Academy plastikový model letadla Curtiss P-40N USAAF Battle of Imphal v měřítku 1:48 ke slepení.Zobrazit celý popisek

Academy plastikový model letadla Curtiss P-40N USAAF Battle of Imphal v měřítku 1:48 ke slepení.
Academy plastikový model letadla Curtiss P-40N USAAF Battle of Imphal v měřítku 1:48 ke slepení.
Curtiss P-40 Warhawk je americký jednomotorový kovový stíhací útočný letoun v konfiguraci nízkého křídla s klasickou ocasní plochou. Let prototypu proběhl v roce 1938, sériová výroba probíhala v letech 1938-1944. Poslední z rodiny Hawků - Curtiss P-40 Warhawk byl kromě Republic P-47 a North American P-51 Mustang nejrozšířenější americkou stíhačkou.
Na konci výroby v prosinci 1944 přesáhl počet strojů 15 000 kusů. Vývoj konstrukce začal v roce 1937, kdy byl prototyp draku verze 75 upraven pro instalaci řadového motoru Allison V-1710-11 o výkonu 1167 HP. Letoun se stal první americkou konstrukcí schopnou létat rychlostí přes 483 km/h. Verze pro RAF se jmenovala Tomahawk Mk IIA. Letouny měly samotěsnící palivové nádrže a dva 7,7 mm kulomety na křídlech. Tomahawk MkIIB byly vybaveny americkým rádiovým hardwarem a vyzbrojeny šesti 7,7 mm kulomety. Některé americké P-40 byly v roce 1941 modernizovány pro průzkumné úkoly. Dostaly označení RP-40.
P-40N byl nejvíce vytvořená varianta Warhawku, s 5220 postavených letadel.
Ve snaze zvýšit výkon Curtiss odlehčil P-40M. Zavedením lehké konstrukce, lehčích podvozkových kol s menším průměrem, odstraněním dvou zbraní a instalací hliníkových chladičů a olejových chladičů. Znovu bylo také zavedeno brnění hlavy. S těmito změnami byl P-40N-1 (model 87V) nejrychlejším výrobním Warhawkem a dosáhl rychlosti 378 mph pod 12 000 stop. P-40N byl postupně stále více nasazován v roli stíhacího bombardéru. Stroje pozdějších sérií opět dostávají standardní výzbroj šesti kulomety ráže 12,7 mm a byly zavedeny i další změny. Sice znamenaly opětovný nárůst hmotnosti stroje a tedy i pokles výkonů, ale to v této roli již nehrálo podstatnou roli). Po dokončení 400 strojů v provedení Curtiss P-40N-1-CU se stroj vrací zpátky ke standardní výzbroji šesti půlpalcových kulometů v křídle, s celkovou zásobou munice 1686 nábojů, a s možností nést až tři pětisetliberní (227 kilogramové) pumy na závěsnících pod trupem a křídlem.
Academy plastikový model letadla Curtiss P-40N USAAF Battle of Imphal v měřítku 1:48 ke slepení.
Academy plastikový model letadla Curtiss P-40N USAAF Battle of Imphal v měřítku 1:48 ke slepení.
Curtiss P-40 Warhawk je americký jednomotorový kovový stíhací útočný letoun v konfiguraci nízkého křídla s klasickou ocasní plochou. Let prototypu proběhl v roce 1938, sériová výroba probíhala v letech 1938-1944. Poslední z rodiny Hawků - Curtiss P-40 Warhawk byl kromě Republic P-47 a North American P-51 Mustang nejrozšířenější americkou stíhačkou.
Na konci výroby v prosinci 1944 přesáhl počet strojů 15 000 kusů. Vývoj konstrukce začal v roce 1937, kdy byl prototyp draku verze 75 upraven pro instalaci řadového motoru Allison V-1710-11 o výkonu 1167 HP. Letoun se stal první americkou konstrukcí schopnou létat rychlostí přes 483 km/h. Verze pro RAF se jmenovala Tomahawk Mk IIA. Letouny měly samotěsnící palivové nádrže a dva 7,7 mm kulomety na křídlech. Tomahawk MkIIB byly vybaveny americkým rádiovým hardwarem a vyzbrojeny šesti 7,7 mm kulomety. Některé americké P-40 byly v roce 1941 modernizovány pro průzkumné úkoly. Dostaly označení RP-40.
P-40N byl nejvíce vytvořená varianta Warhawku, s 5220 postavených letadel.
Ve snaze zvýšit výkon Curtiss odlehčil P-40M. Zavedením lehké konstrukce, lehčích podvozkových kol s menším průměrem, odstraněním dvou zbraní a instalací hliníkových chladičů a olejových chladičů. Znovu bylo také zavedeno brnění hlavy. S těmito změnami byl P-40N-1 (model 87V) nejrychlejším výrobním Warhawkem a dosáhl rychlosti 378 mph pod 12 000 stop. P-40N byl postupně stále více nasazován v roli stíhacího bombardéru. Stroje pozdějších sérií opět dostávají standardní výzbroj šesti kulomety ráže 12,7 mm a byly zavedeny i další změny. Sice znamenaly opětovný nárůst hmotnosti stroje a tedy i pokles výkonů, ale to v této roli již nehrálo podstatnou roli). Po dokončení 400 strojů v provedení Curtiss P-40N-1-CU se stroj vrací zpátky ke standardní výzbroji šesti půlpalcových kulometů v křídle, s celkovou zásobou munice 1686 nábojů, a s možností nést až tři pětisetliberní (227 kilogramové) pumy na závěsnících pod trupem a křídlem.
Novinka pro začínající i pokročilé letce, to je nový vrtulník od firmy RMT s názvem DragonFly 250. Jedná se o jednorotorový vrtulník v kompaktním provedení s kterým si můžete zalétat jak doma tak i venku. Více o tomto modelu se dozvíte v naší recenzi.
Nová buggy Across Unlimited navazuje na velice oblíbený model Across. Nově zde najdete silnější servo a kovové převody zabalené v atraktivním designu. Díky pohonu 4x4 a možnosti snížení maximální rychlosti si s model užijí jezdci všech věkových kategorií.
Nákup nákladního automobilu je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu bylo pořídit nákladní vůz kategorie N.
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.
Modelcentrum v Pardubicích se změnilo na RCprofi. Naprostá většina věcí však zůstává při starém. Stejný tým, stejné nadšení, stejný sortiment. Přečtěte si víc ve vyjádření jednatele společnosti.
Světoznámá značka RC modelů Losi se věnovala tři a půl roku vývoji RC motorky Losi Promoto-MX. Model jsme nechali otestovat a přinášíme vám exkluzivní informace o tom, jak se mu dařilo v terénu.
Chtěli jste si někdy zastřílet z tanku? Naše žhavá novinka vám tuto možnost nabízí. Pořiďte si airsoftový RC tank a zažijte „opravdovou“ bitvu.
Zajímá vás, jak to dopadne, když se zapálený modelář pustí do stavby legendárního automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napsal, jak jeho stavba probíhala. Čtěte dál, abyste zjistili, jak se s takovým úkolem „popral“!
Jak se jezdí s RC autem Traxxas Maxx Slash? Je opravdu tak skvělé, jak slibuje výrobce? Vyzkoušeli jsme to za vás a o naše dojmy se s vámi podělíme v naši recenzi.