








Stavebnice americké ponorky 838mm s dynamickým ponorem pro pokročilé. Plastový trup a předseknuté plastové díly, kovové maketové příslušenství, hřídele s pouzdry, 2 motory řady 380.Zobrazit celý popisek

USS Bluefish (SS 222) byla ponorka třídy Gato, která vstoupila do služky v americkém námořnictu v polovině roku 1943. Na devíti bojových plavbách v operačních prostorech sahajících od Nizozemské východní Indie až po japonský ostrov Honšů potopila transportní lodi o 50 839 BRT, torpédoborec Sanae a menší stíhač ponorek. Nejtučnějším úlovkem ale byla velká oceánská zásobovací ponorka/tanker I-351 (po vzoru německých "dojnic" pro zásobování ponorek nebo létacích člunů na širém moři). V noci 15. srpna 1945 v Jihočínském moři Bluefish pod velením fregatního kapitána Forbese zachytila na radaru I-351 plující na hladině. Po hodině opatrného stíhání a manévrování se Bluefish dostala do ideální střelecké pozice; z vypálené salvy čtyř torpéd dvě naplno zasáhla, I-351 explodovala a šla ke dnu s téměř celou posádkou a 42 letci přepravovanými ze Singapuru do Japonska. Po válce byla USS Bluefish demobilizována, poté se ještě vrátila do služby během války v Koreji; definitivně vyřazena a sešrotována byla v roce 1958.
Stavebnice ponorky v rozsypu pro pohon 2 elektromotory řady 380 pro pokročilé stavitele. Model je konstruován pro dynamický ponor - tj. plavidlo je dováženo balastem tak, aby nad vodní hladinu vyčnívala jen horní část trupu s věží - jako u skutečné ponorky. Na rozdíl od skutečné ponorky nemá model zaplavovací balastové nádrže, po jejichž naplnění by se ponořil (nebo po vyprázdnění opět vynořil). Ponoření se dosahuje při jízdě vpřed nebo vzad díky nastavení hloubkových kormidel. Výhodou je, že v případě nějaké poruchy pohonné soustavy se model automaticky vynoří, nevýhodou je, že ponorka může setrvávat v ponořeném stavu pouze, je-li v pohybu.
Díky předpracování většiny dílů není stavba nijak zvlášť náročná na zručnost a dílenské vybavení - ale samozřejmě pečlivá, trpělivá a především bezchybná práce je v ponorkovém stavitelství nezbytná pro dosažení dobrého výsledku. Pro lepení budete potřebovat střední vteřinové lepidlo, epoxyd a lepidlo pro lepení plastikových modelů. Vlastní stavba probíhá dle třípohledového výkresu ve skutečné velikosti zachycujícího vnější vzhled ponorky a dalšího zachycujícího vnitřní uspořádání. Jednotlivé stavební kroky se provádějí dle perspektivních výkresů zobrazujících detailně konstrukci dané části lodi, vybrané klíčové kroky a zhotovování doplňků usnadňují předtištěné šablony v měřítku 1:1. Pro konečný barevný finiš budou vzhledem k celkem malým rozměrům ponorky vyhovovat akrylové barvy na plastikové kity.
Trup je tvořen dvoudílným silnostěnným vakuovým výliskem z plastu (kompaktní polystyren) s vnitřními výztuhami z téhož materiálu. přístup do tlakové vodotěsné části trupu umožňuje odnímatelný poklop, k němuž je upevněna věž ponorky z vakuově lisovaných plastových dílů.
Maketové doplňky jsou tvořeny řadou dílů z mosazi, odlévaných z bílého kovu a plastů. Pokud budete mít dostatek chuti a vytrvalosti, můžete vyřádit na důkladném propracování věže s periskopem a anténami, dělostřelecké výzbroje atd. Je jen na vás, jak si dáte na své práci záležet...
Pro pohon lodi slouží dva elektromotory řady 380 4,8 V, napájené ze šestičlánkového NiMH nebo NiCd akumulátoru (vhodný je např. šestičlánek pro RC auta 1:10). Lodní hřídele s pouzdry a kardanovými spojkami jsou součástí stavebnice. Pro dlouhé plavby při používání akumulátorů s velkou kapacitou doporučujeme doplnit vodní chlazení motorů.
Pro ovládání lodi postačí jakákoliv aspoň čtyřkanálová RC souprava 40 MHz (rádiové vlny na frekvenci 2,4 GHz vodou nepronikají), obousměrný elektronický regulátor otáček aspoň 30A, jedno standardní servo pro kormidlo a další pro hloubková kormidla.
Stavebnice obsahuje: vakuové výlisky trupu, vnitřních přepážek a věže, předseknutá plastová kormidla a poklop trupu, plastové tyčinky, odlévané kovové díly a další maketové příslušenství, 2x lodní hřídel s pouzdrem, 2x dvoulistý lodní šroub 25 mm, sadu samolepek, výkres lodi v měřítku 1:1, obrázkový návod ke stavbě.
| Délka [mm] | 838 |
| Šířka [mm] | 107 |
| Výška [mm] | 230 |
| Ovládané funkce | M,LK |
| Stavební náročnost | S3 |
| Náročnost pilotáže | P1 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Mořský vlk | |
| Motor | 2x "380" 4,8V* |
| Regulátor | Graupner #2880 V30R NAVY |
| Lodní šroub | 2x 2-listý 25 mm* |
| Akumulátor | Nosram 7,2 V 3000 mAh NiMH |
| Serva | 2x HS-311 |
| RC souprava | min. 4 kanály |
| *) je součástí stavebnice | |
USS Bluefish (SS 222) byla ponorka třídy Gato, která vstoupila do služky v americkém námořnictu v polovině roku 1943. Na devíti bojových plavbách v operačních prostorech sahajících od Nizozemské východní Indie až po japonský ostrov Honšů potopila transportní lodi o 50 839 BRT, torpédoborec Sanae a menší stíhač ponorek. Nejtučnějším úlovkem ale byla velká oceánská zásobovací ponorka/tanker I-351 (po vzoru německých "dojnic" pro zásobování ponorek nebo létacích člunů na širém moři). V noci 15. srpna 1945 v Jihočínském moři Bluefish pod velením fregatního kapitána Forbese zachytila na radaru I-351 plující na hladině. Po hodině opatrného stíhání a manévrování se Bluefish dostala do ideální střelecké pozice; z vypálené salvy čtyř torpéd dvě naplno zasáhla, I-351 explodovala a šla ke dnu s téměř celou posádkou a 42 letci přepravovanými ze Singapuru do Japonska. Po válce byla USS Bluefish demobilizována, poté se ještě vrátila do služby během války v Koreji; definitivně vyřazena a sešrotována byla v roce 1958.
Stavebnice ponorky v rozsypu pro pohon 2 elektromotory řady 380 pro pokročilé stavitele. Model je konstruován pro dynamický ponor - tj. plavidlo je dováženo balastem tak, aby nad vodní hladinu vyčnívala jen horní část trupu s věží - jako u skutečné ponorky. Na rozdíl od skutečné ponorky nemá model zaplavovací balastové nádrže, po jejichž naplnění by se ponořil (nebo po vyprázdnění opět vynořil). Ponoření se dosahuje při jízdě vpřed nebo vzad díky nastavení hloubkových kormidel. Výhodou je, že v případě nějaké poruchy pohonné soustavy se model automaticky vynoří, nevýhodou je, že ponorka může setrvávat v ponořeném stavu pouze, je-li v pohybu.
Díky předpracování většiny dílů není stavba nijak zvlášť náročná na zručnost a dílenské vybavení - ale samozřejmě pečlivá, trpělivá a především bezchybná práce je v ponorkovém stavitelství nezbytná pro dosažení dobrého výsledku. Pro lepení budete potřebovat střední vteřinové lepidlo, epoxyd a lepidlo pro lepení plastikových modelů. Vlastní stavba probíhá dle třípohledového výkresu ve skutečné velikosti zachycujícího vnější vzhled ponorky a dalšího zachycujícího vnitřní uspořádání. Jednotlivé stavební kroky se provádějí dle perspektivních výkresů zobrazujících detailně konstrukci dané části lodi, vybrané klíčové kroky a zhotovování doplňků usnadňují předtištěné šablony v měřítku 1:1. Pro konečný barevný finiš budou vzhledem k celkem malým rozměrům ponorky vyhovovat akrylové barvy na plastikové kity.
Trup je tvořen dvoudílným silnostěnným vakuovým výliskem z plastu (kompaktní polystyren) s vnitřními výztuhami z téhož materiálu. přístup do tlakové vodotěsné části trupu umožňuje odnímatelný poklop, k němuž je upevněna věž ponorky z vakuově lisovaných plastových dílů.
Maketové doplňky jsou tvořeny řadou dílů z mosazi, odlévaných z bílého kovu a plastů. Pokud budete mít dostatek chuti a vytrvalosti, můžete vyřádit na důkladném propracování věže s periskopem a anténami, dělostřelecké výzbroje atd. Je jen na vás, jak si dáte na své práci záležet...
Pro pohon lodi slouží dva elektromotory řady 380 4,8 V, napájené ze šestičlánkového NiMH nebo NiCd akumulátoru (vhodný je např. šestičlánek pro RC auta 1:10). Lodní hřídele s pouzdry a kardanovými spojkami jsou součástí stavebnice. Pro dlouhé plavby při používání akumulátorů s velkou kapacitou doporučujeme doplnit vodní chlazení motorů.
Pro ovládání lodi postačí jakákoliv aspoň čtyřkanálová RC souprava 40 MHz (rádiové vlny na frekvenci 2,4 GHz vodou nepronikají), obousměrný elektronický regulátor otáček aspoň 30A, jedno standardní servo pro kormidlo a další pro hloubková kormidla.
Stavebnice obsahuje: vakuové výlisky trupu, vnitřních přepážek a věže, předseknutá plastová kormidla a poklop trupu, plastové tyčinky, odlévané kovové díly a další maketové příslušenství, 2x lodní hřídel s pouzdrem, 2x dvoulistý lodní šroub 25 mm, sadu samolepek, výkres lodi v měřítku 1:1, obrázkový návod ke stavbě.
| Délka [mm] | 838 |
| Šířka [mm] | 107 |
| Výška [mm] | 230 |
| Ovládané funkce | M,LK |
| Stavební náročnost | S3 |
| Náročnost pilotáže | P1 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| Mořský vlk | |
| Motor | 2x "380" 4,8V* |
| Regulátor | Graupner #2880 V30R NAVY |
| Lodní šroub | 2x 2-listý 25 mm* |
| Akumulátor | Nosram 7,2 V 3000 mAh NiMH |
| Serva | 2x HS-311 |
| RC souprava | min. 4 kanály |
| *) je součástí stavebnice | |
Nový e-shop, ale stále jsme to my. Omrkněte co vás na novém webu čeká a pojďte to s námi ještě víc rozjet! Jedeme v tom totiž spolu. A vy jste víc než jen naši zákazníci. Jste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je velmi výkonný a spolehlivý expediční speciál, který je i díky pohonu 4X4 a střídavému elektromotoru určený hlavně pro technickou jízdu v terénu.
RC auto RMT Dominator Monster v měřítku 1:12 představuje atraktivní, odolnou a výkonnou volbu pro začátečníky i mírně pokročilé nadšence do RC modelů.
Záleží vám na budoucnosti? Nám ano. Pojďte s námi chránit planetu – začněte správným tříděním elektroodpadu a baterií, je to jednodušší, než si myslíte.
Tento model, v měřítku 1:10, je nejen skvělým doplňkem do vaší sbírky, ale díky jeho funkcím a výborným jízdním vlastnostem se stává opravdu všestranným terénním vozidlem.
RC model, který nezestárne. I tak by se dal stručně popsat jeden z nejpopulárnějších expedičních modelů současnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrkněte jeho výbavu, konstrukční řešení a jízdní vlastnosti!
Důvodem svolávací akce je obsah azbestu v obložení spojky, případně brzd u spalovacích aut. Svolávací akce se týká vybraných modelů aut. Více se dozvíte v celém článku.
Projekt digitální transformace ve společnosti RCprofi s.r.o. je spolufinancován Evropskou unií.
Modelcentrum v Pardubicích se změnilo na RCprofi. Naprostá většina věcí však zůstává při starém. Stejný tým, stejné nadšení, stejný sortiment. Přečtěte si víc ve vyjádření jednatele společnosti.
Světoznámá značka RC modelů Losi se věnovala tři a půl roku vývoji RC motorky Losi Promoto-MX. Model jsme nechali otestovat a přinášíme vám exkluzivní informace o tom, jak se mu dařilo v terénu.
Chtěli jste si někdy zastřílet z tanku? Naše žhavá novinka vám tuto možnost nabízí. Pořiďte si airsoftový RC tank a zažijte „opravdovou“ bitvu.
Zajímá vás, jak to dopadne, když se zapálený modelář pustí do stavby legendárního automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napsal, jak jeho stavba probíhala. Čtěte dál, abyste zjistili, jak se s takovým úkolem „popral“!
Jak se jezdí s RC autem Traxxas Maxx Slash? Je opravdu tak skvělé, jak slibuje výrobce? Vyzkoušeli jsme to za vás a o naše dojmy se s vámi podělíme v naši recenzi.
Ochrání Safe bag RMT Models vaše akumulátory během jejich nabíjení, přenášení a skladování? Otestovali jsme nejen to, ale i jaké akumulátory se do něj vejdou a jak se s ním manipuluje.
Hledáte RC letadlo vhodné pro děti nebo začátečníky. Jedním takovým je RC letadlo RMT Redwings 498 a my jsme za vás otestovali, jak se ovládá, jak dlouho poletí a co umí.
Vyzkoušeli jsme za vás co všechno zvládne RC auto Rock Buster od RMT models. Tento crawler je oblíbený hlavně mezi dětmi, takže jsme tentokrát do našeho testovacího týmu přizvali a testera právě z dětských řad.