Sportovní polomaketa německého nočního stíhacího letadla z II. světové války pro pohon dvěma elektromotory třídy AXI 2212/2217. Klasická stavebnice v rozsypu, laserem vyřezávané díly. Ovládaná křidélka, výškovka a (směrovka).Zobrazit celý popisek

Stíhací letoun Dornier Do-217 vznikl jako víceméně nouzová přestavba dvoumotorového bombardéru z potřeby čelit rostoucí síle noční bombardovací ofenzívy britské RAF v letech 1942-43. Původní Do-217 navazoval na střední bombardér Do-17, známý pod přezdívkou „Létající tužka“, který měl značný podíl na bleskových válečných taženích na počátku 2. světové války. Stejně jako menší předchůdce měl být schopen střemhlavého bombardování, což měla umožnit zvláštní aerodynamická brzda – koncový kužel trupu se rozevíral jako „deštník“. V praxi to ale nebylo příliš spolehlivé, navíc se objevily potíže s nadměrným namáháním ocasní části trupu. Vzhledem k nedostatku nočních stíhaček schopných nést radar a dostatečně účinnou výzbroj výroba přešla na stíhací provedení ve verzi J (4 kanóny a 4 kulomety v přídi). Vyvrcholením vývoje Do-217 byla verze N, která měla kromě zbraní v přídi také čtyři kanóny montované v trupu za kabinou a mířící šikmo vpřed. Letci Luftwaffe tomu říkali „Schräge Musik“ a tyto „Hitlerovy varhany“ umožňovaly kradmé přiblížení k protivníkovi zezadu zespoda – z prostoru, kde byly britské bombardéry nejzranitelnější.
Stavebnice sportovní polomakety německého nočního stíhacího letadla z druhé světové války určená pro pohon dvěma motory třídy AXI 2208/2212. Model je klasické celobalsové konstrukce v rozsypu, s laserem vyřezávanými díly. Model lze postavit v základním provedení bez podvozku s ovládanými křidélky, výškovkou a otáčkami motoru; stavební plán podává informace pro doplnění podvozku a ovládání směrovek. Dornier kromě zákeřných přepadů Wellingtonů, Lancasterů a Halifaxů s pomocí „Schräge Musik“ hravě zvládá základní akrobatické obraty – přemety, sudové výkruty souvraty... Díky velké nosné ploše a na polomaketu stíhačky poměrně nízkému plošnému zatížení se chová ukázněně i při nižších rychlostech.
Stavebnice obsahuje: laserem vyřezávané balsové a překližkové díly, plastové výlisky kabiny a motorových krytů, příslušenství, kvalitní výkres a sadu samolepek.
| Rozpětí [mm] | 1194 |
| Délka [mm] | 953 |
| Hmotnost [g] | 910 - 1020 |
| Plocha křídla [dm2] | 20.9 |
| Ovládané funkce | S,V,K,M(2) |
| Stavební náročnost | S2,S3 |
| Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení
| rekreační stíhačka | stíhačka | stíhačka „stíhačka“ | |
| Motor | 2x RAY C2826-1400 | 2x AXI 2208/26 | 2x AXI 2212/20 |
| Regulátor | 2x RAY R-12B | 2x RAY R-12B | 2x RAY R-20B |
| Akumulátor | 2x RAY 1600 11.1 V | 2x RAY 1600 11.1 V | 2x RAY 1600 11,1 V |
| Vrtule | 2x APC 7x5SF | 2x APC 7x4SF | 2x APC 8x3,8SF |
| Serva | 3-4 HS-55 | 3-4 HS-55 | 3-4 HS-65HB |
| RC souprava | min. 4 kanály | min. 4 kanály | min. 4 kanály |
Stíhací letoun Dornier Do-217 vznikl jako víceméně nouzová přestavba dvoumotorového bombardéru z potřeby čelit rostoucí síle noční bombardovací ofenzívy britské RAF v letech 1942-43. Původní Do-217 navazoval na střední bombardér Do-17, známý pod přezdívkou „Létající tužka“, který měl značný podíl na bleskových válečných taženích na počátku 2. světové války. Stejně jako menší předchůdce měl být schopen střemhlavého bombardování, což měla umožnit zvláštní aerodynamická brzda – koncový kužel trupu se rozevíral jako „deštník“. V praxi to ale nebylo příliš spolehlivé, navíc se objevily potíže s nadměrným namáháním ocasní části trupu. Vzhledem k nedostatku nočních stíhaček schopných nést radar a dostatečně účinnou výzbroj výroba přešla na stíhací provedení ve verzi J (4 kanóny a 4 kulomety v přídi). Vyvrcholením vývoje Do-217 byla verze N, která měla kromě zbraní v přídi také čtyři kanóny montované v trupu za kabinou a mířící šikmo vpřed. Letci Luftwaffe tomu říkali „Schräge Musik“ a tyto „Hitlerovy varhany“ umožňovaly kradmé přiblížení k protivníkovi zezadu zespoda – z prostoru, kde byly britské bombardéry nejzranitelnější.
Stavebnice sportovní polomakety německého nočního stíhacího letadla z druhé světové války určená pro pohon dvěma motory třídy AXI 2208/2212. Model je klasické celobalsové konstrukce v rozsypu, s laserem vyřezávanými díly. Model lze postavit v základním provedení bez podvozku s ovládanými křidélky, výškovkou a otáčkami motoru; stavební plán podává informace pro doplnění podvozku a ovládání směrovek. Dornier kromě zákeřných přepadů Wellingtonů, Lancasterů a Halifaxů s pomocí „Schräge Musik“ hravě zvládá základní akrobatické obraty – přemety, sudové výkruty souvraty... Díky velké nosné ploše a na polomaketu stíhačky poměrně nízkému plošnému zatížení se chová ukázněně i při nižších rychlostech.
Stavebnice obsahuje: laserem vyřezávané balsové a překližkové díly, plastové výlisky kabiny a motorových krytů, příslušenství, kvalitní výkres a sadu samolepek.
| Rozpětí [mm] | 1194 |
| Délka [mm] | 953 |
| Hmotnost [g] | 910 - 1020 |
| Plocha křídla [dm2] | 20.9 |
| Ovládané funkce | S,V,K,M(2) |
| Stavební náročnost | S2,S3 |
| Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení
| rekreační stíhačka | stíhačka | stíhačka „stíhačka“ | |
| Motor | 2x RAY C2826-1400 | 2x AXI 2208/26 | 2x AXI 2212/20 |
| Regulátor | 2x RAY R-12B | 2x RAY R-12B | 2x RAY R-20B |
| Akumulátor | 2x RAY 1600 11.1 V | 2x RAY 1600 11.1 V | 2x RAY 1600 11,1 V |
| Vrtule | 2x APC 7x5SF | 2x APC 7x4SF | 2x APC 8x3,8SF |
| Serva | 3-4 HS-55 | 3-4 HS-55 | 3-4 HS-65HB |
| RC souprava | min. 4 kanály | min. 4 kanály | min. 4 kanály |
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.