Airfix Gloster Meteor F8 korejská válka (1:48)

Airfix Gloster Meteor F8 korejská válka (1:48)

Plastikový model Airfix A09184 - letadlo Gloster Meteor F8, Korean War ke slepení. Měřítko 1:48, rozpětí 236 mm, stavební obtížnost 3, 190 dílků. Celý popis »
Značka: Airfix Kód produktu: AM-AF-A09184
Záruka: 2 roky EAN: 5055288640191
1 586 Kč s DPH
-
+
předobjednávka naskladnění 2.05. 2024 * * Datum naskladnění je orientační, může se změnit.

Charakteristika

Plastikový model Airfix A09184 - letadlo Gloster Meteor F8, Korean War ke slepení. Měřítko 1:48, rozpětí 236 mm, stavební obtížnost 3, 190 dílků.

Charakteristika

Plastikový model Airfix A09184 - letadlo Gloster Meteor F8, Korean War ke slepení. Měřítko 1:48, rozpětí 236 mm, stavební obtížnost 3, 190 dílků.

Informace o originálu:

Gloster Meteor F.8 byla výrazně vylepšená verze prvního britského akceschopného proudového letadla a pravděpodobně taky nejlepší verze tohoto dnes již klasického stroje. Meteor zakusil válečnou vřavu především během války v Koreji u eskadry č. 77 Australského královského letectva. V té se dostával do řady soubojů zejména s novým sovětským proudovým letounem MiG 15, který se ukázal jako velice obtížný protivník.

Gloster Meteor sehrál v dějinách Royal Air Force velmi důležitou roli jakožto první britský tryskový letoun v aktivní službě. Jeho první operace byly omezeny pouze na vzdušný prostor nad Velkou Británií, protože Britové nechtěli riskovat, že by jeho nové technologie padly do rukou Němců, především při boji proti střelám V-1 Doodlebug. I když byly Meteory v pozdějších fázích druhé světové války nasazeny do bojů nad pevninskou Evropou, pořád měly zakázáno pouštět se do soubojů s Messerschmittem Me 262, takže se nikdy nedozvíme, jak by si tyto revoluční stroje vedly proti sobě.

S Meteorem byla jinak radost létat, pilotům umožňoval relativně snadný přechod z letadel s pístovými motory na tryskáče. Na rozdíl od Messerschmittu Me 262 se Meteor také osvědčil jako velmi spolehlivý letoun, téměř stejně spolehlivý jako Spitfire a Tempest, které měl nahradit, a dokázal operovat dokonce i z relativně jednoduchých travnatých přistávacích ploch. V průběhu jeho operační kariéry procházel průběžným vývojem, a tak mohl setrvat ve službě u RAF po mnoho let, několik strojů se využívalo jako vlek pro cvičné cíle až do 80. let.

Barevné schéma:
  • Meteor F8 A77-851 flown Sergeant George Spaulding Hale, No.77 Squadron, Royal Australian Air Force, Kimpo, Korea, March 1953 
  • Meteor F8 Aircraft A77-854, No.77 Squadron, Royal Australian Air Force, Kimpo, Korea, 1953 
  • Meteor F8 No.327 Squadron, Ruiten Vier" (Diamonds Four) display team, Koninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force), Commando Lucht Verdediging (Air Defense Command), Soesterberg Air Base, The Netherlands, 1952

Potřebujete poradit?

Lukáš Široký
Ozvěte se mi...
Lukáš Široký
produktový specialista
(Po - Pá, 8:00 - 16:00)

Proč nakupovat u RCprofi?

Jsme profesionálové a navíc pro vás máme tyto skvělé výhody.
Doprava zdarma
nad 3 000 Kč
90 dní na vrácení nebo výměnu
Poradenství od profesionálů
RC
servis
52 483
položek v nabídce
Kamenná
prodejna

V případě nižší hodnoty objednávky můžete využít dopravu již od 79 Kč.

Prodlužujeme možnost výměny nebo vrácení nepoškozeného zboží na 90 dní.

Nevíte si s něčím rady? Navštivte naši RC poradnu nebo nás kontaktujte. Rádi vám poradíme.

Porouchal se váš model? Nejen pro naše zákazníky zajišťujeme pozáruční servis RC modelů.

Vyberte si z jedné z nejširších nabídek RC modelů, příslušenství a náhradních dílů v ČR.

Zastavte se v naší RC prodejně v Chrudimi a prohlédněte si RC modely naživo.

Proč nakupovat u RCprofi