Academy plastikový model military Ground Veghicle Series-1 v měřítku 1:72 ke slepení.Zobrazit celý popisek

Academy plastikový model military Ground Veghicle Series-1 v měřítku 1:72 ke slepení.
Academy plastikový model military Ground Veghicle Series-1 v měřítku 1:72 ke slepení.
Volkswagen Schwimmwagen (doslovně „krytý vůz“) byl s pohonem všech kol obojživelné vozidlo, používaný značně německými pozemními silami během druhé světové války. Schwimmwagen je nejpočetnější masově vyráběné obojživelný vůz v historii.
Schwimmwageny byly vyráběny továrnou Volkswagen ve Fallersleben / Stadt des KdF-Wagens a závody Porsche ve Stuttgartu. S těly (nebo spíše trupy) vyrobenými Ambi Buddem v Berlíně. Bylo vyrobeno 15 584 Typ 166 Schwimmwagen v letech 1941 až 1944, 14 276 ve Fallerslebenu a 1 308 u Porsche. Z registru Schwimmwagen je známo, že dnes zůstalo pouze 189 obojživelných vozů a pouze 13 přežilo bez restaurátorských prací.
Všechny Schwimmwageny měly pohon všech čtyř kol na první rychlostní stupeň (a u některých modelů zpátečku) a měly samosvorné diferenciály ZF na přední a zadní nápravě. Stejně jako u Kübelwagenu měl Schwimmwagen zadní portálové nápravy , které poskytovaly zvýšenou světlou výšku a zároveň redukovaly namáhání točivého momentu hnacího ústrojí pomocí redukce převodů na kolech. Schwimmwagen měl na souši maximální rychlost 50 mil za hodinu (80 km/h).
Při přejezdu vodní plochy bylo možné spustit šroubovou vrtuli dolů ze zadního krytu paluby/motoru. Když byla na místě jednoduchá spojka, zajišťovala pohon přímo z prodloužení klikového hřídele motoru. To znamenalo, že šroubový pohon jel vždy dopředu. Schwimmwagen měl ve vodě maximální rychlost 10 km/h (6 mph). Pro couvání ve vodě bylo na výběr použití standardního vybavení pádla nebo spuštění pozemního pohonu v opačném směru, což umožnilo otáčení kol pomalu vrátit vozidlo zpět. Přední kola se zdvojila jako kormidla, takže řízení se provádělo volantem jak na souši, tak na vodě. Schwimmwagen by také mohli řidiči řídit pomocí výše zmíněných pádel.
V roce 1940, kdy již začala světová válka, zahájil generální štáb Spojených států soutěž o konstrukci lehkého vozidla s pohonem všech čtyř kol, které by sloužilo mnoha účelům. Závodu se účastnily společnosti American Bantam Company, Willys Overland Motor a Ford Motor Co. Volba padla na model Willys, který byl po pre-sérii 1500 vozidel od roku 1941 uveden na montážní linky a vyroben než 640 000 kusů., z toho 277 000 na základě licence od společnosti Ford. To znamená, že „Jeep“ bylo vozidlo postavené v největším počtu exemplářů válečným průmyslem během druhé světové války.
Kettenkrad je kombinace motocyklu a pásového vozidla. Byl navržen koncem 30. let v NSU Motorenwerke. V roce 1941 oficiálně vstoupil do služby Wehrmachtu. Ideální do nerovného terénu jako lehký remorkér, tahač nebo transportér dodávek. Mohl nosit kulomety, minomety a bubny s telefonními kabely. Byly postaveny pouze dvě významné dílčí varianty Kettenkradu . Výroba vozidla byla zastavena v roce 1944, kdy bylo vyrobeno 8 345 kusů. Po válce byla výroba v NSU obnovena. Kolem 550 Kettenkräder bylo postaveno pro zemědělské účely, přičemž výroba skončila v roce 1948 (některé zdroje uvádějí 1949).
Kettenkräder viděl službu na východní frontě, kde byly používány k pokládání komunikačních kabelů, tahání těžkých nákladů a převážení vojáků hlubokým ruským bahnem. Později ve válce byly Kettenkräder použity jako dráhové remorkéry pro letadla, zejména pro proudový stíhač Messerschmitt Me 262 a někdy i proudový průzkumný bombardér Arado Ar 234. Aby se ušetřilo letecké palivo, německá proudová letadla byla odtažena na přistávací dráhu.
Academy plastikový model military Ground Veghicle Series-1 v měřítku 1:72 ke slepení.
Academy plastikový model military Ground Veghicle Series-1 v měřítku 1:72 ke slepení.
Volkswagen Schwimmwagen (doslovně „krytý vůz“) byl s pohonem všech kol obojživelné vozidlo, používaný značně německými pozemními silami během druhé světové války. Schwimmwagen je nejpočetnější masově vyráběné obojživelný vůz v historii.
Schwimmwageny byly vyráběny továrnou Volkswagen ve Fallersleben / Stadt des KdF-Wagens a závody Porsche ve Stuttgartu. S těly (nebo spíše trupy) vyrobenými Ambi Buddem v Berlíně. Bylo vyrobeno 15 584 Typ 166 Schwimmwagen v letech 1941 až 1944, 14 276 ve Fallerslebenu a 1 308 u Porsche. Z registru Schwimmwagen je známo, že dnes zůstalo pouze 189 obojživelných vozů a pouze 13 přežilo bez restaurátorských prací.
Všechny Schwimmwageny měly pohon všech čtyř kol na první rychlostní stupeň (a u některých modelů zpátečku) a měly samosvorné diferenciály ZF na přední a zadní nápravě. Stejně jako u Kübelwagenu měl Schwimmwagen zadní portálové nápravy , které poskytovaly zvýšenou světlou výšku a zároveň redukovaly namáhání točivého momentu hnacího ústrojí pomocí redukce převodů na kolech. Schwimmwagen měl na souši maximální rychlost 50 mil za hodinu (80 km/h).
Při přejezdu vodní plochy bylo možné spustit šroubovou vrtuli dolů ze zadního krytu paluby/motoru. Když byla na místě jednoduchá spojka, zajišťovala pohon přímo z prodloužení klikového hřídele motoru. To znamenalo, že šroubový pohon jel vždy dopředu. Schwimmwagen měl ve vodě maximální rychlost 10 km/h (6 mph). Pro couvání ve vodě bylo na výběr použití standardního vybavení pádla nebo spuštění pozemního pohonu v opačném směru, což umožnilo otáčení kol pomalu vrátit vozidlo zpět. Přední kola se zdvojila jako kormidla, takže řízení se provádělo volantem jak na souši, tak na vodě. Schwimmwagen by také mohli řidiči řídit pomocí výše zmíněných pádel.
V roce 1940, kdy již začala světová válka, zahájil generální štáb Spojených států soutěž o konstrukci lehkého vozidla s pohonem všech čtyř kol, které by sloužilo mnoha účelům. Závodu se účastnily společnosti American Bantam Company, Willys Overland Motor a Ford Motor Co. Volba padla na model Willys, který byl po pre-sérii 1500 vozidel od roku 1941 uveden na montážní linky a vyroben než 640 000 kusů., z toho 277 000 na základě licence od společnosti Ford. To znamená, že „Jeep“ bylo vozidlo postavené v největším počtu exemplářů válečným průmyslem během druhé světové války.
Kettenkrad je kombinace motocyklu a pásového vozidla. Byl navržen koncem 30. let v NSU Motorenwerke. V roce 1941 oficiálně vstoupil do služby Wehrmachtu. Ideální do nerovného terénu jako lehký remorkér, tahač nebo transportér dodávek. Mohl nosit kulomety, minomety a bubny s telefonními kabely. Byly postaveny pouze dvě významné dílčí varianty Kettenkradu . Výroba vozidla byla zastavena v roce 1944, kdy bylo vyrobeno 8 345 kusů. Po válce byla výroba v NSU obnovena. Kolem 550 Kettenkräder bylo postaveno pro zemědělské účely, přičemž výroba skončila v roce 1948 (některé zdroje uvádějí 1949).
Kettenkräder viděl službu na východní frontě, kde byly používány k pokládání komunikačních kabelů, tahání těžkých nákladů a převážení vojáků hlubokým ruským bahnem. Později ve válce byly Kettenkräder použity jako dráhové remorkéry pro letadla, zejména pro proudový stíhač Messerschmitt Me 262 a někdy i proudový průzkumný bombardér Arado Ar 234. Aby se ušetřilo letecké palivo, německá proudová letadla byla odtažena na přistávací dráhu.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.
Modelcentrum v Pardubicích se změnilo na RCprofi. Naprostá většina věcí však zůstává při starém. Stejný tým, stejné nadšení, stejný sortiment. Přečtěte si víc ve vyjádření jednatele společnosti.
Světoznámá značka RC modelů Losi se věnovala tři a půl roku vývoji RC motorky Losi Promoto-MX. Model jsme nechali otestovat a přinášíme vám exkluzivní informace o tom, jak se mu dařilo v terénu.
Chtěli jste si někdy zastřílet z tanku? Naše žhavá novinka vám tuto možnost nabízí. Pořiďte si airsoftový RC tank a zažijte „opravdovou“ bitvu.
Zajímá vás, jak to dopadne, když se zapálený modelář pustí do stavby legendárního automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napsal, jak jeho stavba probíhala. Čtěte dál, abyste zjistili, jak se s takovým úkolem „popral“!
Jak se jezdí s RC autem Traxxas Maxx Slash? Je opravdu tak skvělé, jak slibuje výrobce? Vyzkoušeli jsme to za vás a o naše dojmy se s vámi podělíme v naši recenzi.