Polomaketa sovětského stíhacího letadla 1814mm pro benzínové motory 25-35ccm. Konstrukční trup a nosné plochy s potahem Oracoverem. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka; pneumatický zatah. podvozek.Zobrazit celý popisek

Lavočkin La-9 z roku 1946 sice stále připomínal svého předchůdce, slavný válečný La-7, ale ve skutečnosti to bylo zcela nové letadlo s celokovovou kostrou a „mustangovským“ křídlem s laminárním profilem. Úspora váhy oproti původní konstrukci z oficiálně opěvované „Alfa-děrevěsiny“, což ve skutečnosti byla těžká a křehká březová překližka sycená fenolformaldehydovou pryskyřicí s velmi omezenou životností v polních podmínkách, umožnila montovat větší palivové nádrže a výzbroj rozšířit na čtyři 23 mm kanony. La-9 byly bojově nasazeny v Korejské válce.
ARF stavebnice sovětského stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 25-35 ccm pro zkušené piloty obřích modelů. Lavočkin je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 20-30 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Kužel pro třílistou vrtuli s duralovou zadní deskou je dodáván ve stavebnici. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem; snadný přístup zajišťuje odnímatelná horní část trupu.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Křídlo se nasouvá z boku na robustní duralovou trubkovou spojku. Křidélka jsou ovládána párem serv umístěných v křídle.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Vodorovná ocasní plocha je dvojdílná, nasouvá se z boku na duralovou trubkovou spojku a zajišťuje šrouby. Serva výškovky a směrovky jsou uložena v trupu v prostoru kabiny, poloviny výškovky jsou ovládány drátovými táhly; směrovka a ostruha lankovými náhony.
Celý model je potažen stříbrnou nažehlovací fólií ORACOVER, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Podvozek je pneumatický zatahovací ostruhového typu s maketovými odpruženými hlavními nohami.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.
Stavebnice obsahuje: postavený a nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, pneumatický zatahovací podvozek, kola, palivovou nádrž, vrtulový kužel, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny a obrázkový návod.
| Rozpětí [mm] | 1814 |
| Délka [mm] | 1668 |
| Plocha křídla [dm2] | 58.5 |
| Hmotnost [g] | 7100 - 8200 |
| Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P |
| Stavební náročnost | S2,S3 |
| Náročnost pilotáže | P3,P4 |
| DLA fighter | O.S. fighter | |
| Motor | DLA 32 | O.S. MAX GT-33 |
| Vrtule | XOAR 20x8” třílistá | XOAR 20x8” třílistá |
| Nádrž (ccm) | 500 benzín | |
| Serva | 2x HS-422 (M+P), 4x HS-645MG (K+V), 1x HS-7985MG (S) | |
| Serva “High Voltage” | 2xHS-430BH (M+P), 4x HS-5685MH (K+V), 1x HS-5585MH (S) | |
| RC souprava | min. 7 kanálů | |
Lavočkin La-9 z roku 1946 sice stále připomínal svého předchůdce, slavný válečný La-7, ale ve skutečnosti to bylo zcela nové letadlo s celokovovou kostrou a „mustangovským“ křídlem s laminárním profilem. Úspora váhy oproti původní konstrukci z oficiálně opěvované „Alfa-děrevěsiny“, což ve skutečnosti byla těžká a křehká březová překližka sycená fenolformaldehydovou pryskyřicí s velmi omezenou životností v polních podmínkách, umožnila montovat větší palivové nádrže a výzbroj rozšířit na čtyři 23 mm kanony. La-9 byly bojově nasazeny v Korejské válce.
ARF stavebnice sovětského stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 25-35 ccm pro zkušené piloty obřích modelů. Lavočkin je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 20-30 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Kužel pro třílistou vrtuli s duralovou zadní deskou je dodáván ve stavebnici. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem; snadný přístup zajišťuje odnímatelná horní část trupu.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Křídlo se nasouvá z boku na robustní duralovou trubkovou spojku. Křidélka jsou ovládána párem serv umístěných v křídle.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Vodorovná ocasní plocha je dvojdílná, nasouvá se z boku na duralovou trubkovou spojku a zajišťuje šrouby. Serva výškovky a směrovky jsou uložena v trupu v prostoru kabiny, poloviny výškovky jsou ovládány drátovými táhly; směrovka a ostruha lankovými náhony.
Celý model je potažen stříbrnou nažehlovací fólií ORACOVER, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Podvozek je pneumatický zatahovací ostruhového typu s maketovými odpruženými hlavními nohami.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.
Stavebnice obsahuje: postavený a nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, pneumatický zatahovací podvozek, kola, palivovou nádrž, vrtulový kužel, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny a obrázkový návod.
| Rozpětí [mm] | 1814 |
| Délka [mm] | 1668 |
| Plocha křídla [dm2] | 58.5 |
| Hmotnost [g] | 7100 - 8200 |
| Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P |
| Stavební náročnost | S2,S3 |
| Náročnost pilotáže | P3,P4 |
| DLA fighter | O.S. fighter | |
| Motor | DLA 32 | O.S. MAX GT-33 |
| Vrtule | XOAR 20x8” třílistá | XOAR 20x8” třílistá |
| Nádrž (ccm) | 500 benzín | |
| Serva | 2x HS-422 (M+P), 4x HS-645MG (K+V), 1x HS-7985MG (S) | |
| Serva “High Voltage” | 2xHS-430BH (M+P), 4x HS-5685MH (K+V), 1x HS-5585MH (S) | |
| RC souprava | min. 7 kanálů | |
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.