanálovou RC soupravu, optimální je použití 7- až 9kanálové soupravy umožňující pohodlné naprogramování a ovládání všech funkcí.
Pro napájení budete potřebovat tříčlánkovou LiPo sadu 2600-2700 mAh se zatížitelností aspoň 30C.
Pro FunCub NG se připravuje sada plováků (kat. č. 1-01539) s níž si užijete spoustu zábavy také u vody.
Stavebnice obsahuje: výlisky trupu, křídla a ocasních ploch z Elaporu, páky, táhla a další drobné příslušenství, drátový hlavní podvozek, drátovou ostruhu, lehká kola z Elaporu, velký arch samolepících obtisků a podrobný návod ke stavbě a létání.
| Rozpětí [mm] | 1410 |
| Délka [mm] | 1050 |
| Hmotnost [g] | 1380 |
| Plocha křídla [dm2] | 39.9 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavební náročnost | S2 |
| Náročnost pilotáže | P1,P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| MPX Fun | RAY Fun | FOXY Fun | AXI Fun | |
| Motor | ROXXY BL-O C35-42-930kV | RAY G2 C3542-1000 | FOXY G2 C2820-950 | AXI 2820/12 V2 |
| Regulátor | RAY G2 R-50SB | |||
| Pohonný akumulátor | RAY G4 11,1 V 2700 mAh | RAY G4 11,1 V 2700 mAh | FOXY G3 11,1 V 2600 mAh | FOXY G3 11,1 V 2600 mAh |
| Vrtule | APC 13x4"E | APC 13x4"E | APC 13x4"E | APC 13x4"E |
| Serva | 2x HS-65BB nebo MG (S+V)*, 4-5xHS-55 (K+F) | |||
| RC souprava | min. 6 ale raději 7-9 kanálů | |||
| *) U plovákové verze s vodním kormidlem a pro "bush flying" z vyšší trávy nebo nerovného terénu je vhodnější směrovku osadit servem s kovovými převody. | ||||
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.