



Špičková řídící jednotka s autopilotem pro vrtulníky s podporou S-BUS sběrnice, fail-safe, 3 letovými režimy (ruční řízení pro 3D a 2 režimy s autom. stabilizací) a možností připojení GPS. Pro klasické i flybarless vrtulníky, hmotnost 25g.Zobrazit celý popisek

Kompaktní řídící systém/autopilot pro vrtulníky s elektrickým pohonem pro rekreační létání, stejně jako pro 3D akrobacii nebo létání s maketami. Díky malým rozměrům a nízké hmotnosti je vhodný již pro menší a lehčí vrtulník velikosti 450, ale pokročilý software řídící jednotky, integrovaná inerciální jednotka s tříosým gyrem, akcelerometry a barometrickým výškoměrem spolehlivě zajišťuje ovládání i větších a těžších vrtulníků tříd 500, 600 a 700! NAZA-H v sobě slučuje funkci heading-lock gyra pro vyrovnávací rotor, řídícího systému pro flybarless (bezpadlové) vrtulníky se systémem automatické stabilizace okolo všech tří os obvyklým u multikoptér.
Dle zvoleného letového režimu může vrtulník létat v plně ručním řízení (např. pro 3D akrobacii), kdy se chová jako klasický vrtulník s gyrem (a popř. flybarless systémem) nebo ve dvou režimech s automatickou stabilizací - s automatickou gyroskopickou stabilizací (režim ATTI.) polohy nebo s automatickou gyroskopickou a GPS stabilizací polohy a zeměpisné pozice (GPS ATTI.). Režimy s automatickou stabilizací jsou výborné pro létání s maketami vrtulníků. V principu také umožňují bezpečně pilotovat plnohodnotný model vrtulníku létající stylem odpovídajícím skutečným vrtulníkům člověku, který se ve skutečnosti nechce nebo nemůže naučit takový model řídit se vším, co k tomu patří (adrenalin, stres, pravidelný trénink několikrát týdně...).
Mozkem systému NAZA-H je řídící jednotka přijímající povely z přijímače RC soupravy a data o poloze vrtulníku, výšce a směru letu z integrované jednotky inerciálních čidel (tříosý gyroskop a akcelerometr) a integrovaného barometrického výškoměru, popř. z externího GPS modulu (prodává se zvlášť). Na základě těchto dat potom řídící jednotka vydává povely pro serva cyklického a kolektivního řízení a regulátor otáček motoru.
NAZA-H může sloužit pro ovládání vrtulníků s elektrickým pohonem tříd 450, 500, 600 a 700 s rotorovou hlavou s mechanickým stabilizátorem Bell-Hiller i "bezpadlovovou" flybarless hlavou. Podporuje desky cykliky s mechanickým mixováním (H1, 1s Normal, 1-servo 90°) a CCPM desky 120°, 140° i 3-4servové 90°; umožňuje také nastavit virtuální pootočení desky cykliky.
NAZA-H může přijímat povely řízení ze všech běžných RC souprav - 2,4GHz, FM/PCM nebo FM/PPM; samozřejmě podporuje i přijímače se sběrnicí S-Bus. RC soupravy musí mít nejméně šest kanálů pro ovládání základních funkcí (klonění, klopení, bočení, plyn, kolektiv a gyro) a nejméně jeden další kanál s nejraději třípolohovým přepínačem pro přepínání letových režimů. Na programové vybavení vysílače je NAZA-H nenáročná, používá se program pro vrtulníky se zvolenou základní mechanikou s mechanickým mixováním (Normal, H1 apod.) a budete potřebovat pouze funkce nastavení smyslu a velikosti výchylek. Vše ostatní "obstará" řídící jednotka, veškeré nastavování se provádí s pomocí komfortního obslužného programu pro PC.
Výstupní signál pro serva cykliky má přepínatelný formát pro analogová i digitální serva, pro servo bočení/vyrovnávacího rotoru můžete volit formát pro analogová serva s opakovací frekvencí 50 Hz nebo několik formátů pro digitální serva se šířkou impulsů v neutrálu 760 mikrosekund (opakovací frekvence 333 a 560 Hz) a 1520 mikrosekund (opakovací frekvence 125, 165, 270 a 333 Hz).
NAZA-H může pracovat ve třech letových režimech:
Pro nastavování řídící jednotky slouží komfortní počítačový program (pro operační systémy Windows XP SP3 a Windows 7, 32 i 64bit) - osobní počítač se připojuje pomocí USB kabelu. Obslužný program umožňuje vedle volby typu rotorové hlavy a typu desky cykliky detailní nastavení serv a mixů desky cykliky (včetně virtuálního pootočení desky cykliky), nastavení parametrů RC soupravy pro ovládání (včetně kalibrace ovladačů) a samozřejmě nastavovat parametry autopilota pro automatickou stabilizaci v jednotlivých osách. V případě potřeby je možno kalibrovat čidla inerciální jednotky nebo GPS modulu (pokud jej používáte). Dále lze nastavovat parametry monitoru sledujícího napájecí napětí řídící jednotky. Obslužný software stejně jako firmware řídící jednotky je upgradovatelný, aktuální verze jsou volně ke stažení na našich webových stránkách nebo na stránce výrobce DJI.
K řídící jednotce je připojen externí LED indikátor s vysokou svítivostí signalizující provozní stavy modelu; intenzívním červeným blikáním LED indikátoru včas varuje, že je třeba přistát vzhledem k blížícímu se vyčerpání energie pohonného akumulátoru. Modul indikátor je opatřen kabelem o délce 30 cm, který je možno v pípadě potřeby prodloužit o dalších 50 cm dodávaným prodlužovacím kabelem. Na indikátoru je také umístěn USB port pro nastavování a aktualizaci softwaru řídící jednotky. Tento díl není součástí balení a je potřeba ho dokoupit zvlášť.
Napájení systému NAZA-H je možné z palubní sítě vrtulníku (napájecí napětí 4,8-8,4 V, odběr 300 mA při 5 V) nebo pomocí 5 A spínaného BEC externího stabilizátoru DJI (prodává se zvlášť), který se připojuje přímo k pohonnému akumulátoru (vstupní napětí 11-52 V, 3-12S LiPo). Výstupní napětí BEC je volitelné přepínačem na 5,8 V nebo 7,4 V. Při použití BEC DJI řídící jednotka navíc sleduje také napětí napájecího akumulátoru a umožňuje nastavit prahovou úroveň pro signalizaci nebezpečného poklesu napětí.
Sada NAZA-H obsahuje: řídící jednotku MC, český návod (originální anglický návod je ke stažení na našich webových stránkách nebo výrobce DJI).
| Napájení (řídící jednotka MC) | 4,8-8,4 V |
| Proudový odběr: | max. 0,3 A při 5 V |
| Provozní teplota | -10°C až +50°C |
| Rozměry (řídící jednotka MC) | 45,5x31,5x18,5 mm |
| Hmotnost (řídící jednotka MC) | 25 g |
| Podporované typy rotorových hlav | s mechanickým stabilizátorem Bell-Hiller nebo bez stabilizátoru "flybarless" |
| Podporované typy desky cykliky | H1 (Normal), CCPM 120°, CCPM 140°, CCPM 90° s 3-4 servy, |
| Výstupy pro serva desky cykliky | 4x, přepínatelné analogové/digitální |
| Výstupy pro servo bočení | analogová serva s opakovací frekvencí 50 Hz |
| digitální serva se šířkou impulsů v neutrálu 760 mikrosekund (opakovací frekvence 333 a 560 Hz) | |
| digitální serva se šířkou impulsů v neutrálu 1520 mikrosekund (opakovací frekvence 125, 165, 270 a 333 Hz) |
Letové výkony
| Letový režim | Manual | ATTI | GPS ATTI |
| Vertikální přesnost visení | - | - | +/- 0,8 m |
| Horitontální přesnost visení | - | - | +/- 2,5 m |
| Stabilizace - odolnost vůči větru | - | - | dle modelu vrtulníku, do 8 m/s |
| Max. úhlová rychlost bočení | 450°/s | 130°/s | 130°/s |
| Max. úhel náklonu | - | 45° | <45° (dle rychlosti letu) |
| Max. rychlost stoupání/klesání | dáno vrtulníkem | dáno vrtulníkem, do +/- 6 m/s | dáno vrtulníkem, do +/- 6 m/s |
Kompaktní řídící systém/autopilot pro vrtulníky s elektrickým pohonem pro rekreační létání, stejně jako pro 3D akrobacii nebo létání s maketami. Díky malým rozměrům a nízké hmotnosti je vhodný již pro menší a lehčí vrtulník velikosti 450, ale pokročilý software řídící jednotky, integrovaná inerciální jednotka s tříosým gyrem, akcelerometry a barometrickým výškoměrem spolehlivě zajišťuje ovládání i větších a těžších vrtulníků tříd 500, 600 a 700! NAZA-H v sobě slučuje funkci heading-lock gyra pro vyrovnávací rotor, řídícího systému pro flybarless (bezpadlové) vrtulníky se systémem automatické stabilizace okolo všech tří os obvyklým u multikoptér.
Dle zvoleného letového režimu může vrtulník létat v plně ručním řízení (např. pro 3D akrobacii), kdy se chová jako klasický vrtulník s gyrem (a popř. flybarless systémem) nebo ve dvou režimech s automatickou stabilizací - s automatickou gyroskopickou stabilizací (režim ATTI.) polohy nebo s automatickou gyroskopickou a GPS stabilizací polohy a zeměpisné pozice (GPS ATTI.). Režimy s automatickou stabilizací jsou výborné pro létání s maketami vrtulníků. V principu také umožňují bezpečně pilotovat plnohodnotný model vrtulníku létající stylem odpovídajícím skutečným vrtulníkům člověku, který se ve skutečnosti nechce nebo nemůže naučit takový model řídit se vším, co k tomu patří (adrenalin, stres, pravidelný trénink několikrát týdně...).
Mozkem systému NAZA-H je řídící jednotka přijímající povely z přijímače RC soupravy a data o poloze vrtulníku, výšce a směru letu z integrované jednotky inerciálních čidel (tříosý gyroskop a akcelerometr) a integrovaného barometrického výškoměru, popř. z externího GPS modulu (prodává se zvlášť). Na základě těchto dat potom řídící jednotka vydává povely pro serva cyklického a kolektivního řízení a regulátor otáček motoru.
NAZA-H může sloužit pro ovládání vrtulníků s elektrickým pohonem tříd 450, 500, 600 a 700 s rotorovou hlavou s mechanickým stabilizátorem Bell-Hiller i "bezpadlovovou" flybarless hlavou. Podporuje desky cykliky s mechanickým mixováním (H1, 1s Normal, 1-servo 90°) a CCPM desky 120°, 140° i 3-4servové 90°; umožňuje také nastavit virtuální pootočení desky cykliky.
NAZA-H může přijímat povely řízení ze všech běžných RC souprav - 2,4GHz, FM/PCM nebo FM/PPM; samozřejmě podporuje i přijímače se sběrnicí S-Bus. RC soupravy musí mít nejméně šest kanálů pro ovládání základních funkcí (klonění, klopení, bočení, plyn, kolektiv a gyro) a nejméně jeden další kanál s nejraději třípolohovým přepínačem pro přepínání letových režimů. Na programové vybavení vysílače je NAZA-H nenáročná, používá se program pro vrtulníky se zvolenou základní mechanikou s mechanickým mixováním (Normal, H1 apod.) a budete potřebovat pouze funkce nastavení smyslu a velikosti výchylek. Vše ostatní "obstará" řídící jednotka, veškeré nastavování se provádí s pomocí komfortního obslužného programu pro PC.
Výstupní signál pro serva cykliky má přepínatelný formát pro analogová i digitální serva, pro servo bočení/vyrovnávacího rotoru můžete volit formát pro analogová serva s opakovací frekvencí 50 Hz nebo několik formátů pro digitální serva se šířkou impulsů v neutrálu 760 mikrosekund (opakovací frekvence 333 a 560 Hz) a 1520 mikrosekund (opakovací frekvence 125, 165, 270 a 333 Hz).
NAZA-H může pracovat ve třech letových režimech:
Pro nastavování řídící jednotky slouží komfortní počítačový program (pro operační systémy Windows XP SP3 a Windows 7, 32 i 64bit) - osobní počítač se připojuje pomocí USB kabelu. Obslužný program umožňuje vedle volby typu rotorové hlavy a typu desky cykliky detailní nastavení serv a mixů desky cykliky (včetně virtuálního pootočení desky cykliky), nastavení parametrů RC soupravy pro ovládání (včetně kalibrace ovladačů) a samozřejmě nastavovat parametry autopilota pro automatickou stabilizaci v jednotlivých osách. V případě potřeby je možno kalibrovat čidla inerciální jednotky nebo GPS modulu (pokud jej používáte). Dále lze nastavovat parametry monitoru sledujícího napájecí napětí řídící jednotky. Obslužný software stejně jako firmware řídící jednotky je upgradovatelný, aktuální verze jsou volně ke stažení na našich webových stránkách nebo na stránce výrobce DJI.
K řídící jednotce je připojen externí LED indikátor s vysokou svítivostí signalizující provozní stavy modelu; intenzívním červeným blikáním LED indikátoru včas varuje, že je třeba přistát vzhledem k blížícímu se vyčerpání energie pohonného akumulátoru. Modul indikátor je opatřen kabelem o délce 30 cm, který je možno v pípadě potřeby prodloužit o dalších 50 cm dodávaným prodlužovacím kabelem. Na indikátoru je také umístěn USB port pro nastavování a aktualizaci softwaru řídící jednotky. Tento díl není součástí balení a je potřeba ho dokoupit zvlášť.
Napájení systému NAZA-H je možné z palubní sítě vrtulníku (napájecí napětí 4,8-8,4 V, odběr 300 mA při 5 V) nebo pomocí 5 A spínaného BEC externího stabilizátoru DJI (prodává se zvlášť), který se připojuje přímo k pohonnému akumulátoru (vstupní napětí 11-52 V, 3-12S LiPo). Výstupní napětí BEC je volitelné přepínačem na 5,8 V nebo 7,4 V. Při použití BEC DJI řídící jednotka navíc sleduje také napětí napájecího akumulátoru a umožňuje nastavit prahovou úroveň pro signalizaci nebezpečného poklesu napětí.
Sada NAZA-H obsahuje: řídící jednotku MC, český návod (originální anglický návod je ke stažení na našich webových stránkách nebo výrobce DJI).
| Napájení (řídící jednotka MC) | 4,8-8,4 V |
| Proudový odběr: | max. 0,3 A při 5 V |
| Provozní teplota | -10°C až +50°C |
| Rozměry (řídící jednotka MC) | 45,5x31,5x18,5 mm |
| Hmotnost (řídící jednotka MC) | 25 g |
| Podporované typy rotorových hlav | s mechanickým stabilizátorem Bell-Hiller nebo bez stabilizátoru "flybarless" |
| Podporované typy desky cykliky | H1 (Normal), CCPM 120°, CCPM 140°, CCPM 90° s 3-4 servy, |
| Výstupy pro serva desky cykliky | 4x, přepínatelné analogové/digitální |
| Výstupy pro servo bočení | analogová serva s opakovací frekvencí 50 Hz |
| digitální serva se šířkou impulsů v neutrálu 760 mikrosekund (opakovací frekvence 333 a 560 Hz) | |
| digitální serva se šířkou impulsů v neutrálu 1520 mikrosekund (opakovací frekvence 125, 165, 270 a 333 Hz) |
Letové výkony
| Letový režim | Manual | ATTI | GPS ATTI |
| Vertikální přesnost visení | - | - | +/- 0,8 m |
| Horitontální přesnost visení | - | - | +/- 2,5 m |
| Stabilizace - odolnost vůči větru | - | - | dle modelu vrtulníku, do 8 m/s |
| Max. úhlová rychlost bočení | 450°/s | 130°/s | 130°/s |
| Max. úhel náklonu | - | 45° | <45° (dle rychlosti letu) |
| Max. rychlost stoupání/klesání | dáno vrtulníkem | dáno vrtulníkem, do +/- 6 m/s | dáno vrtulníkem, do +/- 6 m/s |
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Ochrání Safe bag RMT Models vaše akumulátory během jejich nabíjení, přenášení a skladování? Otestovali jsme nejen to, ale i jaké akumulátory se do něj vejdou a jak se s ním manipuluje.
Nevyznáte se v obrovském množství typů servomotorů? V následujícím článku se dozvíte, co to vlastně serva jsou, jak se dělí, jak se označují a jak se o ně starat.
Víte, co znamenají všechna ta písmenka a čísla v označení Li-pol akumulátorů? Jak se o ně starat nebo jaké mají výhody a nevýhody? To vše zjistíte v našem článku.
Víte, jaké existují typy Ni-MH akumulátorů? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody? Jak je správně nabíjet a starat se o ně? Vše důležité si přečtete v našem článku.
Jak se vyznat v nepřeberném množství konektorů a zdířek? Podívejte se na nejpoužívanější typy, na jejich použitelnost, konektorové redukce, velikosti a také na správné pájení.
Jak prostředník mezi akumulátorem a motorem funguje? Jak regulátor vybrat? Jaké jsou nejčastější poruchy regulátorů? Pojďte se dozvědět víc.
Víte, jak se elektromotory rozdělují, jak se různé typy motorů chovají v terénu, jaká se používají označení motorů a co může motor vašeho RC auta definitivně poškodit?
Ztrácíte se v názvosloví mód 1, mód 2, mód 3 nebo mód 4? Přečtěte si náš článek, kde jednoduše zjistíte, co jsou vysílačové módy a jak vybrat ten správný.
V tomto článku vám vysvětlíme rozdíly mezi jednotlivými typy baterií, jak baterie nabíjet, skladovat a jak je to s bezpečností nabíjení.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.