Polomaketa sportovního hornoplošníku o rozpětí 1945mm v rozsypu pro dvoutakt 6,5-10ccm nebo čtyřtakt 8-13ccm. Klasická konstrukce balsa/lehká překližka s předseknutými díly. Ovládaná křidélka, směrovka, výškovka.Zobrazit celý popisek

To, co pro automobilovou dopravu představoval Ford T, pro sportovní letectví představuje Piper J-3 Cub. Samozřejmě je tu zásadní rozdíl: Mr. Ford říkával: "Ford T můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to černá.", zatímco motto Mr. Pipera bylo: "Piper Cub můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to žlutá." Od roku 1937 do vstupu USA do války se vyrobilo přes 3000 kusů J-3, s příchodem vojenských objednávek, pro něž bylo nutné žlutou zaměnit za olivovou, se tempo výroby zvýšilo na jeden L-4 Grasshoper (jak znělo armádní označení) každých 20 minut.
Stavebnice legendárního amerického sportovního letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 6,5-10 ccm nebo čtyřtaktem 8-13 ccm. S motorem na horní hranici uvedeného rozmezí Piper hravě zvládá základní akrobaci včetně např. obráceného přemetu, může létat s plováky nebo sloužit jako vlečná pro menší větroně. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je "šestapůlkový" Piper vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 2826 až 4120. Piper Cub 40 je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub nebo Spectra) a spolehlivě zvládá létání s hornoplošníky s ovládanými křidélky. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; jeho "jádro tvoří jednoduchá "bedničková" konstrukce s balsovými bočnicemi a překližkovými přepážkami, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami, podélníky a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevnou a nezkroucenou konstrukci reprodukující tvary skutečného stroje. Motor se montuje na stavitelné plastové lože na překližkovou přepážku; kryt motoru je plastový. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu v prostoru kabiny.
Jednodílné křídlo s profilem s rovnou spodní stranou je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem torzní skříně. K trupu se křídlo upevňuje polyamidovými šrouby. Křidélka jsou ovládána prostřednictvím drátových táhel s úhlovými pákami jedním servem umístěným v centroplánu (což odpovídá skutečnému letadlu). Stavební plán také umožňuje Pipera dokončit v "akrobatické" verzi Clipped Wing - tedy se zmenšeným rozpětím 1560 mm.
Ocasní plochy jsou deskové, lepené z balsových nosníků a předseknutých dílů.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou je drátový s kryty z lehké překližky.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - normální lesklou MonoKote nebo některou z fólií imitujících strukturu plátna, jako jsou Oratex nebo Solartex.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm.
Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru a kabiny, sadu příslušenství, drátový podvozek, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod
| Rozpětí [mm] | 1945 |
| Délka [mm] | 1245 |
| Hmotnost [g] | 2950 - 3400 |
| Plocha křídla [dm2] | 52.9 |
| Ovládané funkce | S,V,K,M |
| Stavební náročnost | S2,S3 |
| Náročnost pilotáže | P2 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Sport 2T | Akro 2T | Sport 4T | Akro 4T | |
| Motor | ASP S46A | ASP S61A | ASP FS-61AR | ASP FS-70AR |
| Vrtule | MA 11x6" | MA 12x6" | MA 12x6" S-2 | MA 13x6" S-2 |
| Nádrž (ccm) | 200-300 | 250-350 | 250-300 | 300-350 |
| Serva | 4x HS-422 nebo HS-430BH | |||
| RC souprava | min. 4 kanály | |||
To, co pro automobilovou dopravu představoval Ford T, pro sportovní letectví představuje Piper J-3 Cub. Samozřejmě je tu zásadní rozdíl: Mr. Ford říkával: "Ford T můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to černá.", zatímco motto Mr. Pipera bylo: "Piper Cub můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to žlutá." Od roku 1937 do vstupu USA do války se vyrobilo přes 3000 kusů J-3, s příchodem vojenských objednávek, pro něž bylo nutné žlutou zaměnit za olivovou, se tempo výroby zvýšilo na jeden L-4 Grasshoper (jak znělo armádní označení) každých 20 minut.
Stavebnice legendárního amerického sportovního letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 6,5-10 ccm nebo čtyřtaktem 8-13 ccm. S motorem na horní hranici uvedeného rozmezí Piper hravě zvládá základní akrobaci včetně např. obráceného přemetu, může létat s plováky nebo sloužit jako vlečná pro menší větroně. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je "šestapůlkový" Piper vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 2826 až 4120. Piper Cub 40 je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub nebo Spectra) a spolehlivě zvládá létání s hornoplošníky s ovládanými křidélky. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; jeho "jádro tvoří jednoduchá "bedničková" konstrukce s balsovými bočnicemi a překližkovými přepážkami, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami, podélníky a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevnou a nezkroucenou konstrukci reprodukující tvary skutečného stroje. Motor se montuje na stavitelné plastové lože na překližkovou přepážku; kryt motoru je plastový. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu v prostoru kabiny.
Jednodílné křídlo s profilem s rovnou spodní stranou je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem torzní skříně. K trupu se křídlo upevňuje polyamidovými šrouby. Křidélka jsou ovládána prostřednictvím drátových táhel s úhlovými pákami jedním servem umístěným v centroplánu (což odpovídá skutečnému letadlu). Stavební plán také umožňuje Pipera dokončit v "akrobatické" verzi Clipped Wing - tedy se zmenšeným rozpětím 1560 mm.
Ocasní plochy jsou deskové, lepené z balsových nosníků a předseknutých dílů.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou je drátový s kryty z lehké překližky.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - normální lesklou MonoKote nebo některou z fólií imitujících strukturu plátna, jako jsou Oratex nebo Solartex.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm.
Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru a kabiny, sadu příslušenství, drátový podvozek, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod
| Rozpětí [mm] | 1945 |
| Délka [mm] | 1245 |
| Hmotnost [g] | 2950 - 3400 |
| Plocha křídla [dm2] | 52.9 |
| Ovládané funkce | S,V,K,M |
| Stavební náročnost | S2,S3 |
| Náročnost pilotáže | P2 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Sport 2T | Akro 2T | Sport 4T | Akro 4T | |
| Motor | ASP S46A | ASP S61A | ASP FS-61AR | ASP FS-70AR |
| Vrtule | MA 11x6" | MA 12x6" | MA 12x6" S-2 | MA 13x6" S-2 |
| Nádrž (ccm) | 200-300 | 250-350 | 250-300 | 300-350 |
| Serva | 4x HS-422 nebo HS-430BH | |||
| RC souprava | min. 4 kanály | |||
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.