








Polomaketa polského sportovního letadla o rozpětí 2240mm pro benzínové motory 26-35 ccm. Konstrukční trup a nosné plochy potažené Oracoverem. Ovládaná křidélka, klapky směrovka, výškovka.Zobrazit celý popisek

Wilga neboli Žluva, vyvinutá v Polsku v polovině 60. let, patří mezi letadla, která někteří považují za nepřekonatelně ošklivá – ale žádný posměváček nemůže popřít, že jde o úspěšného „tažného koně“, který odvedl a odvádí spoustu užitečné práce v dopravě, při policejním hlídkování, vlekání větroňů… Velmi osobité tvary letadla s krátkým vzletem a přistání jsou do značné míry důsledkem neexistence výkonných plochých motorů vyráběných ve „východním bloku“. Zatímco „imperialistické Cessny a Pipery“ se mohly těšit z dobrodiní Lycomingů a Continentalů, čeští, polští a ruští konstruktéři to museli „tak nějak pytlíkovat“ s původem předválečnými českými invertními motory nebo ruskými hvězdicovými, které polykaly (a prskaly) olej stejně ochotně jako benzín.
Polomaketa polského spojovacího a průzkumného hornoplošníku pro pohon benzínovým motorem 26-35 ccm. Wilga je vhodná jako první obří model s benzínovým motorem - dokončení modelu jde rychle, nebudete potřebovat drahá serva ani extra nákladnou RC soupravu; a letové vlastnosti klasického kabinového hornoplošníku s přiměřeně robustním duralovým podvozkem jsou příjemné a bez záludností.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a ostatní elektronika jsou uložena v prostoru kabiny; výškovka ovládána pomocí drátového táhla, směrovka se spřaženou ostruhou pomocí lankového náhonu. Přístup k elektronice umožňují velké odklápěcí panely na bocích kabiny; serva a přijímač jsou v provozu schovány pod podlahou maketově vybaveného kokpitu oživeného figurínami Czeslawa a Witolda. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na krabicové překližkové lože s pomocí distančních sloupků.
Dvoudílné křídlo s profilem Clark Y s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku je klasické celobalsové konstrukce. Štěrbinová křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle. Sloty na náběžné hraně jsou pevné.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce. Vodorovná ocasní plocha je pro snadnější přepravu dvoudílná, s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku a zajištěnými šrouby a vzpěrami.
Celý model je potažem nažehlovací fólií Oracover.
Podvozek je ostruhového typu s trubkovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií Oracover, laminátový kryt motoru, trubkový podvozek, řiditelnou ostruhu, lehká pěnová kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, arch samolepek a obrázkový návod.
| Rozpětí [mm] | 2240 |
| Délka [mm] | 1625 |
| Plocha křídla [dm2] | 64 |
| Hmotnost [g] | 6400 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavební náročnost | S2 |
| Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| DLA Wilga | O.S. Wilga | |
| Motor | DLA 32 | O.S. MAX GT-33 |
| Vrtule | XOAR 18x8-10” | 18x8-10” |
| Nádrž (ccm) | 500 benzín | |
| Serva | 2x HS-422 (M+sytič), 2x HS-485HB (F), 2x HS-645MG (K), 2x HS-985MG (V+S) | |
| Serva “High Voltage” | 2xHS-430BH (M+sytič), 2x HS5495BH (F), 2x HS-5685MH (K), 2x HS-5585MH (V+S) | |
| RC souprava | min. 8 kanálů | |
Wilga neboli Žluva, vyvinutá v Polsku v polovině 60. let, patří mezi letadla, která někteří považují za nepřekonatelně ošklivá – ale žádný posměváček nemůže popřít, že jde o úspěšného „tažného koně“, který odvedl a odvádí spoustu užitečné práce v dopravě, při policejním hlídkování, vlekání větroňů… Velmi osobité tvary letadla s krátkým vzletem a přistání jsou do značné míry důsledkem neexistence výkonných plochých motorů vyráběných ve „východním bloku“. Zatímco „imperialistické Cessny a Pipery“ se mohly těšit z dobrodiní Lycomingů a Continentalů, čeští, polští a ruští konstruktéři to museli „tak nějak pytlíkovat“ s původem předválečnými českými invertními motory nebo ruskými hvězdicovými, které polykaly (a prskaly) olej stejně ochotně jako benzín.
Polomaketa polského spojovacího a průzkumného hornoplošníku pro pohon benzínovým motorem 26-35 ccm. Wilga je vhodná jako první obří model s benzínovým motorem - dokončení modelu jde rychle, nebudete potřebovat drahá serva ani extra nákladnou RC soupravu; a letové vlastnosti klasického kabinového hornoplošníku s přiměřeně robustním duralovým podvozkem jsou příjemné a bez záludností.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a ostatní elektronika jsou uložena v prostoru kabiny; výškovka ovládána pomocí drátového táhla, směrovka se spřaženou ostruhou pomocí lankového náhonu. Přístup k elektronice umožňují velké odklápěcí panely na bocích kabiny; serva a přijímač jsou v provozu schovány pod podlahou maketově vybaveného kokpitu oživeného figurínami Czeslawa a Witolda. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na krabicové překližkové lože s pomocí distančních sloupků.
Dvoudílné křídlo s profilem Clark Y s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku je klasické celobalsové konstrukce. Štěrbinová křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle. Sloty na náběžné hraně jsou pevné.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce. Vodorovná ocasní plocha je pro snadnější přepravu dvoudílná, s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku a zajištěnými šrouby a vzpěrami.
Celý model je potažem nažehlovací fólií Oracover.
Podvozek je ostruhového typu s trubkovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií Oracover, laminátový kryt motoru, trubkový podvozek, řiditelnou ostruhu, lehká pěnová kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, arch samolepek a obrázkový návod.
| Rozpětí [mm] | 2240 |
| Délka [mm] | 1625 |
| Plocha křídla [dm2] | 64 |
| Hmotnost [g] | 6400 |
| Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavební náročnost | S2 |
| Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| DLA Wilga | O.S. Wilga | |
| Motor | DLA 32 | O.S. MAX GT-33 |
| Vrtule | XOAR 18x8-10” | 18x8-10” |
| Nádrž (ccm) | 500 benzín | |
| Serva | 2x HS-422 (M+sytič), 2x HS-485HB (F), 2x HS-645MG (K), 2x HS-985MG (V+S) | |
| Serva “High Voltage” | 2xHS-430BH (M+sytič), 2x HS5495BH (F), 2x HS-5685MH (K), 2x HS-5585MH (V+S) | |
| RC souprava | min. 8 kanálů | |
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Tentokrát jsme pro vás otestovali RC letadlo Kavan Beta 1400. Mrkněte na podrobnou recenzi legendárního modelu v novém a vylepšeném kabátu.
Nechali jsme otestovat letadlo Sky King F959 úplným začátečníkem. Jak to s nejoblíbenějším RC letadlem pro začátečníky zvládnul?
Otestovali jsme RC letadlo Kavan 304TS TwinShark. Mrkněte na podrobnou recenzi absolutní novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali jsme RC letadlo Kavan Alpha 1500V2. Mrkněte na podrobnou recenzi inovované verze legendárního elektrovětroně Alpha.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.