Polomaketa amerického sportovního letadla o rozpětí 2055mm v rozsypu pro dvoutakt 10-15ccm nebo čtyřtakt 15-20ccm. Klasická konstrukce balsa/lehká překližka s předseknutými díly. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka.Zobrazit celý popisek

Čtyřmístné sportovní a turistické letadlo Cessna 182 bylo do výroby uvedeno v roce 1956 - a od té doby zůstává (po menší Cessně 172) druhým nejoblíbenějším a nejprodávanějším strojem této továrny. Po celém světě létají tisíce těchto klasických představitelů "general aviation" (všeobecného letectví) v celé řadě verzí lišících se motory, výbavou nebo provedením podvozku (může být také plovákový nebo i zatahovací).
Stavebnice amerického sportovního a turistického letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 10-15 ccm nebo čtyřtaktem 15-20 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodná i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 4130 se šestičlánkovým Li-poly akumulátorem. "Desítková" Cessna ze série "Gold Edition" je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub, Piper 1:6 apod.) a spolehlivě zvládá létání s hornoplošníky s ovládanými křidélky. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno. Samozřejmě, vzhledem k velikosti a tvarům modelu je to práce na víc než jen na pár večerů.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; staví se ve dvou polovinách - dolní a horní. Přímo na plánu nejprve sestavíte "jádro" tvořené prostorovou konstrukcí z překližkových přepážek a balsových podélníků, která se posléze doplní balsovým potahem. Snadno tak získáte pevný a nezkroucený základ konstrukce, ke kterému dolepíte polopřepážky a tuhý potah horní části. Díky tomu nakonec postavíte trup věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje bez potřeby nějakých speciálních přípravků a šablon. Motor se montuje v poloze naležato na stavitelné plastové lože na překližkovou motorovou přepážku; kryt motoru je slepen z několika výlisků z odolného plastu. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v kabině pod křídlem.
Jednodílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Stavbu velmi usnadňují montážní výstupky na žebrech zaručující ustavení žeber a odtokové hrany do správné polohy. Křídlo se staví po jednotlivých částech (centroplán a vnější panely) v poloze "vzhůru nohama"; po nalepení spodního tuhého potahu se části křídla spojí, ustaví do správného vzepětí, slepí epoxidem a dokončí nalepením horního tuhého potahu. Křídlo je k trupu upevněno kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka a odštěpné vztlakové klapky jsou ovládány nezávisle dvěma páry serv prostřednictvím krátkých přímých drátových táhel. Klapky nejsou z funkčního hlediska nezbytně nutné (bez klapek je vzlet o něco delší a přistání probíhá při poněkud vyšší rychlosti), ale samozřejmě významně zvyšují maketový dojem.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem. Stavějí se podobnou technikou jako křídlo; díky žebrům s montážními výstupky opět stavíte jednoduše na rovné ploše, bez potřeby přípravků a šablon.
Podvozek s řiditelnou drátovou příďovou nohou spřaženou s ovládáním směrovky má duralové hlavní nohy. Aerodynamické kryty kol jsou plastové.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - např. MonoKote nabízející širokou škálu barevných odstínů a možnost snadného vytváření pruhů a jiných doplňků pomocí samolepící fólie MonoKote Trim.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu; pokud se rozhodnete pro funkční vztlakové klapky, chce to nejméně šestikanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm, divočejší akrobaté mohou volit silnější 5-6 kg.cm serva pro kormidla.
Maketový vzhled modelu můžete vylepšit použitím doplňkové sady Top Flite "Maketové vybavení kabiny Cessna 182 Skylane 90".
Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru a kryty kol, "zasklení" kabiny, sadu příslušenství, duralový hlavní podvozek a drátovou příďovou nohu, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod
| Rozpětí [mm] | 2055 |
| Délka [mm] | 1635 |
| Hmotnost [g] | 4540 - 5440 |
| Plocha křídla [dm2] | 58.4 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavební náročnost | S3,S4 |
| Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Sport 2T | Akro 2T | Sport 4T | Akro 4T | |
| Motor | ASP S61A | ASP S91A | ASP FS-91AR | ASP FS-120AR |
| Vrtule | MA 12x6" | MA 13x6-8" | MA 13x8" | MA 15x8" |
| Nádrž (ccm) | 300-350 | 400-500 | 300-350 | 400-500 |
| Serva | 5-7x HS-422 nebo HS-430BH | |||
| RC souprava | min. 4 kanály, ale raději 6-7 kanálová počítačová | |||
Čtyřmístné sportovní a turistické letadlo Cessna 182 bylo do výroby uvedeno v roce 1956 - a od té doby zůstává (po menší Cessně 172) druhým nejoblíbenějším a nejprodávanějším strojem této továrny. Po celém světě létají tisíce těchto klasických představitelů "general aviation" (všeobecného letectví) v celé řadě verzí lišících se motory, výbavou nebo provedením podvozku (může být také plovákový nebo i zatahovací).
Stavebnice amerického sportovního a turistického letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 10-15 ccm nebo čtyřtaktem 15-20 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodná i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 4130 se šestičlánkovým Li-poly akumulátorem. "Desítková" Cessna ze série "Gold Edition" je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub, Piper 1:6 apod.) a spolehlivě zvládá létání s hornoplošníky s ovládanými křidélky. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno. Samozřejmě, vzhledem k velikosti a tvarům modelu je to práce na víc než jen na pár večerů.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; staví se ve dvou polovinách - dolní a horní. Přímo na plánu nejprve sestavíte "jádro" tvořené prostorovou konstrukcí z překližkových přepážek a balsových podélníků, která se posléze doplní balsovým potahem. Snadno tak získáte pevný a nezkroucený základ konstrukce, ke kterému dolepíte polopřepážky a tuhý potah horní části. Díky tomu nakonec postavíte trup věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje bez potřeby nějakých speciálních přípravků a šablon. Motor se montuje v poloze naležato na stavitelné plastové lože na překližkovou motorovou přepážku; kryt motoru je slepen z několika výlisků z odolného plastu. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v kabině pod křídlem.
Jednodílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Stavbu velmi usnadňují montážní výstupky na žebrech zaručující ustavení žeber a odtokové hrany do správné polohy. Křídlo se staví po jednotlivých částech (centroplán a vnější panely) v poloze "vzhůru nohama"; po nalepení spodního tuhého potahu se části křídla spojí, ustaví do správného vzepětí, slepí epoxidem a dokončí nalepením horního tuhého potahu. Křídlo je k trupu upevněno kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka a odštěpné vztlakové klapky jsou ovládány nezávisle dvěma páry serv prostřednictvím krátkých přímých drátových táhel. Klapky nejsou z funkčního hlediska nezbytně nutné (bez klapek je vzlet o něco delší a přistání probíhá při poněkud vyšší rychlosti), ale samozřejmě významně zvyšují maketový dojem.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem. Stavějí se podobnou technikou jako křídlo; díky žebrům s montážními výstupky opět stavíte jednoduše na rovné ploše, bez potřeby přípravků a šablon.
Podvozek s řiditelnou drátovou příďovou nohou spřaženou s ovládáním směrovky má duralové hlavní nohy. Aerodynamické kryty kol jsou plastové.
Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - např. MonoKote nabízející širokou škálu barevných odstínů a možnost snadného vytváření pruhů a jiných doplňků pomocí samolepící fólie MonoKote Trim.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu; pokud se rozhodnete pro funkční vztlakové klapky, chce to nejméně šestikanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm, divočejší akrobaté mohou volit silnější 5-6 kg.cm serva pro kormidla.
Maketový vzhled modelu můžete vylepšit použitím doplňkové sady Top Flite "Maketové vybavení kabiny Cessna 182 Skylane 90".
Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru a kryty kol, "zasklení" kabiny, sadu příslušenství, duralový hlavní podvozek a drátovou příďovou nohu, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod
| Rozpětí [mm] | 2055 |
| Délka [mm] | 1635 |
| Hmotnost [g] | 4540 - 5440 |
| Plocha křídla [dm2] | 58.4 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavební náročnost | S3,S4 |
| Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Sport 2T | Akro 2T | Sport 4T | Akro 4T | |
| Motor | ASP S61A | ASP S91A | ASP FS-91AR | ASP FS-120AR |
| Vrtule | MA 12x6" | MA 13x6-8" | MA 13x8" | MA 15x8" |
| Nádrž (ccm) | 300-350 | 400-500 | 300-350 | 400-500 |
| Serva | 5-7x HS-422 nebo HS-430BH | |||
| RC souprava | min. 4 kanály, ale raději 6-7 kanálová počítačová | |||
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.