Halový slow-flyer v rozsypu pro motor AXI2204/54 klasické celobalsové konstrukce. Křídlo s profilem zakřivené desky. Ovládaná směrovka a výškovka.Zobrazit celý popisek

Vraťte se do éry báječných mužů na létajících strojích! Stavebnice halového modelu v rozsypu firmy SIG nabízí úhledný svazeček nosníků, laserem vyřezávané díly, materiál pro drátové výztuhy a táhla, arch Litespanu pro potah, kola, drobné příslušenství, kvalitní výkres a podrobný obrázkový návod.
Doporučený pohon a RC vybavení:Pro pohon může posloužit stejnosměrný motor s převodem (např. pohonná jednotka GWS s převodem 7:1) napájený 350-600 mAh NiMH články, ale to pravé potěšení z nekonečně dlouhých letů přinese použití střídavého elektromotoru napájeného z dvoučlánkové Li-poly akumulátorové sady. S doporučeným motorem AXI 2204/54 model hladce vzlétá z travnatého letiště (z trávníku zastřiženého aspoň jako fotbalový) nebo po metrovém rozjezdu z karimatky položené na vzrostlejší pažit. Na půl plynu vydrží ploužit se vzduchem s nepřekonatelným půvabem 40 minut i více. Model létá skvěle v každé trochu větší hale, kde dokonale využijete jeho schopnost točit zatáčky "na pětníku", stejně jako pod širou oblohou za ranního klidu nebo bezvětrných vlahých letních podvečerů.
Stavebnice obsahuje: svazeček balsových nosníků, laserem vyřezávané díly balsové a překližkové díly, elastický materiál pro drátové výztuhy a nylonový vlasec pro táhla, arch Litespanu pro potah, kola, díly pro maketu motoru, drobné příslušenství, kvalitní stavební výkres a podrobný návod s obrázky.
Díly potahu vyřízněte s 25 mm přesahem dle schématu v návodu a přežehlete potahovací žehličkou (Q-Model #603, #604) při 90-100ºC, čímž se omezí přirozená, ale pro náše použití příliš velká smrštitelnost. Pro vlastní potahování použijte trimovací žehličku s plochým tělískem (Q-Model #606). Potah tímto způsobem dobře vypnete, aniž by se kostra zbortila. Litespan dodávaný ve stavebnici se přižehluje na kostru předem natřenou lepidlem Balsaloc, Ecofix apod.
Materiál na stavbu maketových chladičů součástí stavebnice není. Velmi se nám osvědčila balsová kulatina 2 mm (budete potřebovat 6 metrů) natřená kitařskou barvou Revel, odstín Měď (Copper). Stejná barva je vhodná i na makety válců motoru a na nádrž.
Pro maketu motoru ve stavebnici najdete jenom výlisky horní části klikové skříně a válců. Materiál na kabely, svíčky a výfukové potrubí opět není součástí stavebnice. Na našem modelu, který jste mohli vidět na veletrhu Model Hobby 2006, jsme pro imitaci kabelů použili černou izolaci staženou z tenkých kablíků. Svíčky jsou znázorněny kousky bílé vnitřní trubice bowdenu M2, do konce "svíčky" se zalepí kousek ocelového 1 mm drátu a na něj se nasune "kabel" z izolace. Na základnu "svíčky" se nasadí úzký černý kroužek uříznutý z izolace kabelu většího průměru - a vzhled "svíčky" je velmi realistický. Výfukové potrubí je naohýbáno a slepeno z vnější plastové bovdenové trubice M2, která se tvaruje snadněji, než tenkostěnné hliníkové trubičky (ohýbejte natřikrát v menším úhlu v bodech posunutých vůči sobě o cca 1 mm za studena nebo velmi opatrně najednou za tepla). Motor můžete opatrně a s citem umazat větším suchým štětcem s naprosto nepatrným množstvím hnědé nebo šedohnědé barvy, která bude představovat šmouhy od oleje. Jak vědí všichni kitaři, patinu je dobré nepřehánět, ostatně motor naší "Toničky" je pro vystavování na veletrhu vzorně "vypulírován".
Maketa nádrže je slepena z odřezků balsy ze stavebnice, tělo se navine z navlhčené 0,8 mm balsy na kulatinu vhodného průměru s přesahem. Po vyschnutí se žiletkou balsa skrze přesah prořízne a slepí vteřinovým lepidlem - dosáhne se tak dokonalého slícování "švu". Upevňovací "kožené" třmeny jsou z pásku kancelářského papíru natřeného hnědou barvou.
Pneumatiky zhotovené z chirurgické hadičky dodávané ve stavebnici se předem obarví pomocí barvy na textil přesně stejným způsobem, jako bavlněné tričko. Výsledný efekt je vynikající - pokud byste se pokoušeli hadičku barvit běžnými barvami, hrozí ztvrdnutí gumy nebo odlupování barvy.
Pro nátěr dřevěných dílů použijte akrylové barvy (AGAMA, TAMIYA), pro drobné detaily jsou vhodnější syntetické barvy (AGAMA, HUMBROL, REVEL apod.).
Zástavbu motoru AXI 2204/54, který je možno pod maketu motoru velmi elegantně ukrýt, ukazuje názorně fotografie. Originální motorová přepážka vyžaduje jen nepatrnou úpravu nebo můžete zhotovit novou přesně na míru z 2 mm březové překližky.
| Rozpětí [mm] | 1270 |
| Délka [mm] | 1194 |
| Hmotnost [g] | 213 - 227 |
| Plocha křídla [dm2] | 32.9 |
| Ovládané funkce | S,V,M |
| Stavební náročnost | S2,S3 |
| Náročnost pilotáže | P2 |
| Motor | Regulátor | Akumulátor | Vrtule | Serva | RC souprava |
| AXI 2204/54 | RAY R-12B | RAY 1600 7,4V | APC 9x4,7''SF *APC 8x3,8''SF | 2x HS-55 | min. 3 kanály |
Vraťte se do éry báječných mužů na létajících strojích! Stavebnice halového modelu v rozsypu firmy SIG nabízí úhledný svazeček nosníků, laserem vyřezávané díly, materiál pro drátové výztuhy a táhla, arch Litespanu pro potah, kola, drobné příslušenství, kvalitní výkres a podrobný obrázkový návod.
Doporučený pohon a RC vybavení:Pro pohon může posloužit stejnosměrný motor s převodem (např. pohonná jednotka GWS s převodem 7:1) napájený 350-600 mAh NiMH články, ale to pravé potěšení z nekonečně dlouhých letů přinese použití střídavého elektromotoru napájeného z dvoučlánkové Li-poly akumulátorové sady. S doporučeným motorem AXI 2204/54 model hladce vzlétá z travnatého letiště (z trávníku zastřiženého aspoň jako fotbalový) nebo po metrovém rozjezdu z karimatky položené na vzrostlejší pažit. Na půl plynu vydrží ploužit se vzduchem s nepřekonatelným půvabem 40 minut i více. Model létá skvěle v každé trochu větší hale, kde dokonale využijete jeho schopnost točit zatáčky "na pětníku", stejně jako pod širou oblohou za ranního klidu nebo bezvětrných vlahých letních podvečerů.
Stavebnice obsahuje: svazeček balsových nosníků, laserem vyřezávané díly balsové a překližkové díly, elastický materiál pro drátové výztuhy a nylonový vlasec pro táhla, arch Litespanu pro potah, kola, díly pro maketu motoru, drobné příslušenství, kvalitní stavební výkres a podrobný návod s obrázky.
Díly potahu vyřízněte s 25 mm přesahem dle schématu v návodu a přežehlete potahovací žehličkou (Q-Model #603, #604) při 90-100ºC, čímž se omezí přirozená, ale pro náše použití příliš velká smrštitelnost. Pro vlastní potahování použijte trimovací žehličku s plochým tělískem (Q-Model #606). Potah tímto způsobem dobře vypnete, aniž by se kostra zbortila. Litespan dodávaný ve stavebnici se přižehluje na kostru předem natřenou lepidlem Balsaloc, Ecofix apod.
Materiál na stavbu maketových chladičů součástí stavebnice není. Velmi se nám osvědčila balsová kulatina 2 mm (budete potřebovat 6 metrů) natřená kitařskou barvou Revel, odstín Měď (Copper). Stejná barva je vhodná i na makety válců motoru a na nádrž.
Pro maketu motoru ve stavebnici najdete jenom výlisky horní části klikové skříně a válců. Materiál na kabely, svíčky a výfukové potrubí opět není součástí stavebnice. Na našem modelu, který jste mohli vidět na veletrhu Model Hobby 2006, jsme pro imitaci kabelů použili černou izolaci staženou z tenkých kablíků. Svíčky jsou znázorněny kousky bílé vnitřní trubice bowdenu M2, do konce "svíčky" se zalepí kousek ocelového 1 mm drátu a na něj se nasune "kabel" z izolace. Na základnu "svíčky" se nasadí úzký černý kroužek uříznutý z izolace kabelu většího průměru - a vzhled "svíčky" je velmi realistický. Výfukové potrubí je naohýbáno a slepeno z vnější plastové bovdenové trubice M2, která se tvaruje snadněji, než tenkostěnné hliníkové trubičky (ohýbejte natřikrát v menším úhlu v bodech posunutých vůči sobě o cca 1 mm za studena nebo velmi opatrně najednou za tepla). Motor můžete opatrně a s citem umazat větším suchým štětcem s naprosto nepatrným množstvím hnědé nebo šedohnědé barvy, která bude představovat šmouhy od oleje. Jak vědí všichni kitaři, patinu je dobré nepřehánět, ostatně motor naší "Toničky" je pro vystavování na veletrhu vzorně "vypulírován".
Maketa nádrže je slepena z odřezků balsy ze stavebnice, tělo se navine z navlhčené 0,8 mm balsy na kulatinu vhodného průměru s přesahem. Po vyschnutí se žiletkou balsa skrze přesah prořízne a slepí vteřinovým lepidlem - dosáhne se tak dokonalého slícování "švu". Upevňovací "kožené" třmeny jsou z pásku kancelářského papíru natřeného hnědou barvou.
Pneumatiky zhotovené z chirurgické hadičky dodávané ve stavebnici se předem obarví pomocí barvy na textil přesně stejným způsobem, jako bavlněné tričko. Výsledný efekt je vynikající - pokud byste se pokoušeli hadičku barvit běžnými barvami, hrozí ztvrdnutí gumy nebo odlupování barvy.
Pro nátěr dřevěných dílů použijte akrylové barvy (AGAMA, TAMIYA), pro drobné detaily jsou vhodnější syntetické barvy (AGAMA, HUMBROL, REVEL apod.).
Zástavbu motoru AXI 2204/54, který je možno pod maketu motoru velmi elegantně ukrýt, ukazuje názorně fotografie. Originální motorová přepážka vyžaduje jen nepatrnou úpravu nebo můžete zhotovit novou přesně na míru z 2 mm březové překližky.
| Rozpětí [mm] | 1270 |
| Délka [mm] | 1194 |
| Hmotnost [g] | 213 - 227 |
| Plocha křídla [dm2] | 32.9 |
| Ovládané funkce | S,V,M |
| Stavební náročnost | S2,S3 |
| Náročnost pilotáže | P2 |
| Motor | Regulátor | Akumulátor | Vrtule | Serva | RC souprava |
| AXI 2204/54 | RAY R-12B | RAY 1600 7,4V | APC 9x4,7''SF *APC 8x3,8''SF | 2x HS-55 | min. 3 kanály |
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.