Závodnické okénko: Šestihodinovka SCT 2wd 1:10 - Potštejn

Poslední květnovou neděli se na závodní dráze v Potštejně konal 6 hodinový závod s modely SCT 2wd 1:10. Celkem očekávaná událost, která přilákala špičkové offroad jezdce z celé ČR.




Já měl tu čest, že jsem byl přizván jako jezdec týmu RCprofi, který měl v té době tříčlenné složení. To se ale ještě během několika týdnů změnilo v konečnou sestavu: Michal Nývlt, Leoš Martiš, Vláďa Havlák a naše jezdecké eso, Radim Janouch.

Ostrý trénink na nedělní závod začal již v sobotu po závodech MČR. Naše depo bylo postavené a připravené na náhlé poruchy, které se daly během 6 hodin předpokládat.




Náš stroj, Asso RC10 SC 6.2, který jsem postavil v předcházejících týdnech, byl až na drobnosti připravený na ostrý trénink. Tímto za celý tým opětovně děkuji našemu sponzorovi, firmě RCprofi, jelikož poskytnout na závod kompletní závodní vybavení včetně triček a mikin, to se dnes opravu už vidí jen u profi týmů.

Začali jsme kroužit první kola a zjistili jsme, že se auto chová naprosto skvěle a není nutné do něj prakticky zasahovat.

Trénink byl docela intenzivní, a tak mělo auto před závodem "nalítáno" určitě 5 hodin. Vyzkoušeli jsme výdrž baterií, rychlost jejich výměny a vše klapalo na výtečnou.




Ráno před závodem se k nám připojil poslední člen týmu a než jsme se rozkoukali, byla tu technická přejímka modelů. Byly změřeny rozměry, vnitřní odpor motorů a nastavení regulátorů. Modely byly označeny pořadatelem. Po vylosování startovních pozic jsme odkroužili poslední kolečko a postavili se na start. Tedy všichni, až na náš RCprofi tým. Auto se bohužel ke zkušebnímu kolu nerozjelo.

Následovalo hektické a rychlé šroubování prostoru diferenciálu. Nebyl čas zjišťovat, co se přesně stalo, a tak byl kuličkový diff nahrazený planetovým. Mezitím byl závod již odstartován a my se hned po startu museli porvat s 18 kolovou ztrátou. Při obrovské vyrovnanosti techniky (Efra 13,5z motor a zeroboost regulátor) bylo jasné, že dohnat kohokoliv před námi bude vlastně velké vítězství.




A podařilo se!! Nejprve padl za oběť tým Merch #53. Neustále jsme se snažili zrychlovat a jelikož už nás nepotkala žádná technická závada, jen jsme kroužili a měnili baterky. Dokonce jsme při kompletní výměně pneumatik využili tzv. overcut a vyměnili sadu gum (na závod byly předepsané 3 sady) o něco později, než ostatní týmy. Snažili jsme se, abychom co nejrychleji zvládli poslední čtvrtinu závodu a také, jelikož hrozil na poslední minuty závodu déšť, abychom měli co nejvíce vzorku na kluzké astro.

Minuty přibývaly a s nimi přicházely i drobné technické problémy ostatních týmů.

První, kdo měl delší zastávku byl tým kolem Dominika Vláška, jedoucí RTR! model Serpent. To nám umožnilo dostat se před ně na 5. místo a začít se dotahovat na Ústecké matadory v týmu RC Příšerky s.r.o. To se nám sice dařilo, ale přece jen nám chybělo hodně minut, ztracených na startu, a tak po projetí cílem nám na kluky z Ústí nad Labem, chyběly jen 4 kola.




Ve druhé třetině závodu došlo k problému s časomírou, díky poklesu napětí na rozvodu. Závod proto pokračoval jakoby nanovo, naštěstí se podařil zachovat screen z posledního kola, a tak se výsledky dopočítaly ručně. Po restartu se jasně prokázala rychlost našeho týmu, jelikož jsme se drželi na virtuálním 3. místě. To slibuje velký progres do příští šestihodinovky a šance na bednu. Vítězem s celkovým nájezdem 517 kol se stal místní tým Lovci lebek, druzí kluci s mistrem republiky a Míšou Binderem a perfekcionalistickým Jakubem Plechačem s nájezdem 511 kol, třetí přátelé z Rychvaldu kolem Lůdi Szostka s 481 koly, čtvrtí Příšerky 469 kol, pátý náš tým RCprofi 465 kol, za námi mohutně finišující Factory RC tým 463! kol a sedmí Merch #53 s 445ti koly.

Ještě jednou díky všem klukům z týmu, rozhodně jsme RCprofi ostudu neudělali. Radimovi děkuju za jeho rychlost, Michalovi a Leošovi za přesné stopování výměn jezdců. Pánové, byl to parádní závod a těším se v srpnu do Ústí.

Za tým RCprofi Vláďa Havlák.