Polomaketa americké stíhačky o rozpětí 1625mm v rozsypu pro dvoutakt 10-15ccm nebo čtyřtakt 15-20ccm. Klasická konstrukce balsa/lehká překližka s předseknutými díly. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka, zatahovací podvozek.Zobrazit celý popisek

Curtiss P-40 Warhawk nepatřil mezi nejvýkonnější stíhací letadla II. světové války, ale nad bojišti severní Afriky, Středomoří i Tichomoří vykonal obrovskou spoustu užitečné práce. Statečně bojoval se soupeři, kteří jej zpravidla překonávali rychlostí nebo obratností, proslavil se především jako vynikající stíhací bombardér.
Stavebnice amerického stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 10-15 ccm nebo čtyřtaktem 15-20 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 4130 se šestičlánkovým Li-poly akumulátorem. "Desítkový" Warhawk ze série "Gold Edition" je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub, Piper 1:6 apod.) a spolehlivě zvládá létání s akrobatickými modely. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno. Samozřejmě, vzhledem k velikosti a tvarům modelu je to práce na víc než jen na pár večerů.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; staví se ve dvou polovinách. Přímo na plánu nejprve sestavíte "jádro" tvořené prostorovou konstrukcí z dílů z lehké překližky a balsových podélníků, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevný a nezkroucený základ konstrukce, ke kterému dolepíte polopřepážky a tuhý potah horní části trupu. Díky tomu nakonec postavíte trup věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje bez potřeby nějakých speciálních přípravků a šablon. Motor se montuje na stavitelné plastové lože na překližkovou motorovou přepážku; kryt motoru je slepen z několika výlisků z odolného plastu. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem.
Jednodílné křídlo se souměrným akrobatickým profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Stavbu velmi usnadňují montážní výstupky na žebrech zaručující ustavení žeber a odtokové hrany do správné polohy. Křídlo se staví po jednotlivých polovinách v poloze "vzhůru nohama"; po vnitřní kostry se poloviny křídla spojí, ustaví se do správného vzepětí a dokončí se nalepením tuhého potahu. Křídlo je k trupu upevněno kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka jsou ovládána jedním servem umístěným v centroplánu prostřednictvím drátových táhel s úhlovými pákami. Stavební plán a návod popisují možnost doplnění funkčních odštěpných vztlakových klapek ovládaných nezávisle 2 servy.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Stavějí se podobnou technikou jako křídlo; díky žebrům s montážními výstupky opět stavíte jednoduše na rovné ploše, bez potřeby přípravků a šablon.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou může být buď pevný drátový (drátové nohy jsou dodávány ve stavebnici), nebo zatahovací systému Curtiss (při zasouvání se otáčí o 90°). Model je konstruován pro pneumatický podvozek Robart #615, který je pro Warhawk této velikost dostatečně robustní a spolehlivý. Každopádně, rozhodnutí, jaký typ podvozku použijete, je třeba učinit ještě před začátkem stavby křídla. Bude-li zatahovací, je nutné jej mít k dispozici ihned na začátku. Pokud máte k dispozici jen nepříliš rovnou travnatou vzletovou dráhu, doporučujeme se z provozních důvodů raději spokojit s pevným podvozkem.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - zde s výhodou využijete matné odstíny MonoKote, které umožní dosáhnout realistického "warbirdího" finiše. Nebo se můžete rozhodnout pro klasický postup s potahem papírem a nastříkáním barvami odolnými vůči palivu.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu; pokud se rozhodnete pro funkční vztlakové klapky a zatahovací podvozek, chce to nejméně šesti- nebo sedmikanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm, divočejší akrobaté mohou volit silnější 5-6 kg.cm serva pro kormidla.
Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru, průhledný kryt kabiny, sadu příslušenství, drátový podvozek, 2 archy samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod
| Rozpětí [mm] | 1625 |
| Délka [mm] | 1376 |
| Hmotnost [g] | 3600 - 4750 |
| Plocha křídla [dm2] | 45 |
| Ovládané funkce | S,V,K,M,P,F(2) |
| Stavební náročnost | S3,S4 |
| Náročnost pilotáže | P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Sport 2T | Fighter 2T | Sport 4T | Fighter 4T | |
| Motor | ASP S61A | ASP S91A | ASP FS-91AR | ASP FS-120AR |
| Vrtule | MA 12x6" | MA 13x6-8" | MA 13x8" | MA 15x8" |
| Nádrž (ccm) | 300-350 | 400-500 | 300-350 | 400-500 |
| Serva | 4-6x HS-422 nebo HS-430BH, 1xHS-81 pro ventil pneumatického podvozku | |||
| RC souprava | min. 4 kanály, ale raději 6-7 kanálová počítačová | |||
Curtiss P-40 Warhawk nepatřil mezi nejvýkonnější stíhací letadla II. světové války, ale nad bojišti severní Afriky, Středomoří i Tichomoří vykonal obrovskou spoustu užitečné práce. Statečně bojoval se soupeři, kteří jej zpravidla překonávali rychlostí nebo obratností, proslavil se především jako vynikající stíhací bombardér.
Stavebnice amerického stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 10-15 ccm nebo čtyřtaktem 15-20 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 4130 se šestičlánkovým Li-poly akumulátorem. "Desítkový" Warhawk ze série "Gold Edition" je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub, Piper 1:6 apod.) a spolehlivě zvládá létání s akrobatickými modely. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno. Samozřejmě, vzhledem k velikosti a tvarům modelu je to práce na víc než jen na pár večerů.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; staví se ve dvou polovinách. Přímo na plánu nejprve sestavíte "jádro" tvořené prostorovou konstrukcí z dílů z lehké překližky a balsových podélníků, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevný a nezkroucený základ konstrukce, ke kterému dolepíte polopřepážky a tuhý potah horní části trupu. Díky tomu nakonec postavíte trup věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje bez potřeby nějakých speciálních přípravků a šablon. Motor se montuje na stavitelné plastové lože na překližkovou motorovou přepážku; kryt motoru je slepen z několika výlisků z odolného plastu. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem.
Jednodílné křídlo se souměrným akrobatickým profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Stavbu velmi usnadňují montážní výstupky na žebrech zaručující ustavení žeber a odtokové hrany do správné polohy. Křídlo se staví po jednotlivých polovinách v poloze "vzhůru nohama"; po vnitřní kostry se poloviny křídla spojí, ustaví se do správného vzepětí a dokončí se nalepením tuhého potahu. Křídlo je k trupu upevněno kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka jsou ovládána jedním servem umístěným v centroplánu prostřednictvím drátových táhel s úhlovými pákami. Stavební plán a návod popisují možnost doplnění funkčních odštěpných vztlakových klapek ovládaných nezávisle 2 servy.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Stavějí se podobnou technikou jako křídlo; díky žebrům s montážními výstupky opět stavíte jednoduše na rovné ploše, bez potřeby přípravků a šablon.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou může být buď pevný drátový (drátové nohy jsou dodávány ve stavebnici), nebo zatahovací systému Curtiss (při zasouvání se otáčí o 90°). Model je konstruován pro pneumatický podvozek Robart #615, který je pro Warhawk této velikost dostatečně robustní a spolehlivý. Každopádně, rozhodnutí, jaký typ podvozku použijete, je třeba učinit ještě před začátkem stavby křídla. Bude-li zatahovací, je nutné jej mít k dispozici ihned na začátku. Pokud máte k dispozici jen nepříliš rovnou travnatou vzletovou dráhu, doporučujeme se z provozních důvodů raději spokojit s pevným podvozkem.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - zde s výhodou využijete matné odstíny MonoKote, které umožní dosáhnout realistického "warbirdího" finiše. Nebo se můžete rozhodnout pro klasický postup s potahem papírem a nastříkáním barvami odolnými vůči palivu.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu; pokud se rozhodnete pro funkční vztlakové klapky a zatahovací podvozek, chce to nejméně šesti- nebo sedmikanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm, divočejší akrobaté mohou volit silnější 5-6 kg.cm serva pro kormidla.
Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru, průhledný kryt kabiny, sadu příslušenství, drátový podvozek, 2 archy samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod
| Rozpětí [mm] | 1625 |
| Délka [mm] | 1376 |
| Hmotnost [g] | 3600 - 4750 |
| Plocha křídla [dm2] | 45 |
| Ovládané funkce | S,V,K,M,P,F(2) |
| Stavební náročnost | S3,S4 |
| Náročnost pilotáže | P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Sport 2T | Fighter 2T | Sport 4T | Fighter 4T | |
| Motor | ASP S61A | ASP S91A | ASP FS-91AR | ASP FS-120AR |
| Vrtule | MA 12x6" | MA 13x6-8" | MA 13x8" | MA 15x8" |
| Nádrž (ccm) | 300-350 | 400-500 | 300-350 | 400-500 |
| Serva | 4-6x HS-422 nebo HS-430BH, 1xHS-81 pro ventil pneumatického podvozku | |||
| RC souprava | min. 4 kanály, ale raději 6-7 kanálová počítačová | |||
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.